REKLAMA

REKLAMA

Wakacje z Warszawy

REKLAMA

Wola

drogi

 

Miała być ulica z Woli na Ochotę. Wiceprezydent: "Nie jest niezbędna"

  20 maja 2022

Miała być ulica z Woli na Ochotę. Wiceprezydent: "Nie jest niezbędna"
Nowe połączenie Ochoty z Wolą miało powstać dzięki przedłużeniu Spiskiej za Aleje Jerozolimskie i tory kolejowe. Źródło: Wikimedia Commons / Panek

Firma Matexi otrzymała decyzję o warunkach zabudowy dla budynku w rezerwie terenu pod połączenie Kolejowej ze Spiską, które miało odciążyć Towarową. Wiceprezydent Michał Olszewski uważa, że ulica nie jest potrzebna.

REKLAMA

- Żeby przejechać samochodem z Ochoty na Wolę, można dzisiaj skorzystać z dwóch połączeń drogowych (Żelazna ma charakter lokalny i raczej ograniczoną przepustowość) - pisze warszawski radny Piotr Żbikowski. - Pierwsze to tunel wyprowadzający ruch kołowy od ronda Zesłańców Syberyjskich przez al. Prymasa Tysiąclecia.

W godzinach szczytu komunikacyjnego to arteria niezwykle obciążona ruchem, gdyż właśnie tutaj przebiega część tranzytu w kierunku autostrady A2 oraz trasy ekspresowej S8. Drugie to Towarowa. Otoczenie pl. Zawiszy jest jednym z najbardziej zakorkowanych miejsc w Warszawie.

REKLAMA

Połączyć Wolę z Ochotą

Radny Żbikowski przypomina, że studium uwarunkowań przestrzennych przewidywało przedłużenie Grzymały-Sokołowskiego do Prądzyńskiego. Ulica miałaby zostać poprowadzona w tunelu lub wiaduktem, co otworzyłoby nowe, bezkolizyjne połączenie między Ochotą a Wolą. Jak zauważa radny, ulica odciążyłaby Towarową i pl. Zawiszy, wyprowadzając część ruchu dalej od centrum Warszawy.

- W 2018 roku Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym (obecnie Biuro Infrastruktury) przygotowało wnioski dotyczące budowy obiektu inżynierskiego w ciągu Grzymały-Sokołowskiego - informuje wiceprezydent Michał Olszewski. - Na posiedzeniu zespołu koordynującego nie zapadła decyzja o wprowadzeniu zadania do wieloletniej prognozy finansowej.

Wiceprezydent wyjaśnia, że analizy wykazały konieczność przedłużenia Grzymały-Sokołowskiego na wolską stronę torów. Ulica ma zostać poprowadzona w tunelu. Kiedy? Nie wiadomo, ponieważ Rada Warszawy nie przyznała na inwestycję ani złotówki. Nowe połączenie drogowe i rowerowe Woli z Ochotą zostało uznane za mniej priorytetowe, niż kładka piesza na Pragę, teatr na pl. Defilad czy też remont Pola Mokotowskiego.

REKLAMA

Zabudują rezerwę terenu

Kolejne połączenie między dzielnicami miało powstać dzięki połączeniu Spiskiej i Przyokopowej. We wspólnym piśmie do ratusza radny Żbikowski i jego koleżanka z rady Ochoty, Anita Szymańska, zwracają uwagę, że firma Matexi zamierza zabudować rezerwę terenu. Deweloper zapowiada blok mieszkalny między Al. Jerozolimskimi a torami kolejowymi i informuje o otrzymaniu decyzji o warunkach zabudowy. Czy warszawski ratusz zamierza zbudować tunel drogowy pod budynkiem? Odpowiedź zaskakuje.

- Z przeprowadzonych przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego analiz wynika, że budowa połączenia Spiskiej w kierunku Przyokopowej, przez teren kolejowy, nie jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania układu drogowego w tym rejonie Warszawy - odpowiada wiceprezydent Olszewski. - Lokalizacja nie wydaje się być atrakcyjna dla funkcji mieszkaniowej (geometria działki, sąsiedztwo linii kolejowej i związane z nią uciążliwości). Wydana w 2020 roku decyzja o warunkach zabudowy zezwala na realizację w tym miejscu hotelu.

Zastępca prezydenta miasta informuje, że urzędnicy analizują obecnie budowę połączenia Woli z Ochotą, ale... rowerowego. Jego zdaniem inwestycja wpisywałaby się w "koncepcję zrównoważonej mobilności, która zakłada m.in. odpowiednie kształtowanie mobilności użytkowników miasta". Innymi słowy: urząd miasta rozważa budowę kładki dla rowerów, zachęcając warszawiaków do odstawienia samochodów. Wiceprezydent najwyraźniej zapomina, że nowa jezdnia mogłaby służyć również autobusom, które dziś stoją w korkach na trasie Prymasa Tysiąclecia. Zaznacza jednak, że docelowo samorząd chce przedłużyć na Wolę ulicę Grzymały-Sokołowskiego.

(lm)

.
 

Komentarze (15)

# Marian

20.05.2022 11:59

Tym ratuszowym ćwokom żadne ulice nie są potrzebna. Łowelki dla ludzi. Niech w końcu PIS przejmie w końcu Warszawę.

# Zenek Muzykant

20.05.2022 19:24

Oj tak, wtedy będzie lepiej...

# Czytelnik

20.05.2022 22:55

Masakra! Zabudowują jak leci!

REKLAMA

# Genowefa

21.05.2022 03:47

Kładka pieszo-rowerowa przez Wisłę jest krytycznie niezbędna a połączenie Woli i Ochoty które mogłoby w istotnym stopniu odkorkować Towarową i Prymasa Tysiąclecia 'nie jest niezbędne' ... Aż trudno powstrzymywać się od napisania czegoś obraźliwego o urzędniku wyrażającym taką opinię - ale ja się postaram

# Kolo

21.05.2022 10:59

Jak głosujcie tak macie, więc nie narzekajcie i cieszcie się szczęściem dewelopera. A poważnie to ciekaw jestem kto konkretnie za tym stoi i jaki interes. Ale przeciezctski mamy klimat (jak mawiał klasyk).

# Zabudowa

21.05.2022 11:52

Ciekawe komu w związku z tym tematem koperta wpadła przez okno do samochodu?

REKLAMA

# Ddd

21.05.2022 15:34

Pis tez promuje agende 2030, zielony nielad i dewiantow z lgbt tylko po cichu zeby nie zrazic zelaznego elektoratu. W warszawie zyje mnostwo korpoludkow z mozgami wypranymi przez media i oni nigdy nie zmienią tego chorego systemu bo uwazaja go za postęp. Takze szykujcie sie na eleminacje gotowki, zakaz wjazdu samochidem do centrum i covidpassy. A kazdy kto uzybe slowa wolnosc zostanie zwyzywany od ruskich onuc i szurow.

# Kibol

22.05.2022 01:26

Po co nam ta ulica, jak jest w Berlinie?

# ciekawwy

22.05.2022 13:51

A to nie jest tak, że działka na której są Al. Jerozolimskie od Niemceiwcza do Pl. Zawiszy to teren prywatny?
Budowa ulicy na terenie prywatnym jest niezgodna z prawem bez zgody właściciela ale też i miasto nie może wydac na taki cel nawet 1 gr.
Ciekawe czy to prawda, że miasto zamiast wykupic działkę woli płacić dzierżawę. Ciekawe kto jest właścicielem?
Przecież od lat mamy specustawę drogową. Komu i dlaczego nie zależy na rozwiązaniu tematu tylko zapewnia stały dochód? I powielane są bajki, że nie można "wpiąć" od zachodu Al. Jerozolimskich do Pl. Zawiszy tylko jest objazd ul. Niemcewicza?

REKLAMA

# Kolo

22.05.2022 14:04

Kwestie prawnorzeczowe nie mają tu nic do rzeczy. Inwestycje celu publicznego można budować i wyburzsjac domy prywatne jeśli nie ma innej możliwości. Są przepisy regulujące te kwestie. Jeśli nie można dokonać nabycia nieruchomości w drodze czynności cywilnoprawnej to jest tryb administracyjny, biegły szacuje odszkodowanie, wchodzą maszyny i tyle. Ale fakt, po co droga, wszak to straszna gigantomania i jest w Berlinie. Ot... myślenie lokaja. Ale cóż, jak obywatele głosują takie mają władze ssmorzadowe. Zatem siedzieć cicho i być zadowolonym.

# Solo

22.05.2022 15:03

Naczelny lewak Warszawy każe wszystkim przesiąść się na rowery. Wiek i zdrowie są bez znaczenia.

# Solo

22.05.2022 15:10

Belgijski dewelopr Mateksi twierdzi że taka ulica jest w Brukseli.

REKLAMA

# Chris

22.05.2022 21:01

Ciekawe czym Olszewski i Trzaskowski wożą się po mieście. Dramat

# boruta

22.05.2022 21:34

#Chris napisał(a) 22.05.2022 21:01
Ciekawe czym Olszewski i Trzaskowski wożą się po mieście. Dramat
ciekawośc to I stopień do piekła ...

# Kolo

25.05.2022 08:54

Jak to czym - lektyka. Jak przystało na cesarza. Jak wybraliście tam macie. Jak mawiał klasyk, ja wam wójta nie wybieralem. Nie będę cytował innego klasyka, że piniondzow nie ma i nie będzie. Więc po co droga skoro jest w Berlinie (to inny klasyk).
więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA