Rada Warszawy zakłada, że budowa trasy z Żoliborza na Bródno zakończy się w 2025 roku.
Most Krasińskiego był planowany już przed II wojną światową. Od tego czasu układ przestrzenny Warszawy całkowicie się zmienił, jakość powietrza uległa dramatycznemu pogorszeniu a Żoliborz, przez który niegdyś miała biec trasa, zdążył zostać zabytkiem światowej klasy. Warszawski samorząd postanowił jednak powrócić do pomysłu Stefana Starzyńskiego i wszystko wskazuje na to, że tym razem most powstanie już na pewno. Do tej pory masowe poparcie dla inwestycji wśród mieszkańców Bródna było niezrozumiałe, bo planowany most miał połączyć w roku 2023 Żoliborz ze Śliwicami - przedwojennym osiedlem domów jednorodzinnych, położonym na zapleczu Jagiellońskiej - a nie Bródnem. Wczoraj warszawscy radni podjęli jednak decyzję, która ma dla Bródna ogromne znaczenie.
Rada Warszawa zdecydowała o przyznaniu dodatkowych 567 mln zł na budowę wiaduktu, łączącego Jagiellońską z Wysockiego i Odrowąża. Do tej pory do roku 2023 miał powstać tylko jego projekt, natomiast realizacja planowana była "w przyszłości". Zgodnie ze zaktualizowaną prognozą finansową trasa będzie kosztować dokładnie 1 300 544 206 zł. Otwarcie mostu jest planowane na rok 2023, wiaduktu - na 2025.
(dg)