REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Mała szansa na wspólny bilet

  7 lipca 2006

ZTM i Koleje Mazowieckie porozumiały się w sprawie wspólnego biletu. Od 1 lipca obowiązuje na czterech odcinkach. Kolejnym etapem ma być wspólny bilet do Legionowa. Czy mamy na to szansę jeszcze w tym roku?

REKLAMA

Atmosfera wokół rozmów Kolei Mazowieckich i ZTM była bardzo gęsta. Poszło oczy-wiście o pieniądze. Kolej żądała większych dopłat, ZTM nie chciał ustąpić. W końcu doszło do kompromisu, kolejarze zmniejszyli swoje żądania.

Jak to działa?

Do końca roku pasażerowie mogą jeździć do stacji Warszawa Wschodnia z trzech kierunków: Ursusa, Jeziorek i Gołąbek, a także na nowej trasie między stacją War-szawa Wschodnia a Falenicą - w miejsce likwidowanego połączenia Szybkiej Kolei Miejskiej.

Kup bilet

Ile to kosztuje?

Przed pierwszym przejazdem trzeba dopłacić do miejskiego biletu 30-dniowego (66 zł) w kolejowych kasach 10 zł i pobrać stosowny blankiet. Pasażer może też jeździć z biletem 90-dniowym (166 zł), ale co miesiąc trzeba odwiedzać kasę kolejową i dopłacać po 10 zł. Do każdego pasażera ZTM dopłaca 5 zł. Stawka dopłat ma obowiązywać do końca roku, jednak jeśli liczba pasażerów, jeżdżących pociągami z kartą miejską, przekroczy 4 tys., do kolejnych ZTM będzie dokładać kolejarzom nie 5 zł, lecz dwa razy tyle.

REKLAMA

Kiedy do Legionowa?

Kiedy mieszkańcy Legionowa mogliby liczyć na ułatwienia w dojazdach? Nieofic-jalnie mówi się, że Legionowo ma być kolejnym etapem. Wypowiedź Igora Kraj-nowa z ZTM nie napawa jednak optymizmem. - Wprowadzenie wspólnego biletu do Legionowa jest uzależnione od woli samorządu Legionowa i od chęci partycy-powania w kosztach utrzymania biletu. Władze miasta, jeśli będą zainteresowane takim przedsięwzięciem, muszą wystąpić z oficjalną prośbą do Zarządu Transportu Miejskiego i Kolei Mazowieckich. Dopiero potem będzie można stwierdzić, czy to jest realne czy nie i ewentualnie, od kiedy bilet mógłby być wprowadzony na trasie do Legionowa - mówi. Prezydent Roman Smogorzewski również nie przekazuje nic konkretnego. - Samorząd Legionowa jest otwarty na kwestię wspólnego biletu i wyraża chęć rozsądnej partycypacji w jego kosztach. Zwrócimy się do Kolei Mazowieckich oraz do ZTM, aby usłyszeć ich propozycje - mówi.

Jak zapewnia, odbyły się już spotkania z panią Haliną Sekitą, prezesem Kolei Mazowieckich, jednak oczekiwania finansowe KM są zbyt wygórowane i w ocenie urzędu ostateczne rozwiązania - mimo dużych w tym przypadku wydatków z bud-żetu miasta - nie zadowoliłyby mieszkańców, korzystających z połączeń kolejowych z Warszawą. - Będziemy nadal rozmawiać, aby wypracować ofertę, która będzie zgodna z oczekiwaniami mieszkańców Legionowa - obiecuje prezydent.

Atmosfera rozmów wokół wspólnego biletu nie nastraja optymistycznie. Konflikt między koleją a ZTM, a także brak zaangażowania w wypracowanie kompromisu z podwarszawskimi gminami pokazuje, że Warszawa, mimo że sprawa wałkowana jest już czwartą kadencję, wciąż nie ma pomysłu na wykorzystanie kolei do roz-wiązywania problemów komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Trasa Toruńska, most Grota i ul. Modlińska ledwie zipią pod naporem tysięcy samochodów. Urzędnicy zapominają, że Warszawa jest aglomeracją i sprawne rozwiązanie zatorów komu-nikacyjnych na drogach dojazdowych do stolicy leży nie tylko w interesie miesz-kańców miejscowości podwarszawskich, lecz także, a może przede wszystkim - w interesie mieszkańców stolicy.

stroja

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe