Kostka do lamusa. Na remont chodnika na Mrówczej czekamy od lat
19 sierpnia 2021
W przyszłym roku samorząd wyda ponad pół miliona na przebudowę chodnika na Mrówczej. Skorzystają piesi, ale też rowerzyści i hulajnogiści.
Dzieje kostki Bauma to jeden z niezliczonych przykładów bezsensownej działalności warszawskich samorządów. W latach 90. urzędnicy zachwycili się betonowymi klockami do tego stopnia, że zlecali ich układanie nawet w reprezentacyjnych miejscach. Jak łatwo było przewidzieć, zbudowane z kostki chodniki bardzo szybko zaczęły się "rozjeżdżać". Dziś kostka Bauma powoli znika z warszawskich ulic.
Remont na Mrówczej
W ostatnim głosowaniu nad budżetem obywatelskim mieszkańcy zdecydowali o przeznaczeniu 561 tys. zł na remont na Mrówczej, na 500-metrowym odcinku od Piechurów do Lucerny.
- Projekt zakłada budowę i modernizację ciągu pieszo-rowerowego poprzez wymianę starej i nierównej kostki Bauma na asfalt - czytamy w opisie projektu. - Budowa i modernizacja poprawi komfort jazdy i bezpieczeństwo rowerzystów, jak również pieszych w dzielnicy Wawer. Projekt rozwinąłby infrastrukturę rowerową i zwiększyłby atrakcyjność dzielnicy.
Ciąg pieszo-rowerowy - co to jest?
Choć tzw. ciągi pieszo-rowerowe są w Warszawie spotykane powszechnie, wielu pieszych, rowerzystów i hulajnogistów wciąż nie zna panujących na nich zasad. Mowa o miejscach oznaczonych podwójnym znakiem drogowym, na którym na górze mamy wizerunek pieszego, a na dole - rower.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ciąg pieszo-rowerowy jest w praktyce chodnikiem z dopuszczonym ruchem rowerów i hulajnóg. Całkowite pierwszeństwo mają na nim piesi, którzy są zwolnieni z obowiązku przepuszczania osób jadących na rowerach czy hulajnogach.
(dg)