REKLAMA

Bemowo

Komunikacja

 

Mamy problem z tramwajami. Hałas nie do zniesienia [FILM]

  13 września 2016

alt='Mamy problem z tramwajami. Hałas nie do zniesienia [FILM]'

Jedne z najnowocześniejszych tramwajów w Europie generują na zakrętach nieznośny hałas. Przez dziewiętnaście godzin na dobę.

REKLAMA

Warszawa wykonała w ostatnich latach skok cywilizacyjny w dziedzinie komunikacji szynowej. Wiele tramwajów ma wreszcie mają priorytet na wielu skrzyżowaniach, sprawną (według niektórych: do przesady) klimatyzację i całkowicie niskie podłogi. Wszystkie nowe tramwaje kursujące po Warszawie to maszyny bydgoskiej Pesy: typu Swing i Jazz. Duża dostawa tego typu składów pozwoliła wycofać z ruchu hałaśliwe i niewygodne Konstale 13N, eksploatowane w Warszawie od końca lat 50. Swingi i Jazzy mają jednak poważną wadę: przeraźliwie hałasują na zakrętach torów.

- Źródłem tego hałasu jest wzajemne tarcie metalowych powierzchni szyn i kół wagonów - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. - Zjawisko jest bardziej intensywne w przypadku wymiany jednego ze współpracujących elementów na nowy (np. po wymianie szyn), a także wtedy, gdy powierzchnia styku pozostaje sucha (np. latem). Z naszych obserwacji wynika, że z biegiem czasu poziom oddziaływań maleje dzięki wzajemnemu dopasowywaniu się kształtów powierzchni szyn i kół.

Jednym z miejsc, w których tramwaje hałasują najbardziej, jest zakręt w pobliżu skrzyżowania Lazurowej z Dywizjonu 303. W stojących w pobliżu blokach co dwanaście minut słychać pisk albo huk skręcającej "dwudziestki". Problem jest o tyle poważny, że tramwaje kursują tam przez dziewiętnaście godzin dziennie, przy czym pierwszy skręca w stronę Boernerowa o 4:26. Z obserwacji wynika, że Swingi i Jazzy hałasują znacznie bardziej, niż stare Konstale 105N. Będzie to szczególnie uciążliwe dla mieszkańców bloku powstającego na rogu Dywizjonu 303 i Łokuciewskiego. Część z mieszkań dzieli od zakrętu torów zaledwie 30 metrów i nie ma tam żadnych drzew, które nieco tłumiłyby hałas.

- W ubiegłym roku zleciliśmy wykonanie szczegółowych badań i opracowanie na ich podstawie specjalistycznej ekspertyzy, która skupiała się na poznaniu przyczyn tego zjawiska i zaproponowaniu działań je minimalizujących - mówi rzecznik Tramwajów. - Obecnie testowane są zaproponowane działania, polegające głównie na zmianie tarcia na styku koła z szyną. Równolegle analizujemy możliwość wykorzystania wyników kilkuletnich, międzynarodowych badań, których efektem ma być optymalizacja profili kół w tramwajach.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (8)

# user

13.09.2016 15:43

Bo mamy paździochowe peso-złomy a nie nowoczesne tramwaje. Trzęsą się, zgrzytają, wleką wolniej niż autobus stojący w korku. Zaorać te tory, poszerzyć ulice i zrobić buspasy. Kupić autobusy elektryczne i wszystko w temacie.

# bemwaw

13.09.2016 18:08

O ja pier.... . Czytam właśnie i już ponad rok temu zgłaszany był problem w innych dzielnicach. Kto kupił ten złom bo jak na razie problem jest "nierozwiązywalny", a TW zwyczajnie bredzą.

# lideksynubeka

13.09.2016 19:01

I tak pada nimb "fachowców" z PO. Wiceprzewodnicząca tej partii nie potrafi zbudować drugiej linii metra,kupić dobrych tramwai,zadbać o odpowiednią ilość taboru autobusowego i wydać prawidłowej decyzji lokującej stację metra "Lazurowa". Jedyne co potrafi,to lewe interesiki na nieruchomościach,z których się teraz tłomaczy,że ona nie wiedziała nic. Pytanie;kogo małorolne zakompleksione chłopstwo wybrało se na prezydenta miasta? Wychodzi,że wiejską,prymitywną babę. A ci,którzy używali mózgu zamiast TVN i GW ostrzegali. Ale chłopstwo chciało być europejczyki,to mają.
Najbardziej ciekawi mnie,czy mieszkańcy tryfnej kamienicy Noakowskiego 16 też głosowali na Bufetową. Bo tylko elektorat PO potrafi podejmować samobójcze decyzje.

REKLAMA

# BeMózg

14.09.2016 01:12

#lidekbękartUBeka - Mieszkańcy w złodziejski sposób sprywatyzowanych kamienic najczęściej głosowali na PO, SLD i inną lewacką hołotę, bo wierzyli, że komuna która dała im "przydział" na te mieszkanka, będzie trwać wiecznie. A tu taka siurpryza - nowy właściciel kamienicy (nieistotnie, że w oszukańczy sposób doszedł do jej zawłaszczenia), w całkiem kapitalistyczny sposób podnosi stawki czynszu, i to nie do poziomu rynkowego ale do poziomu spekulacyjnego. No i trza się wyprowadzić. Ale dokąd, skoro przez kilkadziesiąt lat nie pomyślało się o zabezpieczeniu się na starość, gdyż wierzyło się, że komuna trwać będzie wiecznie, jak (podobno) idee Lenina...

# Maro

14.09.2016 08:53

#lideksynubeka głosuj na PiS to zamiast tramwajów i metra będziesz miał w mieście same pomniki Kaczyńskiego, tak jak w Korei Płn.

# wstrętny pisior

14.09.2016 09:39

#Maro napisał(a) 14.09.2016 08:53
#lideksynubeka głosuj na PiS to zamiast tramwajów i metra będziesz miał w mieście same pomniki Kaczyńskiego, tak jak w Korei Płn.
To w Korei Kaczyński ma pomniki ?
Ale który ?

REKLAMA

# mnichał

14.09.2016 09:52

Osoba nieważna, liczy się mechanizm propagowania kultu jednostki. Zwłaszcza stopień dupowatości społeczeństwa zezwalającego na promowanie zakompleksionych kurdupli o wybujałym ego. Jak mawiał mój szef kompanii - " Uważać na kurdupli, im fekalia naciskają na serce. Stąd bierze się ich wredność!".

# BeMózg

14.09.2016 14:30

Nie karmić trolli - #Maro, #mnichała itp.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA