REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


09.12.2019 19:19 #kierowca
Na Jagiellońskiej ruch trzeba uspokoić, ponieważ w tej chwili "kierowcy" potrafią się tam rozpędzać do 100km/h a nawet więcej. Strach w tej sytuacji włączać się do ruchu, np. z Luxmedu przy Szernera.
09.12.2019 20:18 #Pawe%u0142
Chyba głupszego prezydenta niż teraz to w Warszawie nie było. Jak tak dalej pójdzie to nie dotrwa do końca kadencji.
09.12.2019 21:04 #Gra
A ja to bym już poszła za ciosem! Zamknąć Trasę Toruńską. Takie korki, że i tak stoi i rano i wieczorem! A jaki piękny widok będzie z tego wieżowca! Pusty most to jedyny taki widok na całym świecie. A kierowcy przesiądą się na tramwaje wzdłuż Mostu Północnego.!
09.12.2019 21:37 #pj546
#kierowca napisał(a) 09.12.2019 19:19

Na Jagiellońskiej ruch trzeba uspokoić, ponieważ w tej chwili "kierowcy" potrafią się tam rozpędzać do 100km/h a nawet więcej. Strach w tej sytuacji włączać się do ruchu, np. z Luxmedu przy Szernera.
A czy jedyny sposób uspokajania to zwężanie? A co jak już będzie jeden pas i nadal będą przekraczać prędkość? W Polsce powinno się po prostu zacząć egzekwować przepisy zamiast zwężać drogi. Wystarczy postawić mobilne zamaskowane fotoradary po 2 miesiącach wszyscy w miastach jeżdżą grzecznie zgodnie z ograniczeniem (+10km) tak jak w większości krajów na zachodzie.
10.12.2019 07:54 #L53
Warszawa nie zrealizowała żadnej obwodnicy, które zostały zaplanowane w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego m.st. Warszawy (uchwała Rady Miasta z 2013 r; zał 2) . Nie ma Obwodnicy Śródmieścia ani Obwodnicy Miejskiej. Nie ma ich również w planach inwestycyjnych Miasta. Jedyna obwodnica jaka została i jest realizowana to inwestycja rządowa tzw. Obwodnica Ekspresowa (S8 północna i S2 połudnowa oraz projektowana wschodnia - DK17).
REKLAMA
10.12.2019 09:23 #gosc
Na początku XX wieku na konferencji urbanistów, stwierdzono, że miasta nie będą się dalej rozwijać bo ograniczeniem jest ilość powstającego końskiego łajna która będzie zalegała na ulicach. Stwierdzono to, mimo iż już były pierwsze samochody.
Pracownia "Davos" jest na takim samym etapie myślenia, jak urbaniści na początku XX wieku - wydaje im się, że świat się nie zmienia.
Samochody autonomiczne, które już zaczynają pojawiać się na ulicach zmienią bardzo dużo. Dziecko do szkoły będzie jechało samo samochodem, potem ten samochód wróci na osiedle, zabierze kolejne dziecko i zawiezie je do liceum, a potem jeszcze raz wróci i zawiezie rodzica do pracy.
Jeśli projektują osiedle na 20.000 osób, to muszą uwzględnić, że za jakieś 20-30 lat, każdego ranka z tego osiedla będzie wyjeżdżało ok. 15.000 pojazdów (ten sam samochód, będzie jeździł po kilka razy po różnych członków rodziny).
Plan zabudowy Żerania MUSI uwzględniać nowe drogi pozwalające na wyjazd z osiedla takiej ilości pojazdów. Zwężanie jezdni jest idiotyzmem.
10.12.2019 10:18 #mr. T
Jakl czutam te ildipryzmy to przypominaja mi sie czasy Kononowicza, nie bedzie nic, zlikwidujemu wszystko. Majac na uwadze przekraczanie predkosci tpo konieczne by bylo zamkniecie większości ulic w Warszawie. Idac za ciosem to w aumie nasze aurostrady tez trzeba zamknac bo jezdza tam nawer powyzej 200 km/h., a podróżni moga sie przesiasc na autobusy rejsowe i pociagi. Co za kretyni sa w tych urzedach. No chyba ze chodzi o kase. Ktos wyremontowal, ktos zwezi, a jak zwezenie sie nie sprawdzi to ktos poszerzy. I tak pieniadze wychlodza z budżetu dlo prywatnych firm.
10.12.2019 10:19 drugastrona
^^ gosc: Jest dokładnie odwrotnie niż piszesz. 15 tys. samochodów się po prostu na ulicach Warszawy nie zmieści. Dlatego "planiści" przewidują bardziej efektywne wykorzystywanie istniejącej linii tramwajowej. A już prędzej na linii kolejowej zbuduje się kolejny przystanek SKM obok tego osiedla, niż przewidzi 15 tys. dodatkowych aut na okolicznych ulicach. Tylko zbiorkom może przewieźć takie masy ludzi. Prywatne samochody utkną w korkach.
wpis modyfikowany 1 raz, 10.12.2019 10:19 
10.12.2019 10:40 #Gordon
Prywatne samochody nie mają przyszłości w dużych miastach, co widać już teraz. To raz.
Jagiellońska w obecnej formie stymuluje patologiczne zachowanie kierowców. To dwa.
10.12.2019 11:15 #Machnik
Jagiellońska to jedna z tych koszmarnych ulic, gdzie jadąc zgodnie z przepisami trudno zmienić pas ruchu, ponieważ większość jedzie znacznie szybciej zakłócając płynność ruchu. Rzeczywiście trzeba coś zrobić z tą ulicą a najlepiej również z bezczelnymi kierowcami olewającymi obowiązujące prawo.
10.12.2019 11:45 Matka_Sławka_z_Gdańska
Z drugiej strony warto dopytać, o jakiej masie mowa? Bo 15.000 aut, to 15.000 osób, gdyż żywa jest wciąz najczęściej stosowana zasada; 1:1 Czyli? Jedno Auto = Jeden Pasażer = Kierowca.

Co do okolicznych ulic....

Pomijając skandalicznie zaprojektowane, wjazd i zjazd z Trasy Mostu Marii Skłodowskiej Curie, brak zjazdu z tej Trasy na pasach biegnących od Modlińskiej ,brak bezkolizyjnego wiaduktu do skrętu w lewo z Modlińskiej w Światowida przy Urzędzie, czy też tory i światła na dojeździe do mostu, to....?

Przyjrzyjmy się Myśliborskiej. Lejkowata szerokość na początku jej biegu przy moście mogłaby sugerować, że to Europa jest, a nie Tarchomin, że to główna ulica lub jedna z głównych arterii osiedla. Jazda tą ulicą od Mehoffera do Mostu winna być rozkoszą dla kierowcy. A tymczasem. Mnogość świateł to nie wszystko. Bo po drodze jest fatalnie rozrysowane skrzyżowanie z Światowida. A dalej. Dalej po raz drugi przekracza się tory. A jeszcze dalej zaczynają się parkingi ułożone tak, że nie da się z nich wyjechać ani wjechać tak, by nie zatamować skutecznie ruchu w obu kierunkach. Zatoki są ułożone prostopadle do jedni. A jezdnia. Szerokością może konkurować z jednokierunkowa ulicą Widok w Centrum. Chociażby.

Dlaczego tak jest? Dlaczego tak się stało, lepiej tak zapytać. Przedstawi Matka własną teorię w temacie.

Cofnąć należy się o około lat 30. Wtedy na trasie tej ulicy mieszkali i być nadal być może mają związki z tymi lokalizacjami ważni ludzie. Burmistrz innej dzielnicy i prezes pewnej spółdzielni. Jeden mieszkał przy moście i pewnie nie chciał mieć widoku na wiadukt z balkonu, drugiemu nie mieściło się w głowie, żeby pod domem był na przykład przystanek autobusowy. Dlatego tak wygląda Myśliborska i węzeł przy moście. Dlatego ludzie z Erazma latają po 0.5 km do przystanków na lewo i prawo. Dlatego wjazd aut pod bazar może być w ścisłym obrębie przystanku, dlatego ludzie z klatki schodowej wchodzą wprost na ulicę. A wiadukt przy urzędzie? A zakłóciłby widok na Urząd, a widok jest ważny, bo można zrobić zdjęcie budynku en face. A obok przecież mieszka pewna nauczycielka? Czy zamieniłaby ona harmonię ulic i rytm tradycyjnego skrzyżowania, na jakąś kładkę nad dachem urzędu, a zatem bliższym mimo wszystko źródłem gazów cieplarnianych emitowanych przez auta? O których nawet dziecko rozpowiada po całym Świecie.

To są tylko przypuszczenia. Ale znając nasze realia to też opowieść układająca się w logiczną całość.
Bo nie ważne, to co jest potrzebne lub nie, ważne komu pasuje lub nie.
I rzecz na pewno nie idzie o mieszkańców.
wpis modyfikowany 5 razy, 10.12.2019 12:54 
10.12.2019 11:51 #Gospodarz
#gosc napisał(a) 10.12.2019 09:23

Dziecko do szkoły będzie jechało samo samochodem, potem ten samochód wróci na osiedle, zabierze kolejne dziecko i zawiezie je do liceum, a potem jeszcze raz wróci i zawiezie rodzica do pracy.
A przecież można świat zorganizować tak, że dziecko do szkoły i rodziców do pracy odwiezie autonomiczny tramwaj albo autobus. Taki pojazd zajmie tyle miejsca co cztery samochody, a zabierze tylu pasażerów, ilu jechałoby w dwustu samochodach. Da się? - Da się!
10.12.2019 11:58 Matka_Sławka_z_Gdańska
Nie. @Gospodarz! Oni będą do 11-12 w południe siedzieć w domu i czekać, aż auto na prąd kolejno obskoczy: mamę, tatę, brata, starszego brata, młodszego brata, siostrę, babcię i kuzyna babci, Antka kobity szwagra brata. Podrzuci go pod Halę Mirowską żeby chłop podudzie kurczaka kupił na rosół i włoszczyznę.

A potem podłączy się do gniazdka.....
10.12.2019 12:39 #Kristof
#gosc napisał(a) 10.12.2019 09:23

Dziecko do szkoły będzie jechało samo samochodem
Już teraz rozważa się w Warszawie zakaz podjeżdżania samochodem pod szkoły a w niektórych miejscach w Europie stało się to faktem. Więc o czym my mówimy?
10.12.2019 14:18 #iza
koniecznie zwęzić i zrobić ścieżki rowerowe!!! po obu stronach
REKLAMA
11.12.2019 20:01 #m310012
Nie rozumie. Niczego nie trzeba "uspokajać". Jeżdżę Jagiellońską regularnie (a przez prawie półtora roku jeździłem na trasie Legionowo - Luxmed Szernera - co drugi dzień) i jakoś nie doświadczyłem tego "strachu". Szczególnie odkąd pojawiły się światła :-)
Rozumiem, że "miastu" chodzi zwyczajnie o to by skrajnie uprzykrzyć życie mieszkańcom.

#kierowca napisał(a) 09.12.2019 19:19

Na Jagiellońskiej ruch trzeba uspokoić, ponieważ w tej chwili "kierowcy" potrafią się tam rozpędzać do 100km/h a nawet więcej. Strach w tej sytuacji włączać się do ruchu, np. z Luxmedu przy Szernera.
11.12.2019 20:22 #Warszawiak nzzz
Ten co się podaje za kierowcę, niech się łaskawie przesiądzie do tramwaju, jeśli się boi podłączyć do ruchu. Jeśli ma lęki, to jest zagrożeniem.
11.12.2019 22:52 #fso
Proszę się łaskawie odstosunkować od terenów przedsiębiorstwa Fabryka Samochodów Osobowych S.A. - nie bardzo rozumiem, co to za plany skoro w tym miejscu znajdują się tereny zakładu przemysłowego, który nie należy do miasta. Będą chcieli mieć tam fabrykę, niech będzie fabryka. Chcą tam mieć powierzchnie magazynowe. Niech będą magazyny. Niech stołeczni urzędnicy i mędrcy od architektury nie dzielą skóry na niedźwiedziu.
12.12.2019 03:12 #łuk
A autobusy to niby będą fruwać ? Im ulice nie potrzebne ? Nawet jeśli zostaną zwężone ulice samochodów nie będzie jeździć mniej ponieważ ludzi w Warszawie stale przybywa a część z nich na pewno się do komunikacji nie przesiądzie nawet gdyby mieli stać godzinami w korku. Już to widzę jak część społeczeństwa która przywykła do samochodu przesiądzie się do komunikacji. Jestem pewny że się nie przesiądą i Warszawę czeka paraliż. Jazda w korku to zaś nieporównywalnie większe zanieczyszczenie środowiska , większe spalanie i zużywanie klocków hamulcowych. Tak swoja droga Patryk Jaki mówił iż Białołęka potrzebuje miejsc pracy, tak aby jej mieszkańcy nie musieli jeździć na drugą stronę miasta. Kluczowe były dla niego tereny po starej fabryce mebli ( Stare Świdry ), gdzie chciał stworzyć alternatywę dla Domaniewskiej ( mordoru ) i właśnie teren na Zeraniu. Miejsca pracy w różnych częściach Warszawy wpłynęły by na to iż dojazd do pracy by się skrócił dla wielu ludzi i to w rzeczywisty sposób zredukowało by zanieczyszczenia. Trzaskowski zaś w tym miejscach chce wybudować olbrzymie blokowiska. Absurd.
12.12.2019 07:34 #Swarożyc
#Warszawiak nzzz napisał(a) 11.12.2019 20:22

Ten co się podaje za kierowcę, niech się łaskawie przesiądzie do tramwaju, jeśli się boi podłączyć do ruchu. Jeśli ma lęki, to jest zagrożeniem.
Widocznie sam jeździsz jak bandzior. Bardzo dobrze wiem jakim dyskomfortem jest włączanie się do ruchu z małej uliczki, jak wariaci pędzą 100km/h.
REKLAMA
13.12.2019 08:58 #Legionowo
Metro na Tarchomin i Nowodwory tylko to uratuje komunikacyjnie północną część Warszawy
13.12.2019 10:51 #Monika25
Cześć panowie, z tej strony Monika 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : https://wyspakobiet.eu/monia25
13.12.2019 11:08 #Larsurlic
Dom wariatów,wszędzie gdzie tylko jest trochę przestrzeni ,wstawia się zabudowę,coraz więcej betonu a mniej zieleni .szkoda że tylko kasa się liczy.
15.12.2019 10:46 #Kalla
Bardzo chętnie przesiądę się z samochodu do komunikacji miejskiej. I zrobię to niezwłocznie gdy tylko usprawnicie komunikację tak, abym z Tarchomina na Gocław mogła dostać się (jak autem) w 30 minut, a nie 1 godz. 15 jak autobusem 509...
21.12.2019 21:22 #Znick
Czy przez referendum można odwołać kogoś ze stanowiska? Pytam tylko...
REKLAMA
22.12.2019 19:40 #observer
#Kalla wspomniała o połączeniu na Gocław, który czekał na swoją kolej, kiedy budowano tramwaj na Tarchomin.
Teraz, kiedy zabierają się za realizację w tym kierunku linii tramwajowej, Prezydent funduje im jeszcze metro. Dla odmiany teraz Tarchomin sobie poczeka.

 160/7359 


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka


  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

treść: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Forum

Lista forów dyskusyjnych:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA