Kiedy zmiany na Schroegera? "Dobrze, że zostanie asfalt"
27 lutego 2018
Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. W budżecie dzielnicy zabrakło aż 1,2 mln zł.
Zbliżająca się przebudowa głównej ulicy Starych Bielan to jedna z tych inwestycji, o które czytelnicy pytają najczęściej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami bielańskiego ratusza prace miały zakończyć się w grudniu 2018 roku. Dziś wiemy już, że terminu tego nie uda się dotrzymać.
Drugi plac Konfederacji? Bule i minigolf na Bielanach
To może być jedno z najładniejszych miejsc na Bielanach. Zdecydują mieszkańcy.
Zabrakło pieniędzy
Podobnie jak wiele innych warszawskich ulic przeznaczonych do remontu, także Schroegera padła ofiarą znacznego wzrostu cen na rynku budowlanym. Rada Warszawy nie była w stanie odpowiednio szybko znaleźć oszczędności, więc samorządy dzielnic musiały radzić sobie z brakiem pieniędzy same. W tym wypadku suma była jednak zbyt duża.
Bielański ratusz miał do dyspozycji 1,57 mln zł, ale żadna firma budowlana nie była gotowa wziąć kontraktu za mniej, niż... 2,78 mln zł (najdroższa złożona propozycja to aż 5,15 mln zł). Burmistrz Tomasz Mencina musiał unieważnić przetarg. Teraz samorząd czeka na dodatkowe pieniądze, które rada miasta przyzna Bielanom być może już w przyszłym miesiącu. Konieczne będzie jednak drugie podejście do znalezienia wykonawcy, a to oznacza spore opóźnienie.
Co się zmieni?
Przebudowany zostanie fragment od al. Zjednoczenia do Przybyszewskiego, na którym znajduje się najwięcej odwiedzanych przez mieszkańców miejsc. Ze względu na ogromne koszty bruku i znaczenie komunikacyjne Schroegera, nie będzie to deptak "druga Płatnicza", ale miejska ulica o lekko podwyższonym standardzie. Nawierzchnia pozostanie asfaltowa, choć przejdzie oczywiście frezowanie. Taka decyzja spotkała się ze zrozumieniem czytelników.
- Schroegera to świetna alternatywa rowerowa dla ruchliwych Żeromskiego i Kasprowicza na trasie z Wawrzyszewa do centrum - zauważył pan Łukasz. - Dlatego dobrze, że zostanie asfalt, uff...
Chodniki zostaną wykonane z klasycznych betonowych płyt, zaś latarnie mają być elektryczne, stylizowane na zabytkowe. Powstaną także zatoki postojowe dla samochodów oraz poprawiony zostanie stan zieleni. Wszystkie prace będą prowadzone według wytycznych konserwatora zabytków.
(dg)
.