REKLAMA

Wola

Komunikacja

 

Komunikacja na Woli do góry nogami. Sprawdź objazdy i trasy autobusów

  25 października 2016

alt='Komunikacja na Woli do góry nogami. Sprawdź objazdy i trasy autobusów'

Po rozpoczęciu budowy metra trasy zmieni aż piętnaście linii i powstaną cztery nowe buspasy.

REKLAMA

Warszawski samorząd oficjalnie ogłosił, że budowa zlokalizowanych pod Górczewską stacji Młynów i Księcia Janusza wystartuje w listopadzie, prawdopodobnie podczas długiego weekendu 11-13 listopada. Budowa pod Płocką rozpocznie się później, do marca 2017 roku.

Już w listopadzie Górczewska zostanie zamknięta między Trasą Prymasa Tysiąclecia a Płocką oraz między Elekcyjną w wjazdem do Wola Parku, natomiast na odcinku od Deotymy do Wola Parku ulica będzie składać się... tylko z buspasów. Ulice Księcia Janusza, Jana Olbrachta i Ciołka stracą połączenie z Górczewską. Mieszkańcom Bemowa i Jelonek mają pomóc w dostaniu się do Śródmieścia dodatkowe tramwaje i autobusy na Połczyńskiej, długi buspas na Połczyńskiej, Wolskiej i Kasprzaka (aż do ronda Daszyńskiego) oraz obustronne buspasy na Towarowej od Kercelaka do ronda Daszyńskiego.

Wiosną do listy zamkniętych ulic dojdzie Płocka (na południe od skrzyżowania z Wolską). Czeka nas wówczas także kilkumiesięczne zwężenie Wolskiej przy Płockiej, Górczewskiej przy parku Moczydło i Kasprzaka w rejonie Karolkowej i Rogalińskiej. Prawdopodobnie czekają nas także wyłączenia ruchu tramwajowego na Skierniewickiej, Kasprzaka i Prostej. Na razie nie ma informacji o utrudnieniach, związanych z remontem Obozowej, budową drugiej jezdni Lazurowej i przebudową linii kolejowej na Woli. Wszystkie te inwestycje nałożą się w czasie na budowę metra.

Pełna lista zmian w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych z Woli prezentuje się następująco:

13 - Kawęczyńska-Bazylika - Kawęczyńska - al. Tysiąclecia - Kijowska - Targowa - al. "Solidarności" - most Śląsko-Dąbrowski - "al. Solidarności" - Wolska - Cm. Wolski (częstotliwość: co 8 min w szczycie, 12 min poza nim i 15 min w weekend)

23 - nowa częstotliwość kursów: co 4-8 min w szczycie, 12 min poza szczytem i 15 min w weekend

24 - nowa częstotliwość kursów: co 8 min w szczycie, 12 min poza szczytem i 15 min w weekend

44 - nowa linia kursująca tylko w szczycie (co 8 min) na trasie Nowe Bemowo - Powstańców Śląskich - Radiowa - Dywizjonu 303 - Obozowa - Młynarska - al. "Solidarności" - Okopowa - Towarowa - pl. Zawiszy - Grójecka - Pl. Narutowicza

E-2 - Wilanów - Przyczółkowa - al. Wilanowska - Jana III Sobieskiego - Belwederska - Al. Ujazdowskie - pl. Trzech Krzyży - Nowy Świat - Królewska - Marszałkowska - pl. Bankowy - al. "Solidarności" - Leszno - Górczewska - Płocka-Szpital (co 10 min, tylko w szczycie)

105 - Os. Górczewska - Górczewska - Lazurowa - Połczyńska - Wolska - Kasprzaka - Prosta - Towarowa - Grzybowska - Królewska - Krakowskie Przedmieście - Nowy Świat - Świętokrzyska - Kopernika - Tamka - Dobra - Lipowa - Browarna (częstotliwość do ronda Daszyńskiego co 3-4 min w szczycie i co 7-8 min poza nim, zaś na pełnej trasie co 10 min w szczycie i co 15 min poza nim)

109 - Os. Górczewska - Górczewska - Elekcyjna - Ordona - Kasprzaka - Prosta - al. Jana Pawła II - Dw. Centralny (bez zmiany częstotliwości)

129 - PKP Ursus - Regulska - Sosnkowskiego - Kościuszki - Bohaterów Warszawy - Sławka - Dzieci Warszawy - Ryżowa - Bolesława Chrobrego - Popularna - Techników - Cegielniana - Sympatyczna - Wałowicka - Dźwigowa - Powstańców Śląskich - Strąkowa - Boznańskiej - Jana Olbrachta - Redutowa (bez zmiany częstotliwości)

136 - Młynów - Płocka - Kasprzaka - Trasa Prymasa Tysiąclecia - Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Banacha - Żwirki i Wigury - Racławicka - Wołoska - Rzymowskiego - Dolina Służewiecka - al. KEN - Surowieckiego - Romera - Herbsta - Pileckiego - Ciszewskiego - Dereniowa - Gandhi - Cynamonowa - Płaskowickiej - Natolin Płn. (bez zmiany częstotliwości)

154 - P+R Al. Krakowska - al. Krakowska - 17 Stycznia - Żwirki i Wigury - 1 Sierpnia - al. Krakowska - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Szczęśliwicka - Grzymały-Sokołowskiego - Al. Jerozolimskie - Trasa Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Ordona - Elekcyjna - Górczewska - Lazurowa - Kaliskiego - Stare Bemowo (bez zmiany częstotliwości)

155 - Znana - Jana Olbrachta - Stroma - Strąkowa - Boznańskiej - Jana Olbrachta - Redutowa - Kasprzaka - Prosta - Rondo Daszyńskiego (częstotliwość: co 10-12 w szczycie, 15 min poza nim, 20 min w weekend)

167 - Siekierki-Sanktuarium - Gwintowa - Gościniec - Bartycka - Czerniakowska - Gagarina - Spacerowa - Goworka - Puławska - Rakowiecka - al. Niepodległości - Wawelska - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Trasa Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Ordona - Wolska - Redutowa - Jana Olbrachta - ZNANA (bez zmiany częstotliwości)

171 - Nowe Bemowo - Powstańców Śląskich - Piastów Śląskich - Żołnierzy Wyklętych - Wrocławska - Radiowa - Powstańców Śląskich - Górczewska - Elekcyjna - Ordona - Kasprzaka - Prosta - Świętokrzyska - Plater - Al. Jerozolimskie - Bracka - pl. Trzech Krzyży - Książęca - Rozbrat - Górnośląska - Solec - Łazienkowska - Torwar (częstotliwość: co 7-8 min w szczycie i co 10 min poza nim)

184 - Młociny - Kasprowicza - al. Reymonta (powrót: Żeromskiego - Przybyszewskiego - Kasprowicza) - Powstańców Śląskich - Wrocławska - Radiowa - Dywizjonu 303 - Obozowa - Deotymy - Elekcyjna - Ordona - Kasprzaka - Trasa Prymasa Tysiąclecia - Aleje Jerozolimskie - Grzymały-Sokołowskiego - Szczęśliwicka - Szczęśliwice (częstotliwość: co 10-12 min w szczycie, co 15 poza nim i co 20 min w weekend)

190 - Os. Górczewska - Górczewska - Lazurowa - Człuchowska - Powstańców Śląskich - Górczewska - Elekcyjna - Ordona - Kasprzaka - Prosta - Towarowa - Okopowa - al. "Solidarności" - most Śląsko-Dąbrowski - al. "Solidarności" - Radzymińska - CH Marki (częstotliwość: co 7-8 min w szczycie i co 10 min poza nim)

197 - Gwiaździsta - Podleśna - Marymoncka - al. Zjednoczenia - Żeromskiego - Perzyńskiego - Rudnickiego - Obrońców Tobruku - Księcia Bolesława - Księcia Janusza - Obozowa - Ciołka - Brożka - Deotymy - Elekcyjna - Wolska - Połczyńska - Gierdziejewskiego - Warszawska - Keniga - Orląt Lwowskich - Ursus-Niedźwiadek (bez zmiany częstotliwości)

520 - Płocka-Szpital - Górczewska - Leszno - Okopowa - al. "Solidarności" - pl. Bankowy - Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Trasa Łazienkowska - most Łazienkowski - Trasa Łazienkowska - Ostrobramska - Marsa - Okularowa - Stepowa - Korkowa - Marysin (bez zmiany częstotliwości)

N42 - Dw. Centralny - Al. Jerozolimskie - Marszałkowska - pl. Bankowy - al. "Solidarności" - Wolska - Połczyńska - Lazurowa - Człuchowska - Powstańców Śląskich - Górczewska - Os. Górczewska (bez zmiany częstotliwości)

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (33)

# slavoj

25.10.2016 12:48

A Z POLA MOKOTOWSKIEGO? MOKOTOWA? SADYBY? JAK DOJEDZIEMY NA BEMOWO! NAPRAWDE NIE MOZNA BYŁO 167 POCIĄGNĄĆ POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH?!

# Chocho%u0142

25.10.2016 14:15

W ramach częściowej chociaż rekompensaty za bezpodstawnie odebrane 167, przyśpieszone 520 powinno zostać wydłużone do pętli Nowe Bemowo, lub świeżo wyremontowanej Chomiczówka gdzie ZTM zrobił właśnie wolne miejsce w zatoczce zwolnionej po 167. Po skierowaniu w 2008 roku na Wolę 520 pierwotnie docierało na Koło, czyli wydłużenie jest możliwe, a nawet konieczne po likwidacji obleganego E-2 i bardzo możliwej w każdej chwili kadłubowego 184 na co się od dawna zanosi wbrew protestom pasażerów. Mieszkańcy sąsiedniego, dużego osiedla przy Obrońców Tobruku także postulują wprowadzenie autobusu oznaczonego na czerwono w okolicy, który da możliwość bezpośredniego dojazdu do centrum, są więc konkretne argumenty za bezbolesnym wydłużeniem 520 skoro do zajezdni Znana ma docierać teraz 167. To właśnie 520 powinno ewentualnie zastąpić 167 na odcinku po stronie Bemowa, a 184 kursować po staremu.

# Chochoł

25.10.2016 22:56

Pomysł skrócenia trasy linii autobusowej 520 do Płockiej jest błędny. Skierowanie 520 na Wolę ZTM lansowało jako alternatywa dla komunikacji tramwajowej w tym sektorze miasta. Pomimo trudności jakie miały przegubowe dyliżansy w manewrowaniu przy Olbrachta i na Znanej oraz oddaniu po kapitalnym remoncie wiaduktu nad Dworcem Gdańskim, czyli udrożnieniu dawnej trasy przez ulicę Mickiewicza na Żoliborz pozostał na Woli. Teraz na pętlę przy Znanej ma trafić skrócone 167 kiedyś wepchnięte w rejon Górczewskiej, bo nie było innej koncepcji gdzie dać taki przelotowy, międzydzielnicowy autobus poparty jeszcze nocnym. Budowa metra potrwa na tym odcinku do 2019 roku, lub dłużej dziwi, więc fakt, że 520 nie może wejść w naturalny sposób na ulicy Deotymy i dalej Obozowej w miejsce przesuniętego 167 łącząc wypróbowaną metodą Koło z Bemowem. Na siłę dokooptowywane 184 raz na półgodziny nie zda egzaminu, a 520 rozszerza wachlarz przesiadek i połączeń, a kursuje co 10 minut, lub częściej w szczycie.

REKLAMA

# ŻelaznA

27.10.2016 00:00

Po co aż tak drastyczna zmiana trasy 171?! Jeżeli nie można puścić trasą Elekcyjna - Wolska - Al. "Solidarności" (bo jechałby przez skrzyżowanie Wolska/Płocka, które chyba też będzie rozkopane), to puścić jak 190: Elekcyjna - Kasprzaka - Prosta - Towarowa - al. "Solidarności".

# Chochoł

27.10.2016 10:59

To samo dotyczy absurdalnego skrócenia 520 tylko do Płockiej zaraz zniknie całkiem. Przecież skoro w 2008 roku docierało na Koło to i teraz może tamtędy jechać w miejsce 167 przez Deotymy i Obozową z pożytkiem dla wszystkich łącząc Wolę z Bemowem i Bielanami. Proponowany w miejsce 167 rzadki i krótki autobus linii 184, jako taki od dawna stanowi sól w oku ZTM, jak amen w pacierzu, że najdalej podczas najbliższych wakacji po cichu go zlikwidują nie dając nic w zamian. Chodzą słuchy, że skręt z ulicy Górczewskiej w Deotymy ma wyglądać inaczej po demontażu Figury to też znamienne dla naszych decydentów, że nikt nie informuje społeczeństwa. Wiadomo, że tramwaj jedzie wolniej niż autobus zwłaszcza buspasem. Wcześniejsze przygody z metrem w Warszawie wskazują na to, że stacja Księcia Janusza obsunie się w grafiku przynajmniej do początku 2020 roku, bo już są wątpliwości co do rozlokowania wyjść, a jeszcze nie wiadomo na co budowlańcy natrafią w ziemi. 520 powinno zastąpić 167 na odcinku Koło, Nowe Bemowo, Chomiczówka rekompensując skasowanie E-2 w kierunku centrum.

# ewa z Bemowa

02.11.2016 22:32

184 jest bardzo potrzebne na dotychczasowej trasie Metro Młociny - Szczęśliwice

REKLAMA

# ewa z Bemowa

02.11.2016 22:34

184 jest bardzo potrzebne na dotychczasowej trasie Metro Młociny - Szczęsliwicka

# Chochoł

03.11.2016 10:31

"Długa zima idzie, Indianie chrust zbierają." Według makietki ZTM na Moczydle powstanie tzw. Czarcia Zapadka. Z doniesień prasowych wynika, że inżynier ruchu m. st. Warszawy pan Galas wprowadzi zapowiedziane zmiany od Święta Niepodległości, czyli od najbliższego długiego weekendu. Oznacza to, że zapanuje nieustający Dzień Pieszego Pasażera i powtórka z chaosu komunikacyjnego wokół Domaniewskiej. Ulica Elekcyjna ma swoją ograniczoną przepustowość i wszystkiego na niej upchnąć się fizycznie nie da. Stacja metra Księcia Janusza już złapała proceduralne opóźnienie i jej termin oddania do użytku w 2019 roku, jest mocno wątpliwy do utrzymania. Wobec powyższych komplikacji w miejsce skróconego do Znanej 167 na Deotymy powinno wejść 520. Makietka ZTM zawiera ten wspomniany martwy punkt w postaci Czarciej Zapadki na Moczydle. Zamiast słuchać Pana Inżyniera z Jelonek, który opracował brawurowy plan wyjścia z tego klinczu ZTM wsadza nas na minę, czyli do Czarciej Zapadki.

# Chochoł

09.11.2016 12:32

Nie można wylewać dziecka razem z kąpielą. Jeżeli przez ulicę Górczewską prosto może jechać do al. Prymasa Tysiąclecia 523 to linia autobusowa 520, według tego schematu też. Górczewską po jakimś dodatkowy pasie wytyczonym obok jezdni, tudzież Elekcyjną byle do centrum. Okresowe 184 to jest kpina ze społeczeństwa. Miały być priorytetowe buspasy, więc niech one czemuś służą. Autobus 184 ZTM już dawno spisał na straty. Nawet w czasie niedawnej akcji Znicz przez Bemowo jechał C84, a dlaczego, bo od lat jego trasa wypada przez Powstańców Śląskich. Wszystkiego co ma koła i staruje od strony Bemowa na jednej tylko Górczewskiej upchnąć się nie da, potrzeba inteligentnej selekcji połączeń. To jest tak istotne przedsięwzięcie w skali miasta, że dziwi ta inercja włodarzy. Jeżeli teraz 520 przycumuje na Płockiej to raz dwa zniknie z krajobrazu Woli. Przyśpieszone 520 powinno jechać przez zmodyfikowane skrzyżowanie Górczewskiej z Deotymy i dalej do Obozowej, dając wymierną pomoc dla osiedla Koło.

REKLAMA

# zawilec

12.11.2016 21:06

520 na Chomiczówkę.

# Chochoł

15.11.2016 18:11

Ogrodzą nasi dobrodzieje, kawał ulicy Górczewskiej wielgachnym płotem i do Wielkanocy poczekamy wszyscy na ciężki sprzęt. Miejsce 184 to jest na Powstańców Śląskich. Jeżeli obok ulicy Elekcyjnej ma zostać utworzony dodatkowy pas jezdni to albo prosto od Deotymy, albo w bok od Górczewskiej przez Aleję Prymasa Tysiąclecia trzeba ustalić 520. Gdzie tu sens, gdzie logika uziemić dobry autobus na Płockiej. Metro ma swoje atuty i linie przyśpieszone je mają. Tylko, że metra to jeszcze fizycznie w tym miejscu nie ma i jeszcze dosyć długo nie będzie. Koncept ze 184 już wielokrotnie odrzucano przy mocnym zdeterminowaniu mieszkańców. 520 to jest konkret, który obsługuje Śródmieście. Jakie warunki panują na drogach w mieście zimą, jak szybko się ściemnia, czy ktoś w ogóle brał te czynniki pogodowe pod uwagę w ZTM? Wilcze doły to są dobre na filmach wojennych, a nie w Warszawie w 2016 roku. Jeżeli 167 ulega modyfikacji i skróceniu do Znanej to 520 niechaj przeprowadzą przez Deotymy i dalej.

 starociewarszawa.pl

16.11.2016 21:46

Ta budowa spowoduje jeszcze większe utrudnienia w całym mieście. Jeżdżąc dużo po Warszawie, mam wrażenie że samochodów codziennie przybywa coraz więcej. Rozkopanie ulic tylko potęguje napięcie na ulicach.

REKLAMA

# Chochoł

17.11.2016 08:58

Burmistrz Bielan pan Grzegorz Pietruczuk jest wielkim orędownikiem powrotu autobusu 520, czego wielokrotnie dawał dowody również na łamach Echa. Onegdaj urzędnicy ZTM argumentowali, że nie można wycofać 520 z ulicy Górczewskiej, bo nie ma tam tramwajów. I nikt nie chce tego robić, a wręcz przeciwnie pasażerowie chcą zamiany na czas budowy metra 520 za 167. 184 zabrane z Powstańców Śląskich i puszczone przez Wrocławską to pomysł skrajnie szkodliwy i od lat oprotestowywany przez mieszkańców Bemowa i Bielan. Jeżeli Deotymy i Obozowa mają nie utknąć w samochodowym korku to 520 jest tam niezbędne, bo na oblegane tramwaje nie ma co liczyć. Podobnie, jak linia 500 powinna ulec wydłużeniu od Ronda Radosława przez Powązkowską i Maczka na Nowe Bemowo. 520 przez Elekcyjną, albo Aleję Prymasa Tysiąclecia to szansa dla osiedla Koło na poprawę warunków komunikacyjnych podczas budowy metra. Głos burmistrzów trzech dzielnic Woli, Bemowa i Bielan ZTM musi uszanować.

# Chochoł

17.11.2016 14:50

Apelujemy do pana Dominika Gadomskiego, autora artykułu o czynne wsparcie apolitycznej inicjatywy pasażerów ponad podziałami, powrotu autobusu 520 przez Wolę i Bemowo na Bielany. Zwykło się mawiać, że media czwarta władza i jest to prawda, albowiem prasa lokalna ma większą możliwość oddziaływania, niż szary obywatel. Władze dzielnicy Bielany, także na łamach Echa w minionym czasie wypowiadały się przychylnie na temat 520. Na Bemowie pan burmistrz Grodzki, zaprosił do współpracy w trudnych rozmowach z ZTM Pana Inżyniera z Jelonek, który w ubiegłym roku podczas konsultacji społecznych prezentował swój plan naprawczy dla komunikacji w naszej części miasta. Burmistrz Woli również wychodzi w swych działaniach, naprzeciw postulatom mieszkańców. Pojawia się zatem realna szansa na nadanie linii autobusowej 520 nowego kształtu i zastąpienie na ulicy Deotymy skróconego pochopnie 167. Jako bezpośrednio poszkodowani prosimy Redakcję Gazety Echo o interwencję.

# zawilec

19.11.2016 13:38

520 przez Deotymy na Bemowo i Bielany.

REKLAMA

# Chochoł

20.11.2016 20:31

Autobus 520 na ulicy Deotymy to linia, która daje możliwość bezpośredniego dojazdu do centrum, ale i stwarza szansę na dogodną przesiadkę po drodze. Jeżeli 197 na być skierowane z ulicy Ciołka przez Brożka w Deotymy to na przystankach "Księdza Sitnika" i Park Moczydło" natrafi jedynie na lokalne już w swej formule 184. Częstotliwość kursowania 520 jest o wiele większa niż 184, a linię obsługują przegubowe wozy. Rozum podpowiada, że wraz z nastaniem metra zarówno 184, jak i 520 według dzisiejszych podszeptów ZTM znikną z krajobrazu Woli. Sprawą wtórną jest, czy 520 pojedzie priorytetową Elekcyjną, Aleją Prymasa Tysiąclecia, czy też może jednak na okres zimy Górczewska do Śródmieścia pozostanie przejezdna. Jeżeli na Elekcyjnej ma powstać dodatkowa nitka jezdni i zielona fala dla autobusów, a z kolei na Górczewskiej buspas z prawdziwego zdarzenia to nie ma żadnego racjonalnego kontrargumentu do skierowania 520 w Deotymy. Linia 520 w miejsce 167 na Deotymy.

# zawilec

22.11.2016 21:46

Redaktorze Gadomski, jak tam artykuł o planie inżyniera?

# Chochoł

23.11.2016 13:00

Zwracam się do Państwa, Czytelników Echa z prośbą o wypełnianie ankiety zgłoszeniowej na stronie ZTM, lub wykonanie telefonu na ich numer interwencyjny, gdzie przedstawicie w kulturalny sposób swoje obawy. Nie ma w tej chwili żadnych podstaw do zabierania autobusu 167 z ulicy Deotymy i Elekcyjnej, bo jego obecna trasa w żaden sposób nie koliduje z budową II linii metra na Woli. Proponowany dodatkowy tramwaj 44 na ulicy Obozowej, nie rozwiąże niczego dzięki sławetnej bramce pana Galasa. Wobec tego, że prawdopodobnie zawieszeniu ulegnie 397 nie ma możliwości ucieczki do przodu, a jedynie lokalne 184 wcale nie załatwia sprawy. Co do koncepcji autobusu 520 na Deotymy należy wspomnieć, że pomiędzy listopadem 2008, a czerwcem 2009 roku, kończył swój bieg na Kole. Również w branżowym kąciku tematycznym ZTM pt." Czerwony autobus", występuje hasło 520 przez Koło na Nowe Bemowo, czyli jest realna szansa na takie rozwiązanie. Proszę nie zapominać o słusznym postulacie 520 na Bemowo i Bielany. Tylko linie przyśpieszone, jak 506 z Jelonek, albo 500 z Nowego Bemowa ograniczą tsunami aut.

REKLAMA

# Chochoł

24.11.2016 11:03

Drodzy Czytelnicy Echa informujcie o tych niekorzystnych zmianach kogo tylko się da rodzinę, przyjaciół, znajomych, sąsiadów. Ja jestem z Bielan, ale codziennie jadę 167 przez Wolę, a w niedzielę na Olimpię! W ubiegłym roku podczas konsultacji społecznych w szkole przy Conrada, Bielany stanęły murem za Bemowem i Wolą w sprawie 167. Prywatnie mogę dodać, że rodzina mojej Bratowej jest z Karolkowej, a Ciocia z Żelaznej i bardzo nas cieszy, że mieszkańcy Koła, ale nie tylko dają dobry przykład obywatelskiej postawy, masowo protestując przeciwko błędnym zmianom. Jeżeli z Deotymy i Obozowej chcą zabrać 167 to tylko za 520. W mojej dzielnicy ludzie są nie informowani o zmianach, a zagrożone jest sześć autobusów, czyli wszystko co jedzie na kołach w kierunku Bemowa. Wola ma Żyrafę, a Bielany miało Słonia, którego karykaturą urząd dzielnicy teraz straszy ludzi. Według niezależnych ekspertów jesteśmy najgorzej skomunikowaną dzielnicą miasta spośród 18, obok Wawra, który ma pociąg!

# zawilec

24.11.2016 20:00

Redaktorze Gadomski, co z materiałem o koncepcji inżyniera?
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024