REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Metro prawie gotowe. Obok prowizorka dla kierowców

  14 marca 2019

alt='Metro prawie gotowe. Obok prowizorka dla kierowców'
źródło: MW

"Demontowalny parking modułowy o konstrukcji stalowej" - taką roboczą nazwę noszą konstrukcje, które mają pomóc w rozwiązaniu warszawskich problemów z parkowaniem.

REKLAMA

Kilkupoziomowe, mające od dwóch do czterech kondygnacji konstrukcje mają być montowane w zależności od potrzeb w różnych miejscach na terenie miasta, a następnie demontowane i przenoszone gdzie indziej.

- Parkingi będą się składać z następujących elementów: moduły z miejscami postojowymi (trzy standardowe miejsca parkingowe lub miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych, matek z dziećmi, motocykli) i drogami manewrowymi, moduły pochylni umożliwiające poruszanie się pojazdów pomiędzy poziomami, moduły klatki schodowej oraz pojedyncze moduły uzupełniające, tj. toalety i pomieszczenia techniczne - czytamy na stronie Zarządu Transportu Miejskiego. Budują nowy parking przy ratuszu. Kto z niego skorzysta? Budują nowy parking przy ratuszu. Kto z niego skorzysta?
Powstający w związku z budową metra i planowanym zamknięciem ul. Kondratowicza dodatkowy parking za urzędem dzielnicy wzbudza emocje. Czy będzie on dostępny dla okolicznych mieszkańców, czy tylko urzędników i petentów?

Obok metra

Decyzja o budowie metra na Targówek zapadła kilkanaście lat temu, ale ratusz do dziś nie doprowadził do otwarcia obok przyszłych stacji ani jednego parkingu przesiadkowego. Pod ziemią dobiega końca montaż posadzek i malowanie. Otwarcie nastąpi już latem i nie ma najmniejszych szans, że na czas powstanie np. zapowiadany parking P+R w miejscu pętli autobusowej Trocka. Na razie będzie prowizorka.

- W planach jest budowa demontowalnego parkingu modułowego przy stacji metra Trocka - mówi Michał Grobelny z ZTM. - Zakładamy, że będzie miał cztery poziomy. Dokładna liczba miejsc postojowych zostanie określona na etapie wykonywania dokumentacji projektowej.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Skąd te ceny?

Według szacunków ratusza parking mieściłby ok. 400 samochodów i kosztował ok. 25 mln zł, co dawałoby koszt budowy jednego miejsca 62,5 tys. zł. Dla porównania: według wydanego przez ratusz poradnika "Ile kosztuje miasto?" wyznaczenie miejsca na powierzchni to 4 tys. zł, a na planowanym P+R Żerań, wyposażonym m.in. w panele słoneczne - 26,7 tys. zł. Jeśli szacunki urzędników są poprawne, budowa parkingu modułowego będzie horrendalnie droga. To jednak na razie tylko spekulacje, bo Rada Warszawy nie znalazła jeszcze czasu na wpisanie go do budżetu.

- Obecnie nie posiadamy w budżecie pieniędzy na realizację tej inwestycji - mówi Grobelny. - Dlatego też nie jesteśmy w stanie określić terminów wykonania dokumentacji projektowej oraz rozpoczęcia i zakończenia budowy takiego obiektu.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (9)

# yabadabadou

14.03.2019 14:57

"..koszt budowy jednego miejsca 62,5 tys..." - dewelopery sprzedajo po 30 tys. ;) A za taką kasę to chyba całkiem solidny P-R murowany można postawić. A nie jakaś przenośna popierdułka.

# mtirala

14.03.2019 16:48

Nie rozumiem tego pomysłu z P&R w środku miasta, w tym przypadku na Targówku. Zapewne jest to kontynuacja argumentacji, wg której nie było sensu zbudować ostatniej stacji metra (oraz hubu przesiadkowego) Toruńska / Głębocka. Koronnym argumentem było "niewystarczające potoki pasażerskie". Tłumacząc tę technokratyczno - urzędniczą nowomowę na polski, na jeżdżenie metrem z hubu Toruńska / Głębocka miało nie być chętnych. Zwolennikiem tej argumentacji był eks wiceprezedent od inwestycji p. Wojciechowicz ale także i piszący tutaj Pan Redaktor (dg). Rozumiem, że dla tych nielicznych biedaków, którzy jakoś będą jednak musieli się dostać do metra Targówek samochodem trzeba zbudować P&R. Tradycyjnie zapraszam więc Pana Redaktora (dg) na wiadukt Głębockiej na TT o 7.30 rano - korek na 4 pasmowej trasie zaczyna się mniej więcej w tym miejscu. Duża część jadacych samochodami to osoby zainteresowane miejscem P&R na Targówku.
Jaki problem władze miasta chcą rozwiązać tym P&R? Jaki promil chętnych zmieści się na nim? Dlaczego zapraszać ruch samochodowy na wąskie uliczki Targówka, zamiast go "powstrzymać" jeszcze na TT?
Ponieważ Pan Redaktor (dg) podobnie entuzjastycznie pisał na tym portalu o P&R Rembielińska / Kondratowicza, to mam dokładnie te same pytania w przypadku tego drugiego P&R.

# mtirala

14.03.2019 16:52

>>#yabadabadou
"..koszt budowy jednego miejsca 62,5 tys..." - dewelopery sprzedajo po 30 tys. ;) A za taką kasę to chyba całkiem solidny P-R murowany można postawić. A nie jakaś przenośna popierdułka"
Za miejce parkingoweo na parkingu podziemnym na własnie budowanym osiedlu Amsterdam na Targówku zapłaciłem w 2018 ca 20k PLN.

REKLAMA

# Dominik Gadomski tustolica.pl

14.03.2019 20:10

#mtirala napisał(a) 14.03.2019 16:48
Koronnym argumentem było "niewystarczające potoki pasażerskie". Tłumacząc tę technokratyczno - urzędniczą nowomowę na polski, na jeżdżenie metrem z hubu Toruńska / Głębocka miało nie być chętnych. Zwolennikiem tej argumentacji był eks wiceprezedent od inwestycji p. Wojciechowicz ale także i piszący tutaj Pan Redaktor (dg)
Kompletna bzdura. Od samego początku byłem przeciwko budowie metra w obecnym kształcie i za skierowaniem go na Białołękę. I nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek pisał o P+R Kondratowicza x Rembielińska - nie tylko "entuzjastycznie", ale wcale.

# mtirala

15.03.2019 00:12

>> I nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek pisał o P+R Kondratowicza x Rembielińska - nie tylko "entuzjastycznie", ale wcale.
http://tustolica.pl/metro-w-drodze-na-brodno-p-r-zamiast-bazaru_77910 do Pana artykułu o P+R Kondratowicza x Rembielińska. Nie pamięta Pan, że pisał Pan na ten temat?
Muszę jedno sprostować - nie pisał Pan entuzjastycznie o tym P+R. Przepraszam, pomyliłem się.

# ziom z bródna

17.03.2019 20:28

musimy zdawać sobie sprawę że budowa metra niszczy polski handel na bazarku
a wtedy będziemy zmuszeni na kupowanie paszy w biedronce i innych dyskontach a co jeszcze za tym idzie
będą nam narzucać swoje warunki coraz bardziej

REKLAMA

# Malena

22.03.2019 03:53

a kiedy w ogole było tu cos entuzjastycznego o metrze i Trockiej i Brodnei i Zaciszu??Zawsze wszystko nei tak,zawsze Ratusz to durnie a decyzje bez sensu.I nic się nei zmeinilo

# mąka23

25.03.2019 09:33

#mtirala napisał(a) 14.03.2019 16:52
>>#yabadabadou
"..koszt budowy jednego miejsca 62,5 tys..." - dewelopery sprzedajo po 30 tys. ;) A za taką kasę to chyba całkiem solidny P-R murowany można postawić. A nie jakaś przenośna popierdułka"
Za miejce parkingoweo na parkingu podziemnym na własnie budowanym osiedlu Amsterdam na Targówku zapłaciłem w 2018 ca 20k PLN.

jaka inwestycja taka cena, całe te osiedle to dziadostwo do kwadratu.

 wichurska

25.03.2019 15:15

Możemy się jedynie domyslać skąd taka argumentacja... :(

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024