REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

Krok naprzód w sprawie S7. Ma być alternatywą dla Wisłostrady

  18 września 2019

alt='Krok naprzód w sprawie S7. Ma być alternatywą dla Wisłostrady'

18 września podpisano umowę na koncepcję dla nowej trasy szybkiego ruchu. Jej budowa może się rozpocząć za trzy lata.

REKLAMA

Gdy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła cztery warianty wielkiej obwodnicy Warszawy, w internecie natychmiast pojawiły się pytania o trasę S7, przez wiele osób uważaną błędnie za element innej, mniejszej obwodnicy. W rzeczywistości "es-siódemka" ma być alternatywą dla Wisłostrady i w docelowym układzie drogowym Warszawy pełnić funkcję wylotówki w kierunku Gdańska.

Co z tą drogą?

- Co budzi szczególny niepokój mieszkańców północnej Warszawy i gmin ościennych, GDDKiA prowadzi przygotowania do realizacji odcinka Czosnów - Trasa Obrońców Grodna od niemal 20 lat, przygotowawszy do tej pory dokumentację już trzykrotnie, na skutek zmieniających się przepisów oraz uchylenia w 2011 roku decyzji środowiskowej - pisze w interpelacji poselskiej Ryszard Petru, poseł z okręgu warszawskiego. - Tymczasem z docierających do mnie informacji wynika, że ostatnia decyzja środowiskowa z kwietnia 2018 roku nadal nie ma waloru ostateczności, a to z powodu przewlekłości rozpatrywania odwołań przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.

"Es-siódemka" ma być alternatywą dla Wisłostrady i w docelowym układzie drogowym Warszawy pełnić funkcję wylotówki w kierunku Gdańska. Rzeczywiście, odwołania są rozpatrywane od ponad roku. Według ostatnich informacji procedura powinna zakończyć się w przyszłym miesiącu. Równolegle trwają jednak inne procedury. 18 września GDDKiA podpisała z Value Engineering wartą 4,1 mln zł umowę na przygotowanie koncepcji, która powstanie do września przyszłego roku.

GDDKiA planuje ogłosić przetarg na projekt i budowę trasy w przyszłym roku. Według szacunków prace budowlane mogłyby się odbyć w latach 2022-2025 i kosztowałyby 1,9 mld zł. Pierwsze samochody pojechałyby trasą za sześć lat.

Wstąp do księgarni

Całkiem nowa trasa

Planowany odcinek S7 będzie mieć prawie 13 km długości i w początkowej części przebiegnie po istniejącym śladzie Kolejowej w Łomiankach. Następnie droga odbije na południe w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie pobiegnie po nasypie. Dalej samochody pojadą między Kampinoskim Parkiem Narodowym a cmentarzem Północnym. W pobliżu południowego skraju nekropolii powstanie tzw. węzeł zespolony "Wólka Węglowa/Janickiego". Przez gęsto zaludnione tereny Chomiczówki i Bemowa trasa poprowadzona zostanie dwoma tunelami, podobnymi do tego pod Centrum Nauki Kopernik. Tunel bielański będzie mieć długość kilometra, natomiast bemowski - o 100 m więcej.

Pomiędzy tunelami powstanie węzeł drogowy, łączący S7 z przedłużonymi ulicami Żołnierzy Wyklętych i Maczka. Planowany aktualnie odcinek zakończy się wielkim węzłem z trasą S8 (Obrońców Grodna). Wzdłuż całej długości trasy zbudowane zostaną oczywiście również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie, uniemożliwiające wejście na jezdnię np. dzikom i łosiom.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (8)

# Chris

18.09.2019 18:45

Gdyby było tak, że taka ja w normalnym kraju urzędnicy GDKiA i MSTWawy ustalą inwestycje w drogi dojazdowe do węzłów, np. trasę NS na Mordor, ul. Janickiego itd, zrobione będą porządne ekrany, tunele dźwiękochłonne, zieleń, drzewa - TO BY LUDZIE NIE PROTESTOWALI, ALE TEGO NIE BĘDZIE - stąd będą protesty nawet gdyby nie wiadomo co obiecywano.

# Tzw. Wątpiący

18.09.2019 22:35

Czym się różni tzw węzeł zespolony od węzła zespolonego? Czy tym samym, co tzw. dziennikarz od dziennikarza?

# Hyc

19.09.2019 09:43

#Chris napisał(a) 18.09.2019 18:45
(...) TO BY LUDZIE NIE PROTESTOWALI, ALE TEGO NIE BĘDZIE - stąd będą protesty nawet gdyby nie wiadomo co obiecywano.

Ludzie w Polsce zawsze protestują bo nasz naród pomimo wielu zalet, w kwestii racjonalnego myślenia i brania odpowiedzialności za własne decyzje to delikatnie mówiąc banda ignorantów. Wystarczy powiedzieć, że tak samo jak na Ursynowie te trasy planowane są od dziesięcioleci, że jeszcze w latach 90' pasały się tam krowy, a cwani deweloperzy pozabudowywali później co się da, skupując te ziemie za bezcen, "załatwiając" pozwolenia w urzędach i wciskając kity o zielonych oazach spokoju naiwniakom którzy tymi naiwniakami byli nie z przymusu, a z własnego wyboru. To wszystko byłoby niemożliwe właśnie bez nich, czyli bez końcowego czynnika kupującego te mieszkania i domy, byle gdzie i byle taniej. No bo przecież jak oni już zrobili świetny interes to niech teraz ktoś inny bierze za nich odpowiedzialność. Niech zmienia plany, niech płaci miliardy za te tunele, kładki i inne pierdoły bo "trzeba dostosować się do nowych warunków". Prosty przykład to już istniejąca S8 na Bemowie. Jadąc z Konotopy po obu stronach mamy tam pola kukurydzy, ale Janusze biznesu właśnie zabudowują wszystko pomiędzy tą trasą a Nowolazurową. Inni kupują tam te "apartamenty" bo taniej niż wewnątrz dzielnicy, ale to im nie będzie przeszkadzać za lat kilka protestować z powodu braku chociażby ekranów, albo przeciwko poszerzeniu samej trasy. Jednocześnie to dzięki tym ignorantom budowa tych dróg robi się konieczna, bo jak już przeprowadzają się na obrzeża to potem korkują nieprzystosowane do zwiększonego ruchu ulice. Pamiętam jak jeszcze 20 lat temu, mimo że samochodów było już wtedy dużo, wjazd do Warszawy z Łomianek czy Marek odbywał się bez żadnych problemów. O godzinie 8 rano można było tam na rowerze jeździć środkiem ulicy (celowe przejaskrawienie). Dzisiaj to wszystko stoi już od 6 rano bo cała masa ludzi poprzeprowadzała się tam bo taniej, ale jednocześnie jak chcieli budować drogę 10 lat temu to wszędzie indziej, byle nie u nich, a u sąsiada. Dlatego decyzja środowiskowa z 2011 została uwalona i dlatego masa innych dróg, jak chociażby S7 pod Krakowem czy Skrażyskiem ciągną się jak ...

REKLAMA

# wwa

19.09.2019 10:06

Zamiast dróg szybkiego ruchu będzie non-stop parking gigant na S8 i S7. Obecnie w szczycie S8 stoi w mega korku, dodajmy codzienne dzwony na tej trasie i związane z tym utrudnienia - media mają stały temat do pokazywania. Te szacowane 1,9 mld. zł. to lipa, koszty realizacji dróg idą stale w górę, wiele inwestycji drogowych zanotowało opóźnienia czy wręcz dezercję z placu budowy przez wykonawców. Wielokrotnie udowadniano, ze za 1/4 tych kosztów można zbudować w rejonie Bielan i Bemowa siatkę ulic lokalnych, które skutecznie rozprowadzą ruch samochodów. Uniknie się efektu ścieku komunikacyjnego - blokowanego w szczycie, czy przy okazji kolizji. Idiotyczny jest upór decydentów zwłaszcza, że przedłużenie S7 do Mordoru na Służewcu jest nierealne, miasto nie ma środków na realizację tego przedłużenia. Kasa idzie na metro i inne ważne wydatki - oświata, komunikacja zbiorowa itp.

# Chris

19.09.2019 12:48

Do #Hyc - TO że Warszawa i okoliczne miejscowości rozbudowują bez pomysłu, planu i kontroli to NIE JEST WINA MIESZKAŃCÓW, którzy nie są "wtajemniczeni", tylko urzędasów i polityków biorących w łapę, Stąd np Pani Adamowicz ma raptem "okazyjnie" kupionych kilkanaście mieszkań...
Bemowo to jaskrawy przykład w czasach mega boomu i kredytów frankowych - domy były budowane na rok przed budową S8 i "oświecone elity" M kupowały na potęgę

# Ula

20.09.2019 10:02

Wybrany wariant przebiegu trasy i jej koncepcja powiela błędy Trasy AK (S8). Przechodzi przez mocno zurbanizowane tereny, a węzły rozmieszczone są bardzo blisko siebie. Tak więc ekspresówką będzie z nazwy.

REKLAMA

# chomik

21.09.2019 22:09

#Ula napisał(a) 20.09.2019 10:02
Wybrany wariant przebiegu trasy i jej koncepcja powiela błędy Trasy AK (S8). Przechodzi przez mocno zurbanizowane tereny, a węzły rozmieszczone są bardzo blisko siebie. Tak więc ekspresówką będzie z nazwy.

Gdyby nie trasa S8, ulice Towarowa i Okopowa i Powstańców Śląskich pękałyby w szwach.
Spójrz proszę na plan Warszawy, następnie podjedź na ulicę Conrada, Sokratesa czy Wólczyńską i uświadom sobie, która trasa przejmie większość ruchu z tych ulic.
A dzisiejsze korki na S8 są między innymi z tego powodu, że spora część kierowców jadąc na Gdańsk, wybiera właśnie trasę AK bo nie ma specjalnie innego wyboru (oprócz np. wspomnianej wcześniej ulicy Conrada).

# noy

13.03.2020 14:26

GDDKiA ma w gdzie mieszkańców.TS 7 przez Wólkę Węglową, przy ul. Wólczyńskiej gdzie jest też sporo starych domów (w wielu krajach Europy dba się o to by zachować i zaadaptować każdy stary dom), obok cmentarza Północnego, to kryminał. To piękna zielona, zadrzewiona dzielnica, pełna ptactwa, gdzie trasa nie powinna absolutnie mieć miejsca. STOP S7 !
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy