REKLAMA

zoliborz latajacy teatr 1zoliborz latajacy teatr 2zoliborz latajacy teatr 0
Puls Warszawy

różne

 

Markety nabijają nas w butelkę

  24 października 2007

Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę promocje stosowane w sklepach. Co się okazało? Co trzeci produkt objęty akcją promocyjną to zwykłe oszustwo.

REKLAMA

mazovia 20250625 2mazovia 20250625 0
Czy 4 tys. zł mniej za telewizor LCD to interesująca oferta? Pozornie tak, w prakty-ce niekoniecznie. Przedsiębiorcy wiedzą, że na wielu konsumentów hasło "promoc-ja" działa jak magnes i starają się to wykorzystać - często nieuczciwie.

W przeprowadzonym badaniu najwięcej nieprawidłowości dotyczyło nierzetel-nego informowania o cenach towarów oferowanych w promocjach. Najczęściej sklepy stosują przekreślone ceny sugerowane jako stare, które w rzeczywistości nigdy nie obowiązywały. Przykładem może być oferta kupna telewizora LCD za 6849 zł. Przed wyprzedażą telewizor kosztował 6999 zł, tymczasem sprzedawca jako cenę obowiązującą przed obniżką podał 10 999 zł.

Kontrolerzy wykryli także inne oszustwa. Gratis w praktyce często oznacza, że musimy za niego zapłacić. Cena produktu z bonusem jest bowiem niejednokrotnie wyższa niż tego samego produktu bez gratisu. To samo dotyczy opakowań promo-cyjnie powiększonych (np. płacisz za litr a otrzymujesz 2 litry). Warto przeliczyć, ile tak naprawdę kosztuje nas litr. Wiele produktów posiadało także ceny identyczne jak przed promocją - mimo to produkty reklamowane były jako zdecydowanie tań-sze. Ponadto inspektorzy zwrócili uwagę na znaczne rozbieżności między cenami zakodowanymi w czytnikach a tymi, które widniały na półkach.

Analiza Inspekcji Handlowej pokazała, że obniżka ceny czy upominek dołącza-ny do zakupionego towaru to nie zawsze super okazja. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, aby zawsze porównywać informacje zawarte w gazetkach reklamowych z tymi, które umieszczane są przy produktach w sklepie i dokładnie sprawdzać każdą "super promocję". Przypomina również, że w przypadku produk-tów spożywczych sklepy organizują promocje często wtedy, gdy zależy im na poz-byciu się towarów z uwagi na upływający termin przydatności do spożycia. Oprócz smaku degustowanego produktu, warto poznać datę ważności.

stroja

 

REKLAMA

zoliborz wyniki egzaminu ósmoklasisty 2zoliborz wyniki egzaminu ósmoklasisty 0

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 1san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0

REKLAMA

cemat box 2cemat box 0

REKLAMA

koneser lato 2025 3koneser lato 2025 0

REKLAMA

zoliborz pomoc psychologiczna 1zoliborz pomoc psychologiczna 2zoliborz pomoc psychologiczna 0

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 3refleks chlodnictwo 2024-11-21 0

REKLAMA

bielany spacery hisoryczne 1bielany spacery hisoryczne 2bielany spacery hisoryczne 0

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

bielany dozynki 2025 3bielany dozynki 2025 0

REKLAMA

mazowsze BO 2025 1mazowsze BO 2025 2mazowsze BO 2025 0

REKLAMA

bemowo back to school 3bemowo back to school 0

REKLAMA

bck wakacyjny tworczydzielka 1bck wakacyjny tworczydzielka 2bck wakacyjny tworczydzielka 0