Komu wreszcie się uda?
18 grudnia 2009
Kolejne podejście dzielnicy do modernizacji Kasprowicza. Projekt będzie, gorzej z wykonaniem...
Dzielnica kilkakrotnie próbowała znaleźć fundusze przynajmniej na dokończe-nie projektu przebudowy - powiększenie ulicy do dwóch pasów ruchu na odcinku od targowiska do ulicy Przy Agorze. Pozostały odcinek ulicy jest już dwujezdniowy - teraz przy targowisku tworzy się wąskie gardło.
- Ta inwestycja już trzy razy spadała z budżetu. Tym razem w mieście będą pieniądze na projekt ulicy, ale nie na jej realizację - mówi Grzegorz Pietruczuk, wi-ceburmistrz Bielan.
- Dzielnica nie ma bezpośredniego wpływu na realizację przebudowy ulicy Kas-prowicza - dodaje Tadeusz Olechowski z bielańskiego urzędu. - Jeszcze w trakcie trwania budowy I linii metra dzielnica zwróciła się do Zarządu Transportu Miejskie-go o wybudowanie drugiej linii Kasprowicza na odcinku od ul. Oczapowskiego do Przy Agorze. W 2009 roku powstała koncepcja budowy drugiej nitki Kasprowicza wraz z węzłem przy stacji metra Wawrzyszew. Z uzyskanych informacji wynika, że realizacja tego przedsięwzięcia jest przewidywana w 2010 roku pod warunkiem uzyskania pieniędzy przez Zarząd Transportu Miejskiego.
- ZTM odpowiada jedynie za przygotowanie projektu, opracowuje go firma Metroprojekt - informuje Konrad Klimczak z zespołu prasowego ZTM. - Projekt wraz z pozwoleniem na budowę powinien być gotowy w marcu 2010 r.
Do Młocin zatem dwoma pasami jeszcze się długo nie pojedzie. Chyba że że-laźniakiem po projekcie.
(wt), bk