Głuchy telefon w przychodni przy Dąbrowszczaków. "Jesteś 22 w kolejce"
29 kwietnia 2021
- Chciałem się zapisać do lekarza telefonicznie. Proszę sobie wyobrazić, że trwało to ponad dwie i pół godziny, a i tak się nie zapisałem - skarży się pacjent przychodni przy Dąbrowszczaków 5A. Jak się okazuje, problemów z telefonicznym kontaktem z przychodnią jest dużo więcej.
- Usłyszałem komunikat "jesteś 22 w kolejce", więc czekałem, czekałem, a gdy miała być już moja kolej usłyszałem "jesteś 23 w kolejce", więc znów cierpliwie czekałem, czekałem i ponownie to samo! Zamiast połączenia z recepcją, trzykrotne wyrzucono mnie z kolejki - poskarżył się pod koniec marca pan Roman, mieszkaniec Bródna.
"Otrzymujemy sygnały o złej jakości połączeń"
Poprosiliśmy dyrekcję przychodni przy Dąbrowszczaków o pilne wyjaśnienie sprawy. Niestety, podobnie jak pacjent, my również musieliśmy uzbroić się w cierpliwość, gdyż odpowiedź dotarła do nas po ponad... miesiącu.
- Od pewnego czasu SZPZLO Warszawa Praga Północ otrzymuje sygnały o złej jakości połączeń telefonicznych. Problemy polegają na przerywaniu i ucinaniu połączeń, co uniemożliwia prawidłowe prowadzenie rozmów - informuje nas zastępca dyrektora do spraw pielęgniarstwa Marzena Romańska.
Komunikaty w języku angielskim
Przez jakiś czas część komunikatów była podawana w języku angielskim, co zapewne zniechęciło, zwłaszcza starszych pacjentów, do podjęcia próby kontaktu z przychodnią. - Zgłosiliśmy to do operatora i ten problem został rozwiązany. Mogło to mylić pacjentów, szczególnie tych, którzy nie znają angielskiego. Od momentu poprawienia tego ustawienia, nie zanotowaliśmy już więcej zgłoszeń o złej pozycji w kolejce - informuje Marzena Romańska, która dodaje, że zarówno SZPZLO Warszawa Praga Północ, jak i operator, przeprowadzili wiele prac mających na celu wyeliminowanie różnych problemów występujących podczas rozmów telefonicznych. Jednak pomimo tych starań sytuacja nie uległa znaczącej poprawie.
Zmienią operatora, zatrudnią personel, wymienią sprzęt...
- Z racji braku możliwych innych działań technicznych, które pozwoliłyby na wyeliminowanie problemów z połączeniami telefonicznymi, a co za tym idzie, brakiem możliwości korzystania z pełnowartościowej usługi telefonicznej, kolejnym krokiem ze strony SZPZLO będzie zmiana operatora świadczącego usługi telefonii stacjonarnej - przekonuje wicedyrektor Romańska. Ponadto przychodnia jest w trakcie reorganizacji działu telefonicznej obsługi pacjenta. Wkrótce nastąpi zwiększenie zatrudnienia i zakup sprzętu, co pozwoli poprawić jakość pracy rejestracji.
Pomimo utrudnień, dyrekcja przychodni podpiera się statystykami - np. 29 marca br. 532 pacjentów było zapisanych na wizyty lekarskie, odebrano 1472 telefony.
(DB)