REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Białołęka

drogi

 

Kiedy poszerzą Płochocińską? Realny bardzo krótki odcinek

  27 maja 2022

Kiedy poszerzą Płochocińską? Realny bardzo krótki odcinek
źródło: SZRM

Na krótkim odcinku nad tzw. kanałem do Faelbetu ruchliwa ulica ma zyskać dwa dodatkowe pasy. Na jakim etapie jest ta inwestycja?

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu nie ulegało wątpliwości, że docelowo Płochocińska będzie mieć dwie jezdnie. Na długim odcinku jednej z głównych arterii nie ma dziś ani drogi rowerowej, ani nawet chodnika z prawdziwego zdarzenia. W ubiegłym roku stojący w korkach mieszkańcy północnej Białołęki dostali w prezencie...

drzewa.

REKLAMA

Czy poszerzą Płochocińską?

Państwowa firma Gaz-System kupiła drzewa jako rekompensatę za wycinkę nad Kanałem Żerańskim, wymuszoną budową gazociągu doprowadzającego paliwo do elektrociepłowni przy Modlińskiej. Na Białołęce jest jednak tak mało publicznych terenów, że samorząd miał ogromny problem ze wskazaniem miejsc do sadzenia roślin. W rezultacie Zarząd Zieleni zasadził 227 drzew w rezerwie terenu pod drugą jezdnię Płochocińskiej.

Gdy urzędnicy pochwalili się w mediach społecznościowych młodymi drzewami, natychmiast padło pytanie o drugą jezdnię. Zarząd Zieleni odpowiedział wówczas, że spyta Zarząd Dróg Miejskich o ewentualne planowane zmiany na Płochocińskiej. Oznacza to, że w momencie sadzenia drzew urzędnicy nie mieli pojęcia, czy nie blokują właśnie zbliżającej się inwestycji i nie mieli gwarancji, że rośliny za kilka lat nie znikną. Następnego dnia komentarz na Facebooku został całkowicie zmieniony.

REKLAMA

Zbudują nowy most

Na razie realnie zapowiada się poszerzenie tylko jednego, bardzo krótkiego odcinka Płochocińskiej, biegnącego po moście nad tzw. kanałem do Faelbetu, czyli odnogą Kanału Żerańskiego znajdującą się między Marywilską a Płytową. W 2020 roku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał umowę na projekt przebudowy mostu, który miał powstać w ciągu półtora roku. Od tego czasu w sprawie inwestycji było cicho, więc postanowiliśmy zapytać o jej losy.

- Dokumentacja projektowa nie została zakończona, czekamy na wydanie decyzji środowiskowej - przekazała nam Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta, który przejął inwestycję od zlikwidowanego ZMID-u. - Aktualny termin wykonania dokumentacji to listopad 2022 roku. W przypadku przedłużania się procedury wydawania decyzji środowiskowej termin może być przesunięty.

REKLAMA

Projektują do szuflady?

Jak wyjaśnia rzeczniczka, do rozpoczęcia budowy nowego mostu potrzebne będzie również pozwolenie wodno-prawne i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Warto też dodać, że poszerzenie odcinka Płochocińskiej to jedna z wielu publicznych inwestycji w Warszawie, dla których finansowanie jest zapewnione tylko częściowo. SZRM ma pieniądze na opłacenie projektu, ale nie ma ani grosza na budowę. Jeśli Rada Warszawy nie powiększy budżetu, projektanci znajdą się w roli niespełnionych poetów piszących "do szuflady", choć od poetów odróżni ich przelew na konto.

(dg)

.
 

Komentarze (14)

# Trzeźwy

27.05.2022 20:46

Kolejny raz białołęcki ratusz daje d...y. Ludzie ile Wy to jeszcze wytrzymacie? Jakby co to mam zbędne taczki.

# Asa

28.05.2022 20:37

Ta droga służy wyłącznie przyjezdnym - tym, którzy zapychają nasze ulice.Bardzo dobrze, że ulica pozostaje w obecnym kształcie.

# WROSZAKdevelop

28.05.2022 21:13

Nigdy tego nie poszerza , na Białołęce nie ma gospodarza, jest pajacyk Rafałka. Wymyślił światła na Płytowej dzięki temu mamy dodatkowy korek na 20 minut co rano, aby jeden trzech zacnych mieszkańców osiedla Marv.... moglo wyjechać lub betonowoz lub inna ciężarówka z firmy D .... ale w , zamiast mamy pusty parking ... a przepraszam wczoraj tablic wyświetlała 6 zaparkowanych.... a potem nieprzebudowanany przystanek który blokuje ruch i taka to była przebudowa świateł przez rzadzocego developera i zaprzyjaźnionego radnego Waldemara.

REKLAMA

# Poprzednik

28.05.2022 21:24

Ww swiatla Krzyrzwki Spedycyjna

# Ewa88

29.05.2022 21:52

#WROSZAKdevelop napisał(a) 28.05.2022 21:13
Nigdy tego nie poszerza [..]
Trudno się nie zgodzić. Białołęka to jedna wielka patologia i zero, naprawdę zero sensownych inwestycji infrastrukturalnych. To, co jest to kilka losowych szkół czy remontów nawierzchni bo inaczej dzieci uczyłyby się na 4-ry zmiany albo w ogóle nie dojechały na zajęcia. Natomiast wszystko co miało czynić dzielnicę częścią Warszawy czyli szersza Marywilska, Trasa Mostu Północnego, Trasa Olszynki Grochowskiej, tramwaj, itp - wszystko to w ogóle nie jest realizowane. I mówię o tym co zostało zaplanowane, ale oczywiście że w Warszawie dokumenty strategiczne wyrzuca się do kosza zaraz po ich napisaniu a kolejne pozycje budżetowe swobodnie zmienia się z roku na rok. To pokazuje, że zarządzanie miastem leży i kwiczy a więcej konsekwencji ma 10-cio latek grający w Sim City. Jedyne pocieszenie, to że jak prezydentem zostałby Jaki - byłoby jeszcze gorzej, ale i tak, Rafał jest po prostu mega średniakiem zapatrzonym w politykę a gospodarza jak nie było tak nie ma.

# Chłop z Rembelszczyzny

31.05.2022 09:31

Wiadomo, że Płochocińską jeździ cały region Zalewu Zegrzyńskkego ale trzeba dodać, że także północna Białołęka (osiedle Kobiałka na prawym brzegu Kanału Żerańskiego oraz za chwilę nowe osiedle budowane dosłownie na granicy Białołęki i Michałów-Grabiny). Płochocińska jest jak krwiobieg w tamtym rejonie Białołęki, a co robią urzędasy w białołęckim ratuszu w tej sprawie? Podpowiem wszystkim: WIELKIE NIC.

REKLAMA

# Urzędas

01.06.2022 07:11

#Chłop z Rembelszczyzny napisał(a) 31.05.2022 09:31
Podpowiem wszystkim: WIELKIE NIC.
Jak to nic, jak to nic... a kto wydał pozwolenia na budowę tych nowych osiedli?

# Paw na ratusz

01.06.2022 16:23

PATOLA BIAŁOŁĘCKIM URZĘDNICZYM KOŁEM OD LAT SIĘ TOCZY.

# Keni

05.06.2022 16:42

A po co robic z ul. Plochocinskiej autostrade aby przyjezdni mogli dostać się do centrum?

REKLAMA

# Elzar

05.06.2022 22:41

#Keni napisał(a) 05.06.2022 16:42
A po co robic z ul. Plochocinskiej autostrade aby przyjezdni mogli dostać się do centrum?
Po to, żeby czymkolwiek dało się z dzielnicy wyjechać. Jak na razie "środkowa" Białołęka nie ma ani jednej konkretnej trasy, którą można dojechać do umownego centrum (lub do dużego punktu przesiadkowego).

# Monter

06.06.2022 05:40

Droga jest coraz bardziej dziurawa. Co dopiero z jej poszerzeniem ! Potrzebna jest także kontynuacja mostu północnego obawiam się, że i za 10 lat nie dojdzie do skutku. Taka inwestycja odciążyłoby i uspokoiła ruch na kluczowym dla mieszkańców odcinku Płochocińskiej przy rozrastającej się zabudowie. Plany planami a realizacja będzie tylko kiedy ?

# Elzar

06.06.2022 06:57

#Monter napisał(a) 06.06.2022 05:40
Potrzebna jest także kontynuacja mostu północnego obawiam się, że i za 10 lat nie dojdzie do skutku. Taka inwestycja odciążyłoby i uspokoiła ruch na kluczowym dla mieszkańców odcinku Płochocińskiej przy rozrastającej się zabudowie. Plany planami a realizacja będzie tylko kiedy ?
Trasa miała być gotowa na Euro 2012, czyli już 10 lat temu. Były umowy, wywiady, autografy.... tylko się zmieniło w ostatniej chwili. Dla mnie właśnie to jest największą patolowią Warszawy - zmiana planów z roku na rok. Nie da się niczego zaplanować, bo i tak decyzje są zmieniane jak komu pasuje. Po co w takim razie tyle kasy wydawane na strategie, skoro po roku one przestają być aktualne??

REKLAMA

# Arokoo

07.06.2022 08:06

Bardziej niż inwestycja w ul. Płochocińską potrzeba jest inwestcja polegająca na wpięciu mostu północnego w krwioobieg. Plus organizowanie przestrzeni biurowej w różnych czesciach miasta, a. ie tylko na Woli i Mordorze.

# Mirek1955

07.06.2022 14:01

Wybraliście takiego nieudacznika to macie i nie narzekajcie. Głosujcie na niego w następnych wyborach.
więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA