REKLAMA

Białołęka

różne »

 

Mała Brzoza, wielkie zamieszanie

  20 kwietnia 2010

Znów doszło do kolizji dużych inwestycji. Tym razem rura MPWiK zderza się z rondem Małej Brzozy, które ma usprawnić połączenie Głębockiej z Trasą Toruńską.

REKLAMA

Miejskie biuro koordynacji inwestycji twierdzi, że nie otrzymało informacji o kolizji prac. - Dzielnica nie zgłaszała żadnych problemów z koordynacją robót swoich i MPWiK, dlatego nie interweniowaliśmy - mówi Tomasz Kunert z biura koordynacji inwestycji miejskiego ratusza. - W trakcie corocznej debaty koordynacyjnej, zorga-nizowanej przez biuro 9 grudnia 2009 roku poruszona została kwestia kolidowania aktualnie realizowanej inwestycji budowy ronda Głębocka/Małej Brzozy z planowa-ną przez MPWiK budową kanału ściekowego w ulicy Głębockiej. Obecny na debacie przedstawiciel MPWiK poinformował, że projekt kanału ściekowego grawitacyjnego jest na ukończeniu, a całość zadania jest w poboczu, przejścia będą bezkolizyjne i są koordynowane z dzielnicą. Przewidywana realizacja w 2013 roku, z możliwością opóźnienia poza jezdnią. Stwierdzenie to stanowiło jakby zamknięcie tego tematu, jako koniecznego do rozważania lub interwencji w perspektywie inwestycji w 2010 roku - podsumowuje Kunert.

Dzielnica zapewnia, że rondo zostanie oddane w terminie, czyli w lipcu: - Bu-dowa ronda Małej Brzozy jest na ukończeniu i zostanie ono oddane do użytku w terminie. MPWiK poinformowało dzielnicę o swoich planach w momencie, gdy budo-wa ronda była już zaawansowana - mówi Joanna Pernal, z urzędu Białołęki.

Zdaniem rzecznika MPWiK nie jest to prawda: - Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji został złożony w marcu ub.r. do wydziału architektury Targówka, gdyż większa część inwestycji będzie położona na terenie tej dzielnicy - mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik MPWiK. - Jeśli inwestycja przebiega przez kilka dzielnic, wnio-sek zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, składa się w urzędzie tej dzielnicy, na której terenie będzie znajdować się większa część inwestycji.

- Nie można uznać, że władze dzielnicy Białołęka zostały zaskoczone inwes-tycją MPWiK - mówi Tomasz Kunert z biura koordynacji inwestycji. - Firma wniosek złożyła 27 marca 2009 r. do dzielnicy Targówek, jako właściwej do jej wydania. Na-tomiast urząd Białołęki otrzymał informację na ten temat od Targówka, gdyż dziel-nica ta zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym musiała ją skonsultować z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, przez których te-ren miał przebiegać kanał. Poza tym 1 kwietnia 2009 r. wniosek MPWiK trafił do biura architektury urzędu miasta, ponieważ kanał jest w obszarze przebudowywa-nej Trasy Toruńskiej. Decyzja lokalizacyjna została wydana 30 września 2009 r. i stała się ostateczna dopiero 12 stycznia 2010 r., czyli już po dzielnicowej naradzie koordynacyjnej - mówi Tomasz Kunert. - W listopadzie 2009 r. dzielnica poinformo-wała MPWiK, że rozpoczyna roboty budowlane i należy z nimi skoordynować roboty kanalizacyjne. MPWiK nie było wtedy gotowe do rozpoczęcia swojej inwestycji ze względu na brak ostatecznej decyzji lokalizacyjnej - dodaje Tomasz Kunert.

Rzecznik MPWiK przyznaje, że w listopadzie ub. r. burmistrz Białołęki poinfor-mował ich, że zgodnie z uzyskanym w październiku 2009 roku pozwoleniem na bu-dowę (z zamieszczoną klauzulą natychmiastowej wykonalności) rozpoczęły się ro-boty budowlane i należy z dzielnicą skoordynować roboty kanalizacyjne. - W odpo-wiedzi 8 grudnia 2009 r. spółka poinformowała, że z uwagi na długi okres pozys-kiwania decyzji lokalizacyjnej i brak do tej pory jej ostateczności, nie posiada do-kumentacji i pozwolenia na budowę i nie może swoich robót wykonać wyprzedza-jąco - tłumaczy Bartosz Milczarczyk z MPWiK.

I w tym momencie naszym zdaniem powinno interweniować biuro koordynacji. Niestety po raz kolejny nie stanęło ono na wysokości zadania.

- Mimo zaistniałej sytuacji spółka podjęła próbę koordynacji poprzez wydzie-lenie z całości dokumentacji odcinka, który musi zostać wykonany równolegle z obecnie trwającymi robotami drogowymi - kontynuuje Bartosz Milczarczyk z MPWiK.

- Dokumentacja ta została uzgodniona, obecnie oczekujemy na zgodę na dy-sponowanie terenem od Zarządu Dróg Miejskich i urzędu Białołęki. Niezwłocznie po ich otrzymaniu zostanie złożony wniosek o pozwolenie na budowę. Obecnie trwają rozmowy z wykonawcą robót drogowych w sprawie równoczesnej realizacji robót drogowych i kanalizacyjnych - informuje Bartosz Milczarczyk.

Miejskie biuro koordynacji zamierza kontrolować sytuację: - Biuro ze swej strony deklaruje interwencję w tej sprawie i monitorowanie prawidłowego przebie-gu inwestycji - mówi Tomasz Kunert.

Swoje prace w tym rejonie prowadzi także Generalna Dyrekcja Dróg Krajo-wych i Autostrad. - Obecnie prowadzone są rozmowy z MPWiK. Określenie sposobu synchronizacji prac będzie możliwe po przedstawieniu przez wodociągowców pro-jektu przebudowy oraz harmonogramu prac - mówi Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.

bk

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA