Do 20 marca można zabrać głos w konsultacjach społecznych, dotyczących projektowanej trasy łączącej Żoliborz z Bródnem.
Spotkania warsztatowe i "okrągły stół" już za nami, ale warszawski samorząd wciąż zbiera opinie na temat najbardziej kontrowersyjnej spośród planowanych inwestycji: trasy i mostu Krasińskiego. Obecny projekt zakłada, że na przeprawie znajdzie się miejsce na tory tramwajowe, cztery pasy ruchu o "autostradowej" szerokości (3,5 m), dwie drogi rowerowe (po 2,5 m szerokości) i dwa standardowe chodniki (po 2 m). Na prawym brzegu Wisły most tworzyłby skrzyżowanie z Jagiellońską, na którym tramwaje jadące z Żoliborza miałyby możliwość jazdy dalej na Bródno lub skrętu w dowolnym kierunku: w stronę Żerania albo ronda Starzyńskiego. Projekt nie przewiduje linii tramwajowej łączącej Bródno z rondem Starzyńskiego przez Budowlaną. Planowane drogi rowerowe wiją się dookoła skrzyżowania, wielokrotnie przecinając z chodnikami (to rozwiązanie znane np. ze skrzyżowania Świętokrzyskiej z Marszałkowską). Pomiędzy Jagiellońską a Wysockiego trasa ma biec wiaduktem nad linią kolejową. Jej koniec będzie stanowić olbrzymie skrzyżowanie przy Cmentarzu Bródnowskim, na którym wlot trasy będzie mieć cztery pasy ruchu. Stamtąd będzie można kontynuować drogę w głąb Bródna ulicą Matki Teresy.
Z dokładnymi rysunkami, przedstawiającymi poszczególne skrzyżowania, można zapoznać się na stronie konsultacji społecznych. Znajduje się tam także ankieta, do wypełnienia której zachęcamy. Na podstawie opinii warszawiaków Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przygotuje kolejną, prawdopodobnie ostateczną wersję, którą poznamy w sierpniu.
(dg)