REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Metro na Bemowo. Rozkopią Górczewską i co dalej?

  27 marca 2018

alt='Metro na Bemowo. Rozkopią Górczewską i co dalej?'

Ruszyły poszukiwania firmy, która zbuduje stacje metra przy Wola Parku i Powstańców Śląskich. Można już powoli spekulować, jakie utrudnienia czekają nas w przyszłości.

REKLAMA

- 27 marca ogłosiliśmy przetarg na budowę tuneli oraz stacji roboczo nazywanych "Wola Park" i "Powstańców Śląskich" - informuje wiceprezydent Renata Kaznowska. - To fragment pomiędzy obecnie budowanym odcinkiem na Woli a końcowym na Bemowie. Oferty można składać do 25 maja. Tragedia na Górczewskiej. "Skrajnie niebezpieczna ulica" Tragedia na Górczewskiej. "Skrajnie niebezpieczna ulica"
Kolejny groźny wypadek, tym razem śmiertelny. Czy na czas budowy metra droga jest odpowiednio oznakowana?

Coraz bliżej Bemowa

Jeśli chodzi o tempo przygotowań, odcinek na granicy Woli i Bemowa pozostał nieco w tyle za fragmentem od Powstańców Śląskich do Karolina. Być może będą one powstawać i zostaną oddane do użytku jednocześnie, ale o tym przekonamy się dopiero za kilka lat, gdy rozpocznie się drążenie tuneli. Póki co trwają zaawansowane prace nad budową metra na Woli. Im bliżej zaplanowanego na 2019 rok otwarcia, tym więcej słychać narzekań na złą organizację ruchu i wypadki na zwężonej Górczewskiej czy słaby dojazd do Wola Parku. A co nas czeka w przyszłości? Zapytaliśmy rzeczniczkę Metra Warszawskiego o losy kluczowego dla Bemowa skrzyżowania Górczewskiej i Powstańców Śląskich.

- Za planowanie i zatwierdzenie tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy odpowiada wybrany w przetargu wykonawca - przypomina Anna Bartoń. - Wstępne założenia zakładają przejezdność Górczewskiej, przy jednoczesnym jej zwężeniu i etapowaniu. Szczegóły oraz plany zostaną przedstawione przez wykonawcę prac.

Jeśli nie uda się zachować przejezdności również w ciągu Powstańców Śląskich, czeka nas czasowe zamknięcie zawrotki tramwajowej Osiedle Górczewska, a na odsiecz prawdopodobnie przybędą dwukierunkowe składy, zmieniające kierunek bez klasycznej pętli. Z pewnością wiele linii autobusowych zmieni trasy a problemy z wydostaniem się z dzielnicy będą zapewne jeszcze większe, niż teraz.

Wstąp do księgarni

A co potem?

- Dokładamy wszelkim starań, aby po zbudowaniu II linii metra na Bemowo nieco zmienić charakter Górczewskiej, aby była ona przyjemnym miejscem do spacerowania, jeżdżenia na rowerze, aby zasadzić trochę więcej drzew, poszerzyć chodniki - mówiła 21 marca Magdalena Niedźwiecka ze stowarzyszenia Bemowiacy, które zapowiedziało start w wyborach samorządowych ze wspólnej listy z m.in. Miasto Jest Nasze i Ochocianami.

Wielu warszawiaków uważa, że zwężenie jezdni Górczewskiej po zakończeniu budowy metra byłoby niegospodarnością. Ulica była od lat 90. stopniowo poszerzana do sześciu pasów najpierw na Woli, a później także na Górcach, co kosztowało podatników mnóstwo pieniędzy. Warto jednak zauważyć, że w związku z budową metra Górczewska będzie etapami rozkopana na prawie całej długości: od Syreny aż do Lazurowej. Wystarczy przejechać się na Wolę, żeby stwierdzić, że dawny krajobraz ulicy już się zatarł. To samo czeka fragment przy bemowskim ratuszu i Tesco.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (29)

# Rem

27.03.2018 13:54

Zwężenie Górczewskiej to kretyński pomysł i tylko człowiek niespełna rozumu się na to zgodzi.
Robienie z Górczewskiej miejsca do spacerowania? po co? Nikt tam do cholery nie spaceruje, wbijcie to sobie w te zakute łby pseudo aktywiści - wokół są trzy świetne parki do spacerowania i nie trzeba spacerować po Górczewskiej, nie musi być ona pseudo przyjazna dla spacerowiczów, to nie Stare Miasto!!!
Już po waszych zmianach Świętokrzyska świeci pustkami, to co będzie na Górczewskiej? Pustka jak po ataku chemicznym.
Weźcie się lepiej pseudoaktywiści za coś naprawdę ważnego np. poprawę stanów parków w centrum, dostępność przedszkoli i przychodni albo za reprywatyzację i pomoc lokatorom wyrzucanym na bruk a nie za głupoty i utrudnianie życia innym w imię własnych wypaczonych idei

# AniaG

27.03.2018 14:06

Górczewska na Bemowie ma nawet 7 pasów ruchu!I tak asfalt będzie zdarty w miejscach budowania stacji i torów odstawczych(metoda odkrywkowa)Zaraz ruszą konsultację społeczne.Społeczeństwo się starzeję a co za tym idzie , miasto należy do tego dostosować.A wjazd do Centrum i tak będzie płatny, wcześniej czy później.

# dan

27.03.2018 14:20

Mieszkam przy Górczewskiej , po poszerzeniu jest koszmar z tej ulicy zrobiła się autostrada . Jestem za zwężeniem o obsadzeniem zielenią 3 pasy wystarczą . Jak komuś ten pomysł się nie podoba to niech zamieszka przy S8 jest tam szeroko i dużo wolnej ziemi pod zabudowę .

REKLAMA

# Dex

27.03.2018 16:13

#dan napisał(a) 27.03.2018 14:20
Mieszkam przy Górczewskiej , po poszerzeniu jest koszmar z tej ulicy zrobiła się autostrada . Jestem za zwężeniem o obsadzeniem zielenią 3 pasy wystarczą . Jak komuś ten pomysł się nie podoba to niech zamieszka przy S8 jest tam szeroko i dużo wolnej ziemi pod zabudowę .

Żałosne wypociny kolego, widac, że chyba dopiero co się sprowadziłeś na Bemowo/Wolę. Też mieszkam przy Górczewskiej, od 50 lat, i jak zwężą to będzie tam gehenna nie tylko dla kierowców ale i innych ludzi - spalin będzie 10 razy więcej niż teraz. Do tego cały czas rozbudowywane są osiedla na Chrzanowie, nowe bloki na Górcach i Jelonkach i za moment wprowadzi się tam kilka tysięcy ludzi - ale po co myśleć przyszłościowo! Najlepiej w ogóle zamknijmy ulice i poruszajmy się na koniach albo furmankach.

# marekZ

27.03.2018 16:15

#dan napisał(a) 27.03.2018 14:20
Mieszkam przy Górczewskiej , po poszerzeniu jest koszmar z tej ulicy zrobiła się autostrada . Jestem za zwężeniem o obsadzeniem zielenią 3 pasy wystarczą . Jak komuś ten pomysł się nie podoba to niech zamieszka przy S8 jest tam szeroko i dużo wolnej ziemi pod zabudowę .

Żałosne wypociny kolego, widac, że chyba dopiero co się sprowadziłeś na Bemowo/Wolę. Też mieszkam przy Górczewskiej, od 50 lat, i jak zwężą to będzie tam gehenna nie tylko dla kierowców ale i innych ludzi - spalin będzie 10 razy więcej niż teraz. Do tego cały czas rozbudowywane są osiedla na Chrzanowie, nowe bloki na Górcach i Jelonkach i za moment wprowadzi się tam kilka tysięcy ludzi - ale po co myśleć przyszłościowo! Najlepiej w ogóle zamknijmy ulice i poruszajmy się na koniach albo furmankach.
#Rem napisał(a) 27.03.2018 13:54
Zwężenie Górczewskiej to kretyński pomysł i tylko człowiek niespełna rozumu się na to zgodzi.
Robienie z Górczewskiej miejsca do spacerowania? po co? Nikt tam do cholery nie spaceruje, wbijcie to sobie w te zakute łby pseudo aktywiści - wokół są trzy świetne parki do spacerowania i nie trzeba spacerować po Górczewskiej, nie musi być ona pseudo przyjazna dla spacerowiczów, to nie Stare Miasto!!!
Już po waszych zmianach Świętokrzyska świeci pustkami, to co będzie na Górczewskiej? Pustka jak po ataku chemicznym.
Weźcie się lepiej pseudoaktywiści za coś naprawdę ważnego np. poprawę stanów parków w centrum, dostępność przedszkoli i przychodni albo za reprywatyzację i pomoc lokatorom wyrzucanym na bruk a nie za głupoty i utrudnianie życia innym w imię własnych wypaczonych idei

O to to! ciekawe jak beda potem ci tzw aktywisci plakac bo stana w korkach od wola parku do prymasa a nawet kasprzaka. ale czego spodziewac sie po ludziach co wprowadzili sie do warszawy 5 lat temu i chca tu sobie swoja wies sprowadzic

# miexon

27.03.2018 16:20

#AniaG napisał(a) 27.03.2018 14:06
Górczewska na Bemowie ma nawet 7 pasów ruchu!I tak asfalt będzie zdarty w miejscach budowania stacji i torów odstawczych(metoda odkrywkowa)Zaraz ruszą konsultację społeczne.Społeczeństwo się starzeję a co za tym idzie , miasto należy do tego dostosować.A wjazd do Centrum i tak będzie płatny, wcześniej czy później.

20 pasów! 50! 100! autostrada do nieba! Chyba nie wiesz o czym piszesz dziecko, wracaj do książek a poważne sprawy zostaw dorosłym

REKLAMA

# anka12

27.03.2018 16:36

Po to budują metro , rozbudowują linie tramwajowe i autobusowe aby ograniczyć ruch samochodowy . Pewnie znajdą się tacy którym nie wystarczy nawet 7 pasów i będą pisać o korkach do prymasa i mega smogu . Może wielu z was jest warszawiakami ale chyba poza tym miastem nigdy nie byliście w metropoliach europejskich gdzie jest ruch ograniczony do minimum .

# Tomcio

27.03.2018 16:41

jest smog bo wożą d... w starych dieslach lub innych trupach z zagranicy których na zachodzie nie opłaca się już rejestrować

# EwaK

27.03.2018 16:49

My sprzedaliśmy ostatnio autko , mieliśmy dość stania w korkach i szukania miejsc parkingowych . Jesteśmy zadowoleni . I zgadzam się z Anią nie ważne ile będzie pasów korki zawsze będą bo dla Polaka auto to nadal symbol luksusu i szpanu nawet jak ma 15 lat. Poz EWAK

REKLAMA

# Piter4u

27.03.2018 18:42

Quur...ca mnie bierze, jak czytam wypociny tych wszystkich pozbawionych prawa jazdy cyklistów i cyklistek, co to o 7 rano wskakują na swoje wypasione rowerki z koszyczkami na kierownicach i dają w długą ul. Górczewską. Tak, bo to właśnie ten typ ludzi kocha innym zwężać sześciopasmowe jezdnie do dwóch pasów, w zamian za poszerzanie chodników i ścieżek rowerowych i obsadzanie ich drzewkami.
Jak wam się słoje nie podobają samochody na ulicach Warszawy, to wróćcie łaskawie do swoich wiosek, z których tu zrobiliście najazd dla "robienia kariery".

# leśny dziadek

27.03.2018 18:50

"Świętokrzyska świeci pustkami"
Hahahahahahahaha :)

# Biw

27.03.2018 19:21

Zadnego zwezania bo Bemowo i Wola stana w korkach. To bylaby mega niegospodarmosc. Miasto musi bycprzejezdne.

REKLAMA

# Bemowianka

27.03.2018 20:06

Komu są potrzebne poszerzone chodniki? Kto się będzie nimi przechadzał? Komu przeszkadza szeroka Górczewska i dlaczego? Ilu aktywistów z zabierajacych głos mieszka na Bemowie? Czy zwolennicy zwężenia ulicy wzięli pod uwagę nowe osiedla budowane w okolicach ratusza, rosnące jak grzyby po deszczu? Dlaczego wszystkie ostatnio opublikowane projekty młodych architektów, będące przedmiotem głosowania, oparte były na tych samych założeniach, t.j. zwężenia Górczewskiej? Dlaczego wobec tego, my mieszkańcy Bemowa nie mieliśmy możliwosci wyboru projektu, który bedzie nam odpowiadał? Ile razy więcej spalin wytwarza samochód stojący w korku? Ile to jest, jak się pomnoży przez 365 dni w roku? Czy ktoś robił badania, jakie jest statystycznie zagęszczenie na chodnikach na Górczewskiej i czy wymaga ich poszerzenia? Czy z nowych osiedli ludzie będą do pracy chodzić? A jakie jest zagęszczenie samochodami na Górczewskiej i jakie będzie potrzebne po zasiedleniu nowych osiedli? Czy dzieci do przedszkola albo wiecznie zakatarzone mam wozić rowerm w koszyku? Kto wymyśla te plany? Czy ktoś kto ma rodzinę, pracuje po 10h dziennie i widzi realne potrzeby?

# anka12

27.03.2018 20:23

a mnie irytują idioci którym potrzeba 20 pasów aby dojechać furami do swoich klitek 50m na peryferiach bo na większy metraż nie było stać gdyż samochód zżarł resztę budżetu . Są tacy co lubią jeżdzić na rowerzę i są tacy co lubią wozić d..py w autach , parkować na środku chodnika lub rozjeżdżać trawniki bo już nie stać aby zapłacić za parking . To że ktoś ma prowojazdy nie znaczy że ma mózg i umie z niego korzystać . A kim wg. niektórych jest prawdziwy warszawiak ? Cha....em którego rodzice dostali od państwa mieszkanie kosztem reszty narodu

# BeMózg

27.03.2018 22:47

Naiwny #Rem pisze "Już po waszych zmianach Świętokrzyska świeci pustkami", bo pewnie Świętokrzyską widzi jedynie wracając z knajpy o czwartej nad ranem. Ja, gdy metro zostanie już dociągnięte na Bemowo, z chęcią wybiorę się nim na Świętokrzyską, Płocką czy Targową, zarówno w sprawach biznesowych jak i do księgarni albo do knajpy. Nie będzie mi potrzebny do tego samochód (zaś obecnie jeżdżę tam samochodem, bo zajmuje mi to dwa razy mniej czasu niż jazda mułowatą "stopiątką"). Z chęcią też przejdę się Górczewską do piekarni, kawiarni czy sklepu. Zrobię to pod warunkiem, że nie będzie ona - jak obecnie - aleją wyścigową z tłumem ryczących silnikami blachosmrodów z rejestracjami WB, WZ i WSC, z którego to powodu - jak napisał naiwny #Rem - rzeczywiście "nikt tam do cholery nie spaceruje"...
A spalinami od samochodów stojących w korku nie ma co się martwić, gdyż - jak dobrze pójdzie - za dwadzieścia lat w tym korku będą stały samochody elektryczne, jako że innymi na ogół nie będzie wolno poruszać się w dzielnicach wielkomiejskich.

REKLAMA

# dddd

28.03.2018 10:56

Czemu te pseudoaktywiści nie wyprowadzą się do łojców, miasto to ma być miasto a nie deptak, mało zieleni? gdzie na woli-chyba nigdy nie byli w tej dzielnicy, są parki.
Mają jakieś wsiowe przyzwyczajenia i na siłę próbują zmienić miasto na wioskę, w której się wychowali

# mati

28.03.2018 12:25

Aż strach pomyśleć, jak ci pseudo aktywiści dostaną się do Rad Dzielnicowych czy do Rady Miasta: zwężanie ulic, likwidacja miejsc parkingowych, zakaz wjazdu samochodów do centrum, obowiązkowa jazda rowerem do pracy, przymusowe kolacje sąsiedzkie, obowiązkowe prace w ogrodach społecznościowych, nakaz zapuszczenia brody i picia sojowego latte. Piękna przyszłość nas czeka...

# Eliard

28.03.2018 12:40

Po co mają stać w korku do wola parku, skoro będzie można tam dojechać wygodnie metrem? Jak najbardziej trzeba zwęzić tego molocha, przynajmniej na odcinku od Powstańców Śląskich do ronda Radia Wolna Europa - ten odcinek nie musi być taki szeroki - te pasy bardzo rzadko są zapełnione.

REKLAMA

# jan

28.03.2018 12:54

Okolice za Mordorem jeszcze zostaną zabudowane-dogęszczone. Już widzę ten megakorek na Górczewskiej , aby tylko skręcić do szlabanów na ogrodzone enklawy.

# proste

28.03.2018 13:59

Kiedyś naiwnie wierzono, że obwodnica i metro rozwiążą problemy komunikacyjne Warszawy. Jak widać w komentarzach, nadal jest pełno tych, ktorzy mając za rogiem obwodnicę, czyli wygodny dojazd do dalszych dzielnic, a pod oknem metro, czyli wygodny dojazd na Wolę, do Śródmieścia i dalej, nadal nie widzą życia bez autostrady do centrum. Wpakowano wiele miliardów, a Warszawa ma dalej wyglądać jak miasta Związku Sowieckiego.
Bemowianka, zadajesz dobre pytanie - "dlaczego wszystkie projekty młodych architektów są oparte na tych samych założeniach" - tylko nie umiesz ogranąć odpowiedzi. Młodzi ludzie mają inną wizję miasta, niż pokolenie dorobkiewiczów wychowanych na wzorcach homo sovieticus. Młodzi widzą miasto jako swoje miejsce do życia, a to coś więcej niż tylko poruszanie się ściekami komunikacyjnymi między sypialnią a korpo, w którym spędza się 10h dziennie. I zmartwię Cię, czas jest po stronie tych młodych.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA