Klasyki na gruzach FSO. Kiedyś to było...
8 kwietnia 2019
Dwie poprzednie edycje tej imprezy odbyły się na Stadionie Narodowym i w centrum kongresowym przy Marsa. Teraz miłośnicy motoryzacji zawitali na Żerań.
Dla wielu warszawiaków targi pojazdów zabytkowych Auto Nostalgia (6-7 kwietnia) były pierwszą okazją, żeby odwiedzić Global Expo. Opuszczone hale magazynowe, stojące obok węzła Modlińskiej z trasą S8 (Toruńską), zmieniły się niedawno w centrum kongresowe z jedną z największych w Warszawie hal wystawienniczych. Jak pokazuje przykład Auto Nostalgii, lokalizacja na Żeraniu stała się konkurencyjna wobec podobnych kompleksów, działających przy Marsa i w Nadarzynie, a także wobec Stadionu Narodowego.
Podczas weekendowych targów można było zobaczyć kilka perełek, takich jak Cadillac Deville z 1963 roku, słynny Ford T czy Essex Super Six z 1927 roku. W niedzielne popołudnie Global Expo odwiedziło sporo rodziców z dziećmi i fanów motoryzacji. Sporą ciekawostką były prezentowane przy wejściu samochody z lokalnej Fabryki Samochodów Osobowych.
Los zakładu, w którym w latach 1951-2011 produkowano m.in. Warszawy, Syreny, Polskie Fiaty i Chevrolety, mówi sporo o kondycji polskiego przemysłu - fabrykę na Żeraniu dobiły m.in. podwyżki opłat za użytkowanie wieczyste i zniesienie ceł na import aut z Korei Południowej, a w ubiegłym roku warszawski ratusz ogłosił, że "na terenach takich jak ten mogą powstać drogi, domy, funkcje usługowe i biurowe, szkoły, parki, miejsca rekreacji i wypoczynku".
(dg)