Meldunek tam, gdzie ci wygodnie
9 lutego 2016
Nie wszyscy wiedzą, że od jakiegoś czasu niektóre sprawy urzędowe można załatwiać w dowolnym urzędzie gminy, a w przypadku Warszawy w dowolnym urzędzie dzielnicy.
Mieszkańcy stolicy mogą też załatwić niektóre sprawy w dowolnym, niekoniecznie macierzystym urzędzie dzielnicy. Jeśli ktoś mieszka w Białołęce, a pracuje np. na Mokotowie, nie musi zwalniać się z pracy, gnać przez zakorkowane miasto, by zdążyć przed zamknięciem urzędu. Sprawę załatwić może równie dobrze na Mokotowie. Niestety nie każdą. Póki co lista tego, co można załatwić niekoniecznie "u siebie", jest dość krótka. Obejmuje obok spraw meldunkowych:
Wedle zapowiedzi stołecznego ratusza lista ta będzie się jednak stopniowo wydłużać.
W obecnym systemie każdy urząd dzielnicy w Warszawie, niezależnie od miejsca zamieszkania interesanta, pełni funkcję punktu podawczego. Gotowy dokument można odebrać w miejscu złożenia wniosku bądź w innym wskazanym urzędzie, wówczas jednak trzeba się liczyć z wydłużeniem czasu załatwienia sprawy o okres niezbędny do przesłania dokumentu. Szczegóły dostępne są wraz z formularzami wniosków na stronie www.um.warszawa.pl, w zakładce "Załatw sprawę w Urzędzie".
(wk)