REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# Gość

10.07.2015 22:38

Ad5) zdaniem specjalistów, to po serii śmiertelnych wypadków, Londyn wyleczył się już z pasów rowerowych i wpuszczania rowerzystów na jezdnie. Nowe inwestycje rowerowe w Londynie to ścisła separacja rowerzystów od samochodów.
A opowieści "specjalistów" z Zielonego Mazowsza to między bajki włożyć

# rmb

11.07.2015 11:27

Zapamiętajcie moje słowa - jak się kierowcy zorientują, że mostu można jechać prosto do Traktu, zamiast skręcać w prawo i jechać do Świderskiej, to zjazd z mostu zostanie trwale zakorkowany.
Obecnie płynny zjazd jest możliwy wyłącznie dlatego, że na oko połowa kierowców nie czeka na skręt w lewo w Myśliborską, tylko odbija w prawo i wjeżdża na Tarchomin przez Świderską. Jest to możliwe dzięki wybitnie skomplikowanemu ustawieniu sygnalizacji świetlnej, dzięki której jazda w prawo (w tym warunkowa) jest dopuszczona kilkukrotnie dłużej niż jazda w lewo.
Niestety, do skrętu w prawo jest jeden pas połączony z pasem do jazdy na wprost. Już teraz wystarczy jeden samochód jadący prosto i na powstaje zator na całą długość zjazdu i jeszcze kawałek pasa do zjazdy na samej TMP. Zwiększenie ilości kierowców jadących prosto zwiększy częstotliwość takich zatorów i w efekcie zablokuje cały zjazd (także dla skręcających w lewo), gdyż na TMP do zjazdu prowadzi jeden wspólny pas.
Nie wiem czy da się ten węzeł rozwiązać innym ustawieniem świateł. Obecnie wygląda to tak, że zielone do jazdy w lewo i do jazdy na wprost trwa tu prawie tyle samo (na wprost jest chwilę dłużej), a jazda w prawo jest warunkowo dozwolona także wtedy gdy w lewo i na wprost jest sygnał czerwony (tzw. warunkowy skręt w prawo zwany też "zieloną strzałką").
Zakładając że ustawienie świateł nie ulegnie zmianie, wydaje mi się, że połączenie pasa do jazdy na wprost z pasem środkowym (obecnie wyłącznie do jazdy w lewo) dało by zdecydowanie lepszy rezultat.

# orbitek

12.07.2015 17:06

Dziwnym zjawiskiem stało się nadawanie nazw "od d.u.p.y".
Tarchomin został nazwany Białołęką a Trakt Nadwiślański to w istocie jest Droga Wojewódzka nr 801.
Gdy powstanie jej przedłużenie (równolegle biegnące do ciągu ulicy Modlińskiej) przez Golędzinów, tereny EC Żerań, następnie "wbiegając" w Zarzecze, potem pod mostem Północnym obok parku Pikasa (nazwa celowo spolszczona) i dalej obok wału "wbiegając" w Kępę Tarchomińską to taki przebieg trasy można będzie nazwać prawidłowo jako Trakt Nadwiślański.
To co nazwano na Tarchominie traktem nadwiślańskim to BZDURA BZDURA i jeszcze raz BZDURA.

REKLAMA

# peciak

13.07.2015 11:08

#rmb - masz 100% racji.

# pijyter

13.07.2015 12:33

#orbitek napisał(a) 12.07.2015 17:06
Dziwnym zjawiskiem stało się nadawanie nazw "od d.u.p.y".
Tarchomin został nazwany Białołęką a Trakt Nadwiślański to w istocie jest Droga Wojewódzka nr 801.
Gdy powstanie jej przedłużenie (równolegle biegnące do ciągu ulicy Modlińskiej) przez Golędzinów, tereny EC Żerań, następnie "wbiegając" w Zarzecze, potem pod mostem Północnym obok parku Pikasa (nazwa celowo spolszczona) i dalej obok wału "wbiegając" w Kępę Tarchomińską to taki przebieg trasy można będzie nazwać prawidłowo jako Trakt Nadwiślański.
To co nazwano na Tarchominie traktem nadwiślańskim to BZDURA BZDURA i jeszcze raz BZDURA.

orbitek, masz 100 % racji.

# wawik

13.07.2015 16:30

#rmb napisał(a) 11.07.2015 11:27
Zapamiętajcie moje słowa - jak się kierowcy zorientują, że mostu można jechać prosto do Traktu, zamiast skręcać w prawo i jechać do Świderskiej, to zjazd z mostu zostanie trwale zakorkowany.
Obecnie płynny zjazd jest możliwy wyłącznie dlatego, że na oko połowa kierowców nie czeka na skręt w lewo w Myśliborską, tylko odbija w prawo i wjeżdża na Tarchomin przez Świderską. Jest to możliwe dzięki wybitnie skomplikowanemu ustawieniu sygnalizacji świetlnej, dzięki której jazda w prawo (w tym warunkowa) jest dopuszczona kilkukrotnie dłużej niż jazda w lewo.
Niestety, do skrętu w prawo jest jeden pas połączony z pasem do jazdy na wprost. Już teraz wystarczy jeden samochód jadący prosto i na powstaje zator na całą długość zjazdu i jeszcze kawałek pasa do zjazdy na samej TMP. Zwiększenie ilości kierowców jadących prosto zwiększy częstotliwość takich zatorów i w efekcie zablokuje cały zjazd (także dla skręcających w lewo), gdyż na TMP do zjazdu prowadzi jeden wspólny pas.
Nie wiem czy da się ten węzeł rozwiązać innym ustawieniem świateł. Obecnie wygląda to tak, że zielone do jazdy w lewo i do jazdy na wprost trwa tu prawie tyle samo (na wprost jest chwilę dłużej), a jazda w prawo jest warunkowo dozwolona także wtedy gdy w lewo i na wprost jest sygnał czerwony (tzw. warunkowy skręt w prawo zwany też "zieloną strzałką").
Zakładając że ustawienie świateł nie ulegnie zmianie, wydaje mi się, że połączenie pasa do jazdy na wprost z pasem środkowym (obecnie wyłącznie do jazdy w lewo) dało by zdecydowanie lepszy rezultat.

Mądrze napisane, popieram

REKLAMA

# aaa

13.07.2015 20:29

Rmb - zdecydowanie racja, az strach pomyslec, co sie bedzie po wakacjach tu dzialo.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy