Metro zmienia Targówek. Handlowa będzie jak nowa
13 lutego 2018
Zanim pojedziemy podziemną koleją, centrum osiedla czeka kapitalny remont. Co się zmieni?
Budowa metra i wiążące się z nią zniszczenie najbliższej okolicy stacji to zawsze okazja do przekształcenia całego kwartału Warszawy. Tak będzie również na Targówku, gdzie od wielu miesięcy zapowiadany jest kapitalny remont Handlowej, Ossowskiego, Myszkowskiej, Pratulińskiej, Gorzykowskiej i Kołowej.
- Właśnie ogłosiliśmy przetarg na realizację robót - informuje Zarząd Dróg Miejskich. - Wykonawca, który go wygra, będzie miał za zadanie wykonać roboty do listopada.
Co się zmieni?
Ponieważ ulice mają stać się przyjazne okolicznym mieszkańcom, najbardziej oczywistymi elementami projektu są remont chodników, dosadzenie drzew i krzewów oraz wymiana oświetlenia.
- Posadzimy 211 nowych drzew: głównie klony, jesiony, graby i brzozy - zapowiadają drogowcy. - Urządzimy również zieleń niską: w sumie 28 tys. krzewów tawuły, śnieguliczki, róży, forsycji, pięciorników i innych gatunków.
Po przebudowie jezdnia "obwodnicy" będzie mieć po jednym pasie w każdym kierunku. Powstaną nowe przystanki autobusowe przy Lusińskiej w kierunku Wincentego, na Pratulińskiej w kierunku Trockiej i przy wejściach do metra na rogu Ossowskiego i Pratulińskiej. Na skrzyżowaniach z Kołową, Pratulińską i Gorzykowską zostaną zbudowane ronda.
Zarząd Dróg Miejskich zdecydował, że istniejące w latach 2015-2016 pasy rowerowe już nie wrócą. Powstały one po pierwszej edycji budżetu partycypacyjnego dzięki projektowi, który zdobył na Targówku Mieszkaniowym najwięcej głosów. Gdy rozpoczęła się budowa metra, zostały zlikwidowane, bo jezdnię podzielono na trzy pełnowymiarowe pasy ruchu. Zamiast nich powstanie wydzielona droga rowerowa. Wzorem ulic w Miasteczku Wilanów zbudowana zostanie także ścieżka biegowa.
(dg)