Metro już w budowie, o parkingach nie ma mowy
28 maja 2019
Jeśli przy Górczewskiej i Połczyńskiej nie powstaną duże parkingi P+R, dzielnicę "zaleją" auta spoza miasta. Czasu na budowę jest coraz mniej.
Prace na budowie podziemnej kolei dotarły na Bemowo. Właśnie poznaliśmy szczegóły pierwszych utrudnień.
- Osoby spoza Warszawy będą przyjeżdżać tutaj, aby dostać się do metra - pisze grupa radnych z klubu Wybieramy Bemowo. - Tym samym będą zostawiać swoje samochody, co spowoduje utrudnienia dla naszych mieszkańców. Dlatego istotne jest, by już teraz pomyśleć nad lokalizacją i finansowaniem parkingu. Proponujemy zlokalizować go na miejscu pętli autobusowej Os. Górczewska (należy rozważyć stworzenie wielopoziomowej konstrukcji połączonej z pętlą) lub przy stacji Karolin.
Lekcja z Bielan
Żeby przekonać się, jakim problemem dla mieszkańców są samochody osób dojeżdżających do metra, nie trzeba szukać daleko. Wystarczy wsiąść do tramwaju, pojechać na pętlę Młociny i zobaczyć auta z rejestracjami spoza Warszawy, zastawiające na Wrzecionie i Wawrzyszewie lokalne ulice oraz trawniki.
Trzeba przy tym pamiętać, że P+R Młociny był już trzykrotnie rozbudowywany i oferuje prawie 1600 miejsc. To wciąż za mało, dlatego bielański samorząd od dawna prosi warszawski ratusz, by obok marchewki (miejsc parkingowych) pojawił się też kij w postaci strefy płatnego parkowania wokół stacji metra.
Czas płynie
Z pozoru może się wydawać, że do otwarcia stacji metra na Bemowie pozostało jeszcze mnóstwo czasu. Tak samo było na Targówku, gdzie równolegle z pracami pod ziemią miała nastąpić przebudowa ciągu głównych ulic: Handlowej, Ossowskiego i Myszkowskiej. Kłopoty z koordynacją i przedłużające się procedury sprawiły, że budowa metra zakończyła się wcześniej, niż prace na powierzchni.
Czy historia powtórzy się na Bemowie? Zarząd Transportu Miejskiego już kilka lat temu zapowiedział, że P+R Lazurowa (Os. Górczewska) mógłby oferować 800 miejsc z możliwością rozbudowy do 1500, zaś P+R Karolin - 1000, a po rozbudowie 2000. Projekty parkingów jeszcze nie powstały a w budżecie miasta nie ma pieniędzy na ich budowę.
(dg)
.