REKLAMA

Legionowo

drogi »

 

Echa tragedii na obwodnicy: skrzyżowanie pod lupą

  25 listopada 2013

alt='Echa tragedii na obwodnicy: skrzyżowanie pod lupą'

Będą zmiany na niebezpiecznym skrzyżowaniu w Jabłonnie. Miejsce, na którym dochodzi do śmiertelnych wypadków, jest właśnie pod lupą. W jaki sposób poprawić bezpieczeństwo na granicy Jabłonny i Warszawy?

REKLAMA

W lipcu ubiegłego roku na skrzyżowaniu Modlińskiej z Brzozową doszło do tragicznego wypadku, w którym zginęła jedna osoba. W tym samym miejscu 17 października był kolejny dramat. 49-letni mieszkaniec Serocka skręcał w lewo z krajówki - w ul. Brzozową i zderzył się z BMW jadącym od strony Warszawy. Auto dachowało. Kierująca nim 24-letnia legionowianka, w zaawansowanej ciąży, zginęła na miejscu. Prokuratora ustaliła, że mieszkaniec Serocka wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle.

- Sprawca wyszedł z aresztu po usłyszeniu zarzutów spowodowania wypadku ze skutkiem śmiertelnym (art. 177, par. 2). Mężczyzna nie przyznaje się do winy. Zastosowano wobec niego dozór policyjny - mówi Ireneusz Ważny z legionowskiej prokuratury i dodaje, że kierowcy grozi nawet osiem lat więzienia.

Po tej tragedii wszyscy zaczęli zastanawiać się, czy trzeba coś zrobić, aby poprawić bezpieczeństwo u zbiegu Jabłonny i Warszawy. Przydatna byłaby tablica LED, z przyrządem pomiaru prędkości, informująca, że pojazd jedzie zbyt szybko - mówi Tomasz Kacprzak. Znany społecznik z Legionowa, Tomasz Kacprzak, dokładnie przeanalizował feralne miejsce i napisał do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podpowiadając możliwe rozwiązania.

- Być może wystarczyłoby naniesienie na tym odcinku - przed skrzyżowaniem, na którym dochodzi do wypadków i dodatkowo przed ostrym zakrętem już na samej obwodnicy w Jabłonnie (gdzie wskazane byłoby zainstalowanie odblaskowych lub podświetlanych znaków ostrzegających o zakręcie) - poziomych znaków drogowych, które sprawiają, że kierowca będzie miał wrażenie, iż jedzie dużo szybciej niż w rzeczywistości. Przydatna byłaby też np. tablica LED, z przyrządem pomiaru prędkości, informująca, że pojazd jedzie zbyt szybko - zastanawia się Tomasz Kacprzak i dodaje, że na pewno trzeba sprawdzić sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu. - Może wystarczyłoby wydłużenie pomarańczowego światła o dwie, trzy sekundy, a byłoby dużo bezpieczniej - zastanawia się Kacprzak.

Po otrzymaniu pisma GDDKiA zdecydowała o wprowadzeniu dodatkowego oznakowania ograniczenia prędkości do 70 km/h.

- Po zakończeniu postępowania prowadzonego przez prokuraturę skrzyżowanie zostanie ponownie poddane analizie celem poprawy bezpieczeństwa - mówi Leszek Sekulski z kierownictwa GDDKiA.

Swoje pomysły ma również starostwo.

- Starosta zwróci się z wnioskiem do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o wykonanie audytu bezpieczeństwa dróg na terenie powiatu legionowskiego pod kątem infrastruktury drogowej i organizacji ruchu. W przypadku feralnego ronda na obwodnicy Jabłonny w grę wchodzi ewentualność zainstalowania barier energochłonnych, zastosowania ograniczeń prędkości na wybranych odcinkach oraz postawienia znaków ostrzegawczych "uwaga, wypadki" - mówi Joanna Kajdanowicz z legionowskiego starostwa.

AS

 

REKLAMA

Komentarze (22)

# Yello

26.11.2013 15:12

Warto również zobaczyć co dzieje się na krajowej 630 pomiędzy Jabłonną a Nowym Dworem Mazowieckim. Regularnie giną tam ludzie i zwierzęta, które wychodzą na jezdnię. Pomimo wielu wypadków nie zastosowano żadnych siatek ochronnych. Skrzyżowania na tej drodze są nie oświetlone, a żeby zwiększyć niebezpieczeństwo, zastosowano źle zamontowane wysepki, na które regularnie wpadają podróżujący, którzy nie znają dobrze tej trasy.
Czy można spodziewać się poprawy lub przebudowy tej beznadziejnej trasy (nomen-omen) w kierunku międzynarodowego portu lotniczego ?
W tamtym tygodniu doszło również do śmiertelnej kolizji na wysokości wyjazdu ze wsi Trzciany w gminie Jabłonna.

# szipaz

27.11.2013 08:33

Co tu pomogą znaki, ograniczenia i inne dodatki, skoro debili nie brakuje. Ci mordercy co zachrzaniają po pijaku i ci boscy szybcy i wściekli, na znaki nie patrzą, a często i na czerwone światło, jak w przytoczonej sprawie.

 Daro

27.11.2013 10:52

Dokładnie tak, żadne znaki, żadne ograniczenia nie pomogą kiedy z jednej strony jedno jedzie na czerwonym a drugie pruje 150 przy ograniczeniu do 60

REKLAMA

# set

27.11.2013 16:10

Daro napisał 27.11.2013 10:52
Dokładnie tak, żadne znaki, żadne ograniczenia nie pomogą kiedy z jednej strony jedno jedzie na czerwonym a drugie pruje 150 przy ograniczeniu do 60

100 km/h kolego do 100 km/h tablica koniec tereu zabudowanego jest od 800 metrów przed skrzyżowaniem

 Daro

29.11.2013 13:55

Z tego co wyczytałem to przez skrzyżowanie jedzie się właśnie 60 a 100 jest dopiero ZA skrzyżowaniem

# set

30.11.2013 09:16

ograniczenie do 60 km/h jest za skrzyżowaniem z ulicą przyrzecze i gdyby obszar się nie zmieniał ciągnęło by się to do następnego skrzyżowania. Jednak w między czasie występuje znak d-43 koniec obszaru zabudowanego a on wraz ze znakiem początek obszaru anuluje ograniczenia i nakazy narzucając swój kilometraż.... czyli jedno jezdniowa 90 km/h dwu pasowa dwu jezdniowa 100 km/h,
Gdyby tak nie było to wiele misiaczków każe w telewizji [uwaga pirat, drogówka] wielu chłopa bezpodstawnie, jest ograniczenie do 80 km/h zaraz tablica teren zabudowany i oni go haltują bo jedzie 90 km/h a wiec o 40 km/h za szybko....

REKLAMA

# Lutek

30.11.2013 12:34

#Yello napisał(a) 26.11.2013 15:12
Warto również zobaczyć co dzieje się na krajowej 630 pomiędzy Jabłonną a Nowym Dworem Mazowieckim...

Warto. W obszarach zabudowanych (na 630-tce m.in. w Jabłonnie i Skierdach ale nie tylko tam) oznaczonych odpowiednimi znakami mało kto jedzie z przepisowo obowiązującą prędkością 50 km/h. Często kierowcy przekraczają tę predkość o 30, 40 km/h co jest karygodne a policji jak nie ma tak nie ma.
Za to jak jakiś człowiek zostanie "potrącony" albo zabity to wtenczas podnosi się larum i jest o czym pisać i dyskutować.

# RAZR

01.12.2013 21:14

A przepraszam bardzo gdzie na 630 dochodzi do masowych potrąceń pieszych. Ta droga z idiotycznymi ograniczeniami prędkości aż prosi się o korektę oznakowania szczególnie w "terenie zabudowanym" gdzie te kilka budynków stoi w takim oddaleniu od drogi że nie stwarza to żadnego zagrożenia że ktoś nagle wybiegnie na ulicę tym bardziej że piesi nie chodzą obok drogi

# Lutek

02.12.2013 00:48

#RAZR napisał(a) 01.12.2013 21:14
A przepraszam bardzo gdzie na 630 dochodzi do ... potrąceń pieszych...
A proszę bardzo, tam gdzie kierowcy nie przestrzegają przepisów ruchu drogowego.
Vide repete powyżej z dnia 30.11.2013 z godz.12:34 .

REKLAMA

 Daro

05.12.2013 21:02

Bo najlepiej jest jak napisał jeden z internautów postawić znak teren zabudowany w miejscu gdzie zabudowań trzeba wypatrywać z lornetką a potem tylko ustawić się z suszarką i trzepać bo tu cytat "tam gdzie kierowcy nie przestrzegają przepisów ruchu drogowego."

# Lutek

06.12.2013 13:25

do "Daro":
(i innych o podobnym toku rozumowania)
Nie analizujcie po co w polu został ustawiony znak ograniczenia prędkości. Jesty taki znak ? Dostosujcie prędkość do wymogów.
Nie będziecie narzekać na suszarki itp. jeśli tylko o to was głowa boli.

# qooore

06.12.2013 16:29

#Lutek napisał(a) 06.12.2013 13:25
do "Daro":
(i innych o podobnym toku rozumowania)
Nie analizujcie po co w polu został ustawiony znak ograniczenia prędkości. Jesty taki znak ? Dostosujcie prędkość do wymogów.
Nie będziecie narzekać na suszarki itp. jeśli tylko o to was głowa boli.

Tylko tym różni się człowiek myślący od leminga że analizuje, i zastanawia na ch** tam taki znak? i to właśnie prowadzi do ogłupienia
gdy wjeżdżam 10 razy do obszaru zabudowanego który jest polem i krzakami to jak 11 raz wjadę w teren zabudowany przy szkole może skończyć się tragedią. bo jakiś imbecyl chciał 10 terenów dla kasy zrobić...
Policja zamiast suszyć w krzakach powinna udać się do zarządcy po kij tam taki znak. i wj**** mandat mendzie że nie wywiązuje się z obowiązków właściwie

REKLAMA

# Lutek

07.12.2013 01:53

#qooore napisał(a) 06.12.2013 16:29
...gdy wjeżdżam 10 razy do obszaru zabudowanego który jest polem i krzakami to jak 11 raz wjadę w teren zabudowany przy szkole może skończyć się tragedią...
Aby nie skończyło się tragedią dla ciebie i innych uzytkowników dlatego właśnie stosuj się do znaków i przepisów ruchu drogowego, włącz myślenie i wyobraźnię.

 Daro

07.12.2013 15:46

Szkoda naszego czasu, do takiego osobnika typu Lutek nigdy nie dotrze że nadmiar znaków, ograniczenia prędkości w szczerym polu powodują że kierowcy zmęczeni nadmiarem znaków przestają na nie reagować, a bezsensowne ograniczenia prędkości odnoszą zupełnie odwrotny skutek
No i jeszcze fotoradary ustawione nie tam gdzie jest niebezpiecznie a tam gdzie można łatwo wydoić kierowcę
No chyba że nasz forumowy stróż kodeksu drogowego ma interes w stawianiu coraz większej ilości znaków i fotoradarów
Zwykły kierowca widząc znak teren zabudowany w szczerym polu popuka się dobitnie w głowę

# Lutek

07.12.2013 17:52

#Daro:
Jego sprawa, ten zwykły kierowca pukający się w głowę i łamiący prawo o ruchu drogowym wchodzi w konflikt z prawem i naraża się w najkorzystniejszym przypadku na mandaty od policji.
Oprócz tego naraża życie innych uzytkowników drogi.

REKLAMA

# drajwer zawodowy

07.12.2013 18:17

Daro napisał 07.12.2013 15:46
..kierowcy zmęczeni nadmiarem znaków przestają na nie reagować...

Kierowca nie reagujący na znaki drogowe powinien pozbyć się prawa jazdy i przestac być kierowcą jakiegokolwiek pojazdu mechanicznego.

 Daro

07.12.2013 19:34

Panie zawodowy drajwer oddaj zawczasu prawo jazdy zanim zrobisz komuś kzywdę. Kierowca może w natłoku naćkanych jeden za drugim znaków po prostu nie zauważyć tego istotnego.
Według specjalistów kierowca może poprawnie zinterpretować informacje z 5 znaków.
Natomiast są drogi gdzie stoi 16 znaków jeden za drugim a na jednym słupie jest 5 tabliczek.
Jeżeli ogarniasz to wszystko to tylko pogratulować

# set

07.12.2013 20:46

Daro napisał 07.12.2013 15:46
No i jeszcze fotoradary ustawione nie tam gdzie jest niebezpiecznie a tam gdzie można łatwo wydoić kierowcę

Dla mnie mogą stać co 1 kilometr, i egzekwować prawo ale prawo właściwe czyli w polu i w lesie 90 -100 km/h a nie jakieś 50 km/h bo zabudowany?? chyba dziuplami dzięciołów, a przechodzi kto? chyba bociany na wiosnę, znak tam tak potrzebny jak znak uwaga metro....
Jestem za surowym karaniem ale również i sprawdzeniem czy aby 50 km/h obowiązuje wszędzie tam gdzie to jest potrzebne... czy nie trzeba w kilku miejscach podnieść prędkość.

REKLAMA

# drajwer zawodowy

07.12.2013 22:04

Daro napisał 07.12.2013 19:34
Kierowca może w natłoku naćkanych jeden za drugim znaków po prostu nie zauważyć tego istotnego.
Panie Daro, jedź uważnie stosując się do obowiązków wynikających z prawa o ruchu drogowym, wszystkie znaki i ich znaczenie wychwycisz bo wszystkie są istotne (a nie jeden z nich, który chcesz wyselekcjonować).
A propos rzekomego pola z oznaczeniem "obszar zabudowany" - pamiętaj, że w razie wypadku gdy poszkodowanym będzie człowiek, który wszedł na jezdnię szosy ale (z Twojej winy ponieważ) przekroczyłeś dozwoloną prędkość, policja i prokurator będą pytać czy widziałeś znak oznaczający obszar zabudowany i dlaczego nie dostosowałeś prędkości pojazdu do obowiązujących przepisów w obszarze zabudowanym.
I dla tych panów (lub pań) nie będzie istotne, że Twoja interpretacja jest różna od narzuconej przepisami ruchu drogowego.

 Daro

08.12.2013 09:41

Zanim napisałem tego posta sprawdziłem kilka artykułów, specjaliści, psycholodzy są zgodni co do jednego- nadmiar znaków drogowych wprowadza dezinformacje, kierowcy zmęczeni szpalerem znaków przestają na nie reagować bo po prostu jadąc koło szpaleru znaków nie są fizycznie w stanie ich zapamiętać i poprawnie zinterpretować
Takie są niestety wyniki badań robionych nie tylko w Polsce. Efektem tych badań jest także stwierdzenie że w krajach gdzie ograniczono ilość znaków drogowych skupiając się na tych najważniejszych i ustawiając je sensownie zmniejszyła się ilość wypadków
W Polsce znaki drogowe pełnią rolę dupochronów dla zarządców dróg
więcej na forum

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni