Fotoradar, aktywne przejście i nowe światła na Wysockiego?
10 maja 2017
Jest długa, prosta, szeroka i prowadzi na cmentarz - jedna z głównych ulic Bródna wymaga pilnych poprawek.
Przechodząc przez jedną z jezdni ulicy Wysockiego nie sposób nie poczuć "dreszczyku emocji", związanego z pędzącymi samochodami. W najlepszym wypadku mamy tam do pokonania dwa pasy, w najgorszym - cztery, a nawet przechodząc na zielonym nie mamy gwarancji, że nie potrąci nas skręcające z dużą prędkością auto. Rozwiązać problem można stosunkowo niskim kosztem.
Śmierć jeździ po Targówku. Liczby mówią same za siebie
Na Kondratowicza, Wincentego czy Radzymińskiej? Szukamy najniebezpieczniejszych miejsc na drogach Targówka.
Aktywne przejścia
W październiku na Kondratowicza, między skrzyżowaniami z Chodecką i Łabiszyńską, po raz pierwszy w Warszawie wyposażono przejście dla pieszych w odblaskowe elementy, znaki drogowe z ledowymi lampami, odblaskowe i antypoślizgowe pasy oraz czujniki, reagujące na zbliżających się pieszych. Gdy wykryją one człowieka, automatycznie zapalane są pomarańczowe lampy. Ponieważ rozwiązanie się przyjęło, Zarząd Dróg Miejskich planuje w tym roku montaż kolejnych siedemnastu aktywnych przejść.
Specjaliści z firmy TransEko, którzy zajęli się problemem bezpieczeństwa na Wysockiego, proponują, by kolejne stanęły na skrzyżowaniach z Poborzańską i Syrokomli. Sugerują oni także przesadzenie drzewek rosnących w pasie rozdzielającym i korektę łuku na skręcie w prawo z Wysockiego.
Fotoradar
Choć w Polsce fotoradarów jest wyjątkowo mało a miejsca ich instalacji oznacza się specjalnym znakiem drogowym, wśród lubiących łamać prawo kierowców urządzenia te są znienawidzone. Faktem jest jednak, że to jedna z najtańszych i najskuteczniejszych metod poprawy bezpieczeństwa na drogach. TransEko proponuje instalację fotoradaru przy skrzyżowaniu Wysockiego z Syrokomli, ale to rozwiązanie jest obecnie mało realne. Ponieważ od półtora roku straż miejska nie ma prawa używać takich urządzeń, decyzję o montażu musiałby podjąć Generalny Inspektorat Transportu Drogowego.
Dodatkowe światła
Korzystanie z przejścia przy Palestyńskiej potrafi dostarczyć wspomnianego wcześniej "dreszczyku emocji", zwłaszcza osobom poruszającym się wolniej, które nigdy nie mogą liczyć na to, że naraz zatrzymają się auta na obu pasach. Recepta? Sygnalizacja świetlna na przycisk.
Zmiana organizacji ruchu
Dopóki nie powstanie wiadukt nad torami kolejowymi, problemy z niewygodnym dla wszystkich skrzyżowaniem z Budowlaną i Matki Teresy trzeba będzie rozwiązywać za pomocą półśrodków. Według TransEko poprawę sytuacji przyniosłaby zmiana organizacji ruchu na wlocie Wysockiego od strony S8, polegająca na przeznaczeniu prawego pasa tylko dla autobusów i do prawoskrętu w Budowlaną. Druga propozycja to przeprogramowanie świateł tak, by auta skręcały w lewo z Matki Teresy w kierunku ronda Żaba w innej fazie. Dzięki temu zniknęłoby ryzyko dla pieszych, przechodzących po przejściu na wysokości cmentarza.
(dg)
.