Kondratowicza jak Świętokrzyska. "Przyjazna, zielona aleja"
12 lutego 2018
Dużo zieleni, szerokie chodniki, drogi rowerowe, koniec z parkingowym chaosem - tak ma wyglądać główna ulica Bródna po zakończeniu budowy metra.
Najprawdopodobniej w 2023 roku przy Kondratowicza zostaną otwarte dwie stacje metra, które znajdą się w sąsiedztwie skrzyżowań z Rembielińską i Wincentego. W drugim z tych miejsc powstanie całkiem nowy węzeł przesiadkowy, w którym - dzięki bezpośrednim tunelom z przystanków na stację - mieszkańcy Białołęki i północnego skraju Bródna będą przesiadać się z tramwaju do metra. Coraz bardziej realna wizja podziemnej kolei już teraz przyciąga inwestorów, budujących na Bródnie kolejne bloki, ale to dopiero początek wielkich zmian. Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął właśnie poszukiwania firmy, która zaprojektuje ulicę Kondratowicza praktycznie od zera.
Skok cywilizacyjny?
Warszawski ratusz porównuje zakres zmian na Kondratowicza z tym, co stało się kilka lat temu ze Świętokrzyską, zbudowaną od nowa po otwarciu fragmentu linii metra. W Śródmieściu największą zmianą było kilkukrotne zwężenie jezdni, ale na Bródnie kierowcy mogą spać spokojnie. Jezdnie Kondratowicza zostaną do siebie przysunięte i nieco zwężone, ale nadal pozostaną dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Znikną jednak zatoki przystankowe, chodniki zostaną znacznie poszerzone, powstaną dwie drogi rowerowe oraz miejsca parkingowe.
- Kluczem do przygotowania tak dużych zmian były szerokie konsultacje społeczne - przypomina wiceprezydent Renata Kaznowska. - To dzięki zaangażowaniu mieszkańców wprowadzimy rozwiązania, które zmienią Kondratowicza w estetyczną i przyjazną dla wszystkich zieloną aleję.
Półtora roku projektowania
Ze względu na duży zakres prac wybrana w przetargu firma projektowana będzie mieć aż 18 miesięcy na przygotowanie symulacji ruchu i opracowanie na jej podstawie szczegółowych rozwiązań. Wykonane zostaną również projekty nasadzeń drzew i krzewów. Dokumentacja ma być gotowa w drugiej połowie przyszłego roku, a więc jeszcze przed rozpoczęciem budowy metra na Bródnie.
(dg)