Targówek Fabryczny zmienia się w "magazynowy". Co z obwodnicą Pragi?
28 kwietnia 2021
Poprzemysłowe tereny zmieniają się w prawdziwe zagłębie magazynów dla firm handlujących online.
W marcu opisywaliśmy plany amerykańskiej firmy Panattoni, która w miejscu ośrodka dla uchodźców przy Księżnej Anny zbuduje centrum logistyczne City Logistics Warsaw VI o powierzchni 18 tys. m2. Niedaleko stamtąd, przy Rzecznej, polska firma 7R wzniesie jeszcze większe magazyny.
Na Elsnerowie rosną bloki. "Okolica bezpieczna i spokojna"
Jeszcze 10-15 lat temu była to okolica, gdzie diabeł mówił "dobranoc". Dziś pną się w górę bloki mieszkalne i magazyny.
Powstaną one przy skrzyżowaniu z Nieświeską, w miejscu starych budynków o podobnej funkcji.
Magazyny blisko centrum Warszawy
- Stawiamy na rozwój logistyki miejskiej, bo obserwujemy duży popyt na tego typu obiekty, zarówno ze strony inwestorów, jak i najemców - mówi Bartłomiej Krawiecki, członek zarządu 7R.
7R City Flex Warszawa-Targówek - bo tak będzie się nazywać nowy "park magazynowy" - będzie mógł pochwalić się świetną, jak na tego typu obiekt lokalizacją. Według wyliczeń inwestora z Rzecznej do ścisłego centrum miasta jest 8 kilometrów, a na Lotnisko Chopina - 13 kilometrów. Dwie hale magazynowe będą mieć łączną powierzchnię prawie 32 tys. m2. Budowa ruszy pod koniec roku.
Co z obwodnicą Pragi?
Boom na magazyny na Targówku Fabrycznym trwa w najlepsze, ale warszawski samorząd wciąż zwleka z ułożeniem swojego fragmentu układanki - budową obwodnicy Pragi, która odciążyłaby niewydolny układ drogowy tej części miasta. W 2017 roku odbyły się konsultacje w sprawie budowy odcinka od ronda Wiatraczna do Radzymińskiej, ale prace nie ruszyły do dziś. Między Grochowem a Targówkiem Fabrycznym miał powstać 800-metrowy wiadukt z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Zabraniecką planowano przebudować na arterię podobną do Radzymińskiej oraz odciąć od niej Dźwińską, Beczkową i Ludwicką. Wjazd na poszerzoną ulicę byłby możliwy tylko na skrzyżowaniach ze światłami z Księżnej Anny i Kijowską ("Trasą Świętokrzyską"). Za Kijowską Zabraniecka miała się zwężać z sześciu do czterech pasów ruchu, a następnie łączyć z Radzymińską zwykłym skrzyżowaniem.
Gdy w ubiegłym roku ogłoszono stan epidemii i nadszedł kryzys gospodarczy, budowa trasy została oficjalnie odłożona "na później". Dodajmy, że Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zapłacił już 6,7 mln zł za przygotowanie projektu drogi. W najlepszym razie dokumenty trzeba będzie w przyszłości zaktualizować, w najgorszym - wyrzucić do kosza.
(dg)
.