REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Derby: chcemy więcej 527! ZTM: OK!

  13 marca 2013

alt='Derby: chcemy więcej 527! ZTM: OK!'

Tłok, ścisk, zapełnienie - jak nie nazwać, to codzienność pasażerów poruszających się rano linią 527 z osiedla Derby w stronę centrum.

REKLAMA

Od dnia uruchomienia linii 527 z każdym dniem obserwuję coraz większe potoki pasażerskie już na pętli os. Derby. Na początku nie było problemu z zajęciem miejsca siedzącego, obecnie autobusy ruszają z kompletem zajętych miejsc siedzących oraz ze stojącymi osobami. Na przystankach os. Derby III, os. Derby VI i Skarbka z Gór autobus jest już wypełniony w 100% i na dalszym odcinku (do Jesiennych Liści) następuje już konsekwentne zagęszczanie powodujące głęboki dyskomfort pasażerów - pisze w liście do Zarządu Transportu Miejskiego pan Tomasz. - Na przystankach św. Wincentego i Młodzieńcza dochodzi już bardzo często do dantejskich scen, wulgarne kłótnie między pasażerami już jadącymi a tymi, którzy próbują wsiąść, potrącanie i szturchanie się, wielokrotne próby zamknięcia drzwi przez kierowcę, co opóźnia odjazd w dalszą trasę - to codzienność. 40-minutowa podróż z dwuletnim dzieckiem do żłobka staje się horrorem. W szczycie porannym autobusy powinny kursować co sześć - osiem minut, osiągając częstotliwość dziesięciu autobusów w ciągu godziny - sugeruje czytelnik.

Nasz czytelnik proponuje jedną, konkretną zmianę: w szczycie porannym autobusy powinny kursować co sześć-osiem minut, osiągając częstotliwość dziesięciu autobusów w ciągu godziny. - Z góry uprzedzam, że nie jestem zainteresowany odpowiedzią w stylu "nie zaobserwowaliśmy wzmożonych potoków pasażerskich" (gdyż jestem w stanie udowodnić, że jest inaczej - nagrania wideo, zdjęcia), ani informacją o tym, że "nie ma na to pieniędzy" (w tym samym czasie autobusy w innych częściach Białołęki kursują z jeszcze większą niż wnioskuję częstotliwością, np. linia E-8, która nie jest zresztą jedyną, która dowozi mieszkańców Nowodworów do metra) - pisze pan Tomasz. - Z punktu widzenia kilkunastu tysięcy mieszkańców os. Derby, os. Lewandów, os. Agroman (Jesiennych Liści, Starej Gruszy, Małej Brzozy) i okolic wnioskowane zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów linii 527 jest celowe i zasadne.

Nieprzyzwyczajeni do podobnych odpowiedzi, z zaskoczeniem odnotowaliśmy, że i ZTM uznał zasadność prośby. - W ciągu najbliższego miesiąca planujemy wprowadzenie zmian w rozkładzie jazdy linii 527 - potwierdza Konrad Klimczak z zespołu prasowego ZTM. - Zwiększona zostanie częstotliwość kursowania w szczycie, jednak nad szczegółami jeszcze pracujemy.

(wt)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (6)

# abrakadabra

14.03.2013 09:31

Przecież 527 w szczycie porannym kursuje co 6-8 min (od ok. godz. 6:30 do 8), chyba ten pan nie jest zbyt zorientowany w temacie. Owszem, jest tłok, bo nawet taka częstotliwość to za mało na tak wielkie osiedla!
Można by jeszcze zwiększyć czestotliowść 132 z Berensona do Marymontu - bo część mieszkanców bliżej Berensona wybiera własnie tę trasę.
Tak w ogóle to mogłaby powstać chociaż jedna linia ekspresowa "E" kursująca tylko w godzinach szczytu, np do metra Marymont. Tarchomin ma takie linie, a tutaj nic.
Można by ewentualnie wprowadzić jeszcze dodatkową linie do Dworca Gdańskiego (kiedyś jeździło tak 527 i też cieszyło się dużą popularnością).
Takie rozłożenie linii odblokowałoby troche obecny ścisk, bo każdy dobierałby sobie trasę najlepszą. A jak się nie ma wyboru to wszyscy pchają się do jednego autobusu i mamy tego efekty!

 Matka_Sławka_z_Gdańska

14.03.2013 10:22, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 14.03.2013 10:23

Matka też tak uważa! ZTM zebrał "Ogro-o-o-mne!" doświadczenia w dezorganizowaniu transportu publicznego dla Tarchomina i Nowodworów, i na tej podstawie, czerpiąc z posierpniowej praktyki winien:
- udostępnić Wam linię typu "E" jeżdżącą w każdą środę miesiąca z nieparzystą datą kalendarzową pomiędzy 6:50 a 10:35, a w Środy Popielcowe przez cały dzień. Obsługa Ikarusami, rzecz jasna, to peryferia i z Pałaców nędzy widać nie będzie.
To fajne jest? Poprze to aktyw z Platformy Obywatelskiej?

# asdfg

14.03.2013 11:15

Kiedy mieszkańcy Regat i okolicy Kobiałki/Olesina proszą o poprawę komunikacji w rejonie, to słyszą - można jechać do 527. tak jest najwygodniej i najszybciej. Tłumaczenie że na przystanku Kąty Grodziskie nie ma jak się wcisnąć do autobusu nie pomaga, bo przecież jeździ często. A, że każdy poranny kurs tak wygląda? No cóż, mieszkańcy pewnie się mylą... Trasa generowana na stronie ZTM też jest z wykorzystaniem 527. Za chwilę ruszą potoki pasażerskie z Zielonej Doliny, nie jestem w stanie sobie wyobrazić co się będzie działo. Chociaż mam pewien pomysł - kto będzie miał taką możliwość, to się przesiądzie do samochodu.

REKLAMA

# Franek

14.03.2013 11:17

@abrakadabra:
Chyba "ten pan" jednak jest zorientowany w temacie, skoro codziennie tą linią zasuwa do centrum.
Dobra częstotliwość to może jest między 7 a 8 rano (faktycznie, wtedy 8 kursów na godzinę, choć też szału nie ma), natomiast między 6 i 7 oraz 8 i 9 jest kiszka:
6: 11 21 31 39 47 53 59 => to nie jest takt 6-8 minut
Poza tym Gazeta nie opublikowała listu w całości (co zrozumiałe), więc nie wiesz, że tak naprawdę "ten pan" postulował o autobus co 6 minut (10 kursów na godzinę) między 6:00 a 7:00, bo wtedy najwięcej ludzi rusza do pracy w centrum i dalej (gdy zaczynają pracę o 8:00).
Co do zwiększenia 132 czy wprowadzenia linii E do Marymontu - popieram rękami i nogami. Dobrze by było, gdyby taka linia kursowała też wzdłuż SzG.
527 do Gdańskiego już raczej nie wróci (a szkoda!), ale ta dodatkowa linia jest jakimś pomysłem. Szkoda, że mało realnym w dobie cięć ...

# abrakadabra

15.03.2013 11:29

do Franek
Ja przecież napisałam dokładnie, ze co 6-8 min jest między 6:30 a 8, bo tak jest, a im dalej od tej godziny tym mniejsza częstotliwość, tak, jak we wszystkich kursach. Ale tez oczywiście zgadzam się w calej rozciagłosci, ze to i tak za mało (tak tez napisałam). Jeszczę na zmianę raz 527 raz 132 więc mam wiedzę i porównanie. Stąd też moja propozycja, żeby dodac jakieś dodadatkowe linie, "zagęścić" tez w godzinach szczytu 132, zeby troche odblokować 527 (oczywiscie powinno ono i tak jeździć częściej, ale przeciez nie bedzie też jeździć jeden za drugim, max co 5 min). Dodanie zaś nowych linii, np. E czy jakiejś lini do dworca gdanskiego, trochę odciążyłoby obecne linie i kazdemu dało wybór najlepszej trasy.
Ale tak, jak napisałeś, teraz ZTM robi cięcia, wiec raczej możemy tylko pomarzyć... ale kolejne osiedla rosną jak grzyby po deszczu! Mieszkańcy Regat też chcą jakoś dojechać do centrum, Ostródzkiej tak samo, a mają z tym naprawdę problem.

# mańka

16.03.2013 08:58

Były kiedyś takie piękne plany, aby w okolicy skrzyżowań Kobiałki i Mochtyńskiej albo Ostródzkiej i Zdziarskiej zrobić pętlę. Taki przybytek przy Kobiałce mógłby umożliwić mieszkańcom sprawny dojazd w kierunku Marymontu (lub dalej), mieszkańcy Derbów i okolic mieliby dodatkowy szybki autobus jako alternatywę dla 527 i 132, dojazd do szkoły też by się poprawił. Zielona Dolina miałaby wygodną linię "pod nosem", więc też by nie narzekali. I nieszczęsna Głębocka też by została nieco odciążona, a 120 czy 134 funkcjonowałyby jako klasyczne linie lokalne. Nie wiem, czy tylko moja logika jest tak pokręcona, że uważam, iż takie plany powinno się realizować właśnie teraz? Osiedla pomiędzy Trasą Toruńską a Nieporętem powstają i powstawać będą, sytuacja będzie jedynie bardziej dramatyczna.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024