REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

KOMPROMITACJA bemowskich radnych. Walczą o dojazd do marketu, który nie istnieje

  8 kwietnia 2022

alt='KOMPROMITACJA bemowskich radnych. Walczą o dojazd do marketu, który nie istnieje'
źródło: ZTM

Radni Wybieramy Bemowo apelują o pozostawienie linii 112 na obecnej trasie, by zapewnić dojazd do... zlikwidowanego Tesco przy Połczyńskiej.

REKLAMA

Jak pojadą autobusy, gdy otwarte zostaną stacje metra Bemowo, Ulrychów, Zacisze, Kondratowicza i Bródno? Byliśmy na spotkaniach z Zarządem Transportu Miejskiego na Targówku i Górcach, podczas których większość pasażerów apelowała o pozostawienie na obecnej trasie linii 112.

112 na nowej trasie?

"Proponujemy, aby autobusy tej linii kursowały częściej (w godzinach szczytu co 10 minut) na trasie z Marek do Nowego Bemowa. Chcemy, aby utrudnienia w ruchu często zakłócające przejazd trasą S8 nie wpływały negatywnie na kursowanie autobusów na Bemowie" - tak Zarząd Transportu Miejskiego uzasadnia propozycję skrócenia trasy popularnej linii. Metro do Połczyńskiej nie ma pozwoleń. Mnóstwo błędów w dokumentach Metro do Połczyńskiej nie ma pozwoleń. Mnóstwo błędów w dokumentach
Choć umowę na budowę ostatniego odcinka linii M2 od Powstańców Śląskich na Karolin podpisano w 2018 roku, nic nie wskazuje na to, by prace miały rozpocząć się w najbliższych miesiącach.

W rozmowach w cztery oczy z urzędnikami pasażerowie przyznają, że 112 potrafi utknąć w korku na trasie S8 nawet na pół godziny. Osoby dojeżdżające z rejonu Górczewskiej na Bródno z pewnością przesiądą się metra. Nie da się jednak ukryć, że przy obecnej siatce ulic i braku mostu Krasińskiego nie ma lepszego połączenia Jelonek z Bielanami czy Bielan z Bródnem, niż właśnie 112. Niektórzy bronią obecnej trasy... nie wiedząc nawet, dlaczego.

Kup bilet

Kompromitacja radnych

Radni z klubu Wybieramy Bemowo postanowili podzielić się swoim projektem stanowiska rady dzielnicy, w którym apelują m.in. o pozostawienie linii 112 na trasie na Karolin. Jak piszą, autobus zapewnia dojazd do centrum handlowego w Markach i Szpitala Bródnowskiego, ignorując fakt, że z Jelonek można dojechać dużo szybciej do kilku innych centrów handlowych oraz szpitali na Woli. Radni wymyślili sobie także, że ZTM wielokrotnie próbował zlikwidować 112, podczas gdy nic takiego nie miało miejsca. Zgłaszane były tylko pomysły wycofania z Jelonek.

Prawdziwą wisienką na torcie w projekcie stanowiska jest opinia, że 112 zapewnia dojazd do Tesco przy Połczyńskiej. Jak doskonale wiedzą mieszkańcy Jelonek, hipermarket jest od dawna nieczynny a w jego miejscu powstanie sklep o zupełnie innym profilu: Leroy Merlin. Podczas konsultacji nawet najwięksi fani 112 przyznają, że na Karolin autobusy dojeżdżają praktycznie puste. Najbliższa pętla, na której mogłyby zawracać, znajduje się dopiero w Ursusie a ZTM nie chce przedłużać linii, która już teraz kursuje niepunktualnie.

REKLAMA

Konsultacje trwają

Po raz pierwszy od początku stanu epidemii ZTM zaprasza mieszkańców na otwarte spotkania konsultacyjne, które będą miały formę dyskusji przy stolikach oraz zbierania opinii i wniosków.

Najbliższe spotkanie w lewobrzeżnej Warszawie odbędzie się w poniedziałek 25 kwietnia w godz. 17:00-20:00 we "Współdzielniku" w Wola Parku. Opinie można też przesyłać do 7 maja na adres konsultacje@ztm.waw.pl.

(dg)

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (33)

# Dociekliwy

08.04.2022 18:13

A dlaczego w artykule jest akurat pogrubioną czcionką nazwa pewnego hipermarketu budowlanego, który czerpie zyski z krwawych rubli w RU. Przypadek?

# Działkowiec ROD

08.04.2022 18:19

Kompromitacja to jest ten tekst...tytuł skonstruowany tak aby w niego klikać. I autor chyba słabo się orientuje jeżeli chodzi o 112, ZTM przez ostatnie 10-15lat przynajmniej 2-3razy probowało skrocić jego trasę lub zlikwidować tą linie. Tu stolica schodzicie ostatnio z poziomem strasznie.

# KBR

08.04.2022 18:32

#Dociekliwy napisał(a) 08.04.2022 18:13
A dlaczego w artykule jest akurat pogrubioną czcionką nazwa pewnego hipermarketu budowlanego, który czerpie zyski z krwawych rubli w RU. Przypadek?

To jest aktywny link, zwykle na każdej stronie jest pogrubiony

REKLAMA

# peter

08.04.2022 18:32

Autor tej publikacji stwarza wrażenie "inteligentnego inaczej". Zamiast pisać pieniackie artykuły należało dokonać rzetelnych ustaleń. Otwarcie kolejnych stacji Metra planowane jest na czerwiec-lipiec 2022 r. Dotychczasowe doświadczenia wskazują, że te terminy są "umowne" i mają poślizg. Faktem jest, że Tesco już nie istnieje ale jest bardzo popularny market Bricoman. Ponadto jesienią 2022 r. planowane jest otwarcie Leroy Merlin, do którego nikt nie będzie chodził na piechotę. Ponadto parking bo byłym Tesco aktualnie jest węzłem przesiadkowym dla osób, które od strony Błonia i Ożarowa Maz. dojeżdżają samochodami, a następnie przesiadają się m.in. do 112. Pan "dziennikarz" chciał błysnąć ale okazało się, że jest zwykłym "słojem", który nie zna Warszawy.

# Pan M

08.04.2022 18:38

Po falach hejtu jaki niemal zawsze uruchamia konstruktywna krytyka wymierzona na tym portalu w działalność wiecznych społeczników i samorządowych misjonarzy na warszawskich urzędach - od urzędu miasta, przez ZDM, ZTM - po urzędy dzielnic i właśnie radnych Bemowa, obiecałem sobie że odpuszczam. Niestety widząc kolejną g*ó*w*n*o*b*u*rz*ę jaką prognozowałem kilka dni temu na tym portalu, pozwoliłem sobie na postawienie pytania: jaki jest cel tych konsultacji i nawoływania przez jednego z lokalnych polityków do aktywności. Co ma dać wymieniona g*ó*w*n*o*b*u*r*z*a, która pogłębi tylko frustrację nas mieszkańców a przy okazji poprawi notowania samorządowców których nazwiska przygasły w świetle medialnych haseł covid - 19 i wojna? Pozwoliłem sobie nie zgodzić się z zapraszającym na konsultacje przedstawicielem bemowskiego samorządu. Zadałem otwarte pytanie, co zapraszający chce osiągnąć? Rozpalić emocje do czerwoności? Przyprawić starszych mieszkańców lub osoby z problemami kardiologicznymi o zawał serca? Zakładałem że nie. Czy więc chodziło tylko o zasygnalizowanie swojej obecności w przestrzeni publicznej; o dużą dawkę upitraszonego w duchu postdemokracji - populizmu? Jeśli bemowscy samorządowcy uwierzyli w skuteczność tych konsultacji - mogę chyba podejrzewać ich o zwykłą naiwność, lub inny cel. No bo czemu miałyby służyć i czym skutkować konsultacje na które zapraszano? Kłótniami ludzi bez jakiejkolwiek wiedzy na temat tworzenia siatki połączeń transportu publicznego, zajmującymi miejsca po obu stronach linii sporu? Nie, nie. Nie wbijam ostrza krytyki w fatalne propozycje mieszkańców - chcą dobrze, ale nie mogą przecież liczyć na ignorantów (patrząc po efektach) z ZTM-u. Dlaczego zakładam, że nie chodzi o znalezienie dobrego rozwiązania? Bo takie przedstawiałem już niemal dekadę temu - odnosząc się przy każdej przepychance do faktów i fatalnych propozycji ZTM-u. Nawet z wyliczeń ZTM wyszło, że rozwiązanie jest tańsze niż propozycja ich autorstwa, która ciągle wymaga korekty, zmian rozkładów etc. Ta permanentna rewolucja w układzie komunikacyjnym to także koszty społeczne. Tymczasem na konsultacjach zorganizowanych wiele lat temu, moja koncepcja została podsumowana gromkimi brawami mieszkańców dzielnicy. Była więc również akceptowalna społecznie. Gdyby bemowscy radni byli zainteresowany dobrym transportem na Bemowie i Jelonkach pomimo fatalnego przebiegu metra o czym pisałem od chwili wykoślawienia linii pod Górczewską i skierowania jej miast na Tarchomin via Żerań - na Targówek i Bródno, pochyliliby się nad tym opracowaniem. Zaprosili mieszkańców, zaproponowali głosowanie czy rozwiązanie ZTM, czy moje. A dziś? Niespójne propozycje mieszkańców zostaną spacyfikowane bełkotem urzędników. Tak, bełkotem, bo propozycje ZTM są tak głęboko sprzeczne, że same się wykluczają. Szkoda, że zmarnowano kolejną szansę. Marna to pociecha, że po latach znowu okaże się iż miałem rację w świetle narastającego niezadowolenia społecznego i cytowanych przez Redakcję moich komentarzy sprzed lat..

# A capite

08.04.2022 19:05

#Pan M napisał(a) 08.04.2022 18:38
Po falach hejtu jaki niemal zawsze uruchamia konstruktywna krytyka wymierzona na tym portalu w działalność wiecznych społeczników i samorządowych misjonarzy na warszawskich urzędach - od urzędu miasta, przez ZDM, ZTM - po urzędy dzielnic i właśnie radnych Bemowa, obiecałem sobie że odpuszczam. Niestety widząc kolejną g*ó*w*n*o*b*u*rz*ę jaką prognozowałem kilka dni temu na tym portalu, pozwoliłem sobie na postawienie pytania: jaki jest cel tych konsultacji i nawoływania przez jednego z lokalnych polityków do aktywności. Co ma dać wymieniona g*ó*w*n*o*b*u*r*z*a, która pogłębi tylko frustrację nas mieszkańców a przy okazji poprawi notowania samorządowców których nazwiska przygasły w świetle medialnych haseł covid - 19 i wojna? Pozwoliłem sobie nie zgodzić się z zapraszającym na konsultacje przedstawicielem bemowskiego samorządu. Zadałem otwarte pytanie, co zapraszający chce osiągnąć? Rozpalić emocje do czerwoności? Przyprawić starszych mieszkańców lub osoby z problemami kardiologicznymi o zawał serca? Zakładałem że nie. Czy więc chodziło tylko o zasygnalizowanie swojej obecności w przestrzeni publicznej; o dużą dawkę upitraszonego w duchu postdemokracji - populizmu? Jeśli bemowscy samorządowcy uwierzyli w skuteczność tych konsultacji - mogę chyba podejrzewać ich o zwykłą naiwność, lub inny cel. No bo czemu miałyby służyć i czym skutkować konsultacje na które zapraszano? Kłótniami ludzi bez jakiejkolwiek wiedzy na temat tworzenia siatki połączeń transportu publicznego, zajmującymi miejsca po obu stronach linii sporu? Nie, nie. Nie wbijam ostrza krytyki w fatalne propozycje mieszkańców - chcą dobrze, ale nie mogą przecież liczyć na ignorantów (patrząc po efektach) z ZTM-u. Dlaczego zakładam, że nie chodzi o znalezienie dobrego rozwiązania? Bo takie przedstawiałem już niemal dekadę temu - odnosząc się przy każdej przepychance do faktów i fatalnych propozycji ZTM-u. Nawet z wyliczeń ZTM wyszło, że rozwiązanie jest tańsze niż propozycja ich autorstwa, która ciągle wymaga korekty, zmian rozkładów etc. Ta permanentna rewolucja w układzie komunikacyjnym to także koszty społeczne. Tymczasem na konsultacjach zorganizowanych wiele lat temu, moja koncepcja została podsumowana gromkimi brawami mieszkańców dzielnicy. Była więc również akceptowalna społecznie. Gdyby bemowscy radni byli zainteresowany dobrym transportem na Bemowie i Jelonkach pomimo fatalnego przebiegu metra o czym pisałem od chwili wykoślawienia linii pod Górczewską i skierowania jej miast na Tarchomin via Żerań - na Targówek i Bródno, pochyliliby się nad tym opracowaniem. Zaprosili mieszkańców, zaproponowali głosowanie czy rozwiązanie ZTM, czy moje. A dziś? Niespójne propozycje mieszkańców zostaną spacyfikowane bełkotem urzędników. Tak, bełkotem, bo propozycje ZTM są tak głęboko sprzeczne, że same się wykluczają. Szkoda, że zmarnowano kolejną szansę. Marna to pociecha, że po latach znowu okaże się iż miałem rację w świetle narastającego niezadowolenia społecznego i cytowanych przez Redakcję moich komentarzy sprzed lat..
Panie M! Akapity! Akapity! Takiego rozciągniętego słowotoku nie da się czytać!

REKLAMA

# @A capite

08.04.2022 19:09

No to jest kontrargument (...)

# listek

08.04.2022 19:19

#peter Całkowicie zgadzam się z tym komentarzem!!

# Do mulata łapówkarza z urzedu

08.04.2022 19:34

Nikt nie pomyślał że ludzie z Bemowa jadą do pracy do marek i na 6 rano muszą tam być. Dzięki mulatki że dbasz tak o bemowo

REKLAMA

# Pst112

09.04.2022 00:08

#peter napisał(a) 08.04.2022 18:32
Autor tej publikacji stwarza wrażenie "inteligentnego inaczej". Zamiast pisać pieniackie artykuły należało dokonać rzetelnych ustaleń. Otwarcie kolejnych stacji Metra planowane jest na czerwiec-lipiec 2022 r. Dotychczasowe doświadczenia wskazują, że te terminy są "umowne" i mają poślizg. Faktem jest, że Tesco już nie istnieje ale jest bardzo popularny market Bricoman. Ponadto jesienią 2022 r. planowane jest otwarcie Leroy Merlin, do którego nikt nie będzie chodził na piechotę. Ponadto parking bo byłym Tesco aktualnie jest węzłem przesiadkowym dla osób, które od strony Błonia i Ożarowa Maz. dojeżdżają samochodami, a następnie przesiadają się m.in. do 112. Pan "dziennikarz" chciał błysnąć ale okazało się, że jest zwykłym "słojem", który nie zna Warszawy.

Dokładnie ten tekst to jakaś żenada, kto to dopuścił do publikacji ?
Co ma 112 wspólnego z M2 ? Gdzie przecinają się tylko na jednym przystanku.

# *****PIS

09.04.2022 09:02

112 to byl fajny dojazdowo lokalnie ale Rafau chce zeby ludzie chodzili a nie marnowali zdrowie dojezdzajac

# Anabell

09.04.2022 11:00

A klienci i pracownicy którzy dojeżdżają do Selgros , tylko ktoś pisze o Tesco nie zna topografii Warszawy.
Będąc na konsultacja obiecali dużo a nic nie zrobili
Przy przystanku Dostawcza 2 jest zawsze jezioro i,...

REKLAMA

# @Anabell

09.04.2022 13:08

Od przystanku Lazurowa (w kierunku Włoch) do furtki Selgros (zakładam że pracownicy mogą z niej korzystać), jest niecałe 300 metrów. Jazda 112 do Karolina jest bezzasadna. Linia powinna zostać poprowadzona przez al. 4 Czerwca, Traktorzystów, Wojciechowskiego, Orląt Lwowskich, Keniga, Warszawska, Orląt Lwowskich, URSUS - NIEDŹWIADEK.

# 112112

10.04.2022 08:02

#peter napisał(a) 08.04.2022 18:32
Autor tej publikacji stwarza wrażenie "inteligentnego inaczej". Zamiast pisać pieniackie artykuły należało dokonać rzetelnych ustaleń. Otwarcie kolejnych stacji Metra planowane jest na czerwiec-lipiec 2022 r. Dotychczasowe doświadczenia wskazują, że te terminy są "umowne" i mają poślizg. Faktem jest, że Tesco już nie istnieje ale jest bardzo popularny market Bricoman. Ponadto jesienią 2022 r. planowane jest otwarcie Leroy Merlin, do którego nikt nie będzie chodził na piechotę. Ponadto parking bo byłym Tesco aktualnie jest węzłem przesiadkowym dla osób, które od strony Błonia i Ożarowa Maz. dojeżdżają samochodami, a następnie przesiadają się m.in. do 112. Pan "dziennikarz" chciał błysnąć ale okazało się, że jest zwykłym "słojem", który nie zna Warszawy.

Poza tym, gdy już zostanie otwarty Leroy Merlin, powstanie tam pewnie więcej punktów handlowo-usługowych.

# @112112

10.04.2022 10:43

Ciągle nie zmienia to faktu, że Karolin to zła lokalizacja dla przystanku końcowego linii 112. Tylko Osiedle Niedźwiadek w Ursusie. Przypominam, że nawet gdy Tesco działało pełną parą, autobusy 112 jadące na Karolin robiły się luźne na przystanku Rozłogi i praktycznie puste na przystanku Sternicza.

REKLAMA

# nnn

10.04.2022 11:16

#@112112 napisał(a) 10.04.2022 10:43
Ciągle nie zmienia to faktu, że Karolin to zła lokalizacja dla przystanku końcowego linii 112. Tylko Osiedle Niedźwiadek w Ursusie. Przypominam, że nawet gdy Tesco działało pełną parą, autobusy 112 jadące na Karolin robiły się luźne na przystanku Rozłogi i praktycznie puste na przystanku Sternicza.
Bo pętla na Niedźwiadku jest z gumy i rozciągnie się po wepchnięciu tam jeszcze jednej linii.

# Pan M do nnn

10.04.2022 12:22

Łaaaa..., "Argument" niczym ze strony ZTMu w sprawie tramwaju z Jelonek do Śródmieścia: "ósemka nie może być przywrócona, bo na Towarowej jest wykorzystana przepustowość" - po czym myk - uruchomiono 28 na Plac Narutowicza i zwiększono częstotliwość "jedynki". Ale w nawet gdyby pętla na Niedźwiadku pracowała na granicy pojemności - co nie jest prawdą - miejsce na 112 byłoby po wycofanej linii 197 która w Ursusie powinna zastąpić linie 129 i 194.

# Zjelonek

10.04.2022 17:54

#@Anabell napisał(a) 09.04.2022 13:08
Od przystanku Lazurowa (w kierunku Włoch) do furtki Selgros (zakładam że pracownicy mogą z niej korzystać), jest niecałe 300 metrów. Jazda 112 do Karolina jest bezzasadna. Linia powinna zostać poprowadzona przez al. 4 Czerwca, Traktorzystów, Wojciechowskiego, Orląt Lwowskich, Keniga, Warszawska, Orląt Lwowskich, URSUS - NIEDŹWIADEK.
Popieram . O przedłużeniu 112 do Ursusa były dywagacja już kilka lat temu. . Zapewniloby dojazd do skm

REKLAMA

# Pan M

10.04.2022 19:05

@Zjelonek: Taki właśnie był jeden z celów. 112 do Ursusa to moja propozycja sprzed dekady. Była częścią całego spójnego założenia komunikacyjnego, które w czasie konsultacji spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem przez mieszkańców. Niestety zabrakło politycznej oprawy samorządowców bemowskich i ostatecznie skutkiem powyższego, ZTM od lat wykonuje schizofreniczne ruchy nie licząc się z kosztami i notorycznym zamieszaniem

# Onn43

10.04.2022 22:21

#@Anabell napisał(a) 09.04.2022 13:08
Od przystanku Lazurowa (w kierunku Włoch) do furtki Selgros (zakładam że pracownicy mogą z niej korzystać), jest niecałe 300 metrów. Jazda 112 do Karolina jest bezzasadna. Linia powinna zostać poprowadzona przez al. 4 Czerwca, Traktorzystów, Wojciechowskiego, Orląt Lwowskich, Keniga, Warszawska, Orląt Lwowskich, URSUS - NIEDŹWIADEK.

Głowa Ciebie nie boli. Rozkładowo czas przejazdu tej linii to ponad 70 minut. Patrząc na Twój pomysł to czas przejazdu wyniósł by z 85-90 minut w jedną stronę. Przy czasie przejazdu 70 minut to jest ciężka linia do pracy dla kierowców po przez przejazd przez S8. Wydłużenie czasu przejazdu to już rzeźnia. Chcesz wykończyć tych kierowców MZA. Tam pracują ludzie a nie roboty Zanim coś napiszesz to pomyśl. To jest jedna z najdłuższych tras linii w Warszawie. Odrazu może niech wydłuża linię do Błonia a kierowcom niech rozdają pampersy. Ktokolwiek pisze o wydłużeniu tej linii to pustak i dzban. Ta linia przy tych opóźnieniach tylko się nadaje do skrócenia.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break