Łodygowa na dwóch jezdniach. Kiedy zlikwidują szlaban?
18 kwietnia 2019
Możemy podziwiać już efekty remontu Łodygowej - otwarto właśnie krótki odcinek od Radzymińskiej do Wolińskiej. Niebawem pozostała część. Jednak na tym koniec dobrych wiadomości - płynna jazda skończy się na granicy z Ząbkami.
Nowa Łodygowa jest już otwarta, póki co tylko na odcinku od Radzymińskiej do Wolińskiej. Działają światła, do dyspozycji kierowców jest także bezkolizyjny lewoskręt z Radzymińskiej w Młodzieńczą.
Co powstanie?
Łodygowa zapewnia mieszkańcom nowo wybudowanych osiedli połączenie z ul. Radzymińską, a tym samym dojazd do centrum Warszawy lub drogi krajowej nr 8. Stanowi też alternatywną, omijającą ul. Targową, trasę dla mieszkańców południowej Warszawy, którzy kierują się na Białołękę lub na północny wschód. Ulica ma zaledwie 1,7 km długości, ale nikogo nie trzeba specjalnie przekonywać, jak ważną arterią jest dla całego Targówka. Warszawski odcinek Łodygowej będzie mieć dwie jezdnie po dwa pasy o szerokości standardowej dla tras szybkiego ruchu (po 3,5 m), choć ograniczenie prędkości ma wynosić 60 km/h. Powstaną też dodatkowe pasy do skrętu na skrzyżowaniach, drogi serwisowe o długości 1,1 km, drogi rowerowe i chodniki, zaś sieć energetyczna i odwodnienie zostaną przebudowane. - Wybrany wariant dwujezdniowy zapewni znacznie większą przepustowość i pozwoli uniknąć zatrzymania ruchu w przypadku awarii pojazdu - zapewnia Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Wartość robót budowlanych opiewa na 36,2 mln zł.
Byle do lipca, później rogatki
Generalny remont Łodygowej trwa półtora roku i mocno komplikuje życie kierowców. Na razie mieszkańcy mogą się cieszyć wyremontowaną Łodygową pomiędzy ulicami Radzymińską a Wolińską.
- Brak chodnika, ścieżki rowerowej, dziura na dziurze. Tak było. Teraz mamy po dwa pasy ruchu, ścieżki rowerowe, chodniki do torów kolejowych, czyli granicy z Ząbkami. Powoli kończymy. Pierwsza część remontu jest już prawie skończona. Ruch odbywa się po dwóch pasach w każdą stronę od Radzymińskiej do Wolińskiej. I co jest bardzo ważne, udało się zmienić ustawienie sygnalizatorów. Przekonałam inżyniera ruchu, żeby razem z remontem Łodygowej powstały bezkolizyjne lewoskręty z Radzymińskiej w Młodzieńczą jadąc do Marek i z Radzymińskiej w Łodygową jadąc do centrum - nie ukrywa zadowolenia radna Katarzyna Górska-Manczenko. To pierwszy zakończony etap remontu ul. Łodygowej. Od Wolińskiej do Klamrowej ruch pozostanie na jezdni północnej, a od ul. Klamrowej do granicy miasta na nowo wybudowanych jezdniach serwisowych. Termin zakończenia całej inwestycji, czyli do granicy z Ząbkami, to lipiec 2019 roku.
Kiedy wiadukt nad torami?
- Bardzo źle się stało, że od razu nie zbudowano przejazdu nad torami - uważają mieszkańcy. Zjeżdżając z poszerzonej ulicy Łodygowej w Warszawie zatrzymamy się bowiem na... rogatkach kolejowych. Gmina Ząbki już w 2009 roku opracowała koncepcję budowy szerokiego wiaduktu po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przeprawa połączyłaby ul. Łodygową i płynnie rozprowadziłby ruch w Ząbkach na dwie niezależne ulice. Niestety, koncepcja ta pozostała bez echa ze strony Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
(DB)