Kierowcy na drodze gniewu? Coraz więcej wypadków na S8
16 października 2017
Zbudowana za 4,7 mld zł obwodnica miała upłynnić przejazd przez Warszawę. Tymczasem coraz częściej tworzą się tam korki i interweniują ratownicy.
Kiedy dwa lata temu otwarto poszerzony do dziesięciu pasów ruchu most Grota-Roweckiego, rzeczywistość szybko zweryfikowała oczekiwania kierowców, liczących na idealne połączenie Bródna czy Białołęki z Jelonkami i autostradą A2. Na gotowej północnej obwodnicy Warszawy zaczęło dochodzić do kolizji i wypadków.
Tak było rok temu...
W pierwszym półroczu ubiegłego roku policja odnotowała trzy wypadki, tj. zdarzenia, w których ktoś doznał uszczerbku na zdrowiu na dłużej niż tydzień. Ich przyczynami były: nadmierna prędkość, niezachowanie bezpiecznej odległości i nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu na przejściu - ostatni z wypadków miał miejsce na węźle drogowym z sygnalizacją świetlną. Jeśli chodzi o stłuczki i kolizje, Komenda Stołeczna ma dane o aż 321 takich zdarzeniach w ciągu sześciu miesięcy. W policyjnej bazie danych nie ma jednak informacji o sytuacjach, w których kierowcy poprzestali na spisaniu oświadczenia.
...a tak jest teraz
Porównaliśmy dane za pierwsze półrocza tego i ubiegłego roku. Co prawda liczba odnotowanych kolizji jest podobna (314), ale liczba wypadków wzrosła aż czterokrotnie. W dziesięciu wypadkach rannych zostało 12 osób. Najczęstsze przyczyny to - po 40% - nieprawidłowa zmiana pasa ruchu i nadmierna prędkość.
Według policyjnych danych najbardziej niebezpiecznym fragmentem S8 jest Trasa Armii Krajowej, czyli odcinek na wysokości Bielan i Żoliborza, zaś druga w kolejności - Trasa Toruńska między Białołęką a Bródnem. Wyraźnie mniej zderzeń odnotowano na odcinku bemowskim, tj. Trasie Obrońców Grodna.
(dg)