REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

E-9 i 412 do likwidacji, 527 skrócone. Rzeź autobusów na Białołęce

  24 marca 2022

alt='E-9 i 412 do likwidacji, 527 skrócone. Rzeź autobusów na Białołęce'
źródło: ZTM

Przy okazji zbliżającego się otwarcia stacji metra na Bródnie Zarząd Transportu Miejskiego przygotował szereg propozycji, które trudno określić łagodniej niż... kontrowersyjne.

REKLAMA

"Metro na Bródnie zapewni najsprawniejszą komunikację Targówka z Pragą, Śródmieściem, Wolą i Bemowem. Jednocześnie większość dotychczasowych linii autobusowych zostanie, pojawiają się dwie nowe a wschodnia Białołęka zyska dojazd do metra co kilka minut" - tak Zarząd Transportu Miejskiego reklamuje zbliżające się otwarcie stacji metra Zacisze, Kondratowicza i Bródno.

ZTM "zagania" do metra

Pasażerowie ze wschodniej Białołęki spodziewali się, że otwarcie metra na Bródnie umożliwi im przesiadkę do podziemnej kolei, przyspieszając dojazdy w rejon Świętokrzyskiej czy ronda Daszyńskiego, ale liczyli, że uda się uniknąć masowego cięcia linii autobusowych. Nic bardziej mylnego. Z przedstawionego w czwartek 24 marca projektu wynika, że ZTM chce zlikwidować E-9 i 412, bo "ich relacje zastąpią autobusy innych linii oraz metro". Z kolei 527, którym jeszcze kilka tam temu można było dojechać na Esperanto, zostałoby skrócone na Bródno.

- Główna linia dowozowa do najbliższej stacji metra Kondratowicza z osiedla Derby - tak pisze o nowym 527 ZTM. - Linie 160 i 527 zostałyby połączone w jedną linię 527, która będzie funkcjonowała jako "metrobus", czyli autobusowe przedłużenie metra na wschodnią Białołękę, z częstotliwością zbliżoną do linii M2. Na przystanki podjeżdżałyby co cztery minuty w szczycie oraz co 10 minut w pozostałych porach.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Jak pojadą autobusy?

ZTM chciałby skrócić także linię 104, która również dojeżdżałaby tylko do stacji metra Bródno. W jednym miejscu projektu czytamy, że autobusy kursowałyby co 15 minut w szczycie. W innym, że co 20 minut w szczycie i co pół godziny poza nim.

Dla 120 przewidywana jest korekta trasy. Autobusy dojechałyby do metra Malborską i Kondratowicza, z większą niż dziś częstotliwością, co 15 minut. Na Głębockiej, razem z linią 256, podjeżdżałyby na przystanek na przemian co 7-8 minut.

REKLAMA

Koniec E-9

- Linię 132 proponujemy połączyć z linią E-9 w jedną całotygodniową linię o numerze 132 i skierować Głębocką, zgodnie z uzgodnionym wcześniej projektem rozbudowy sieci Warszawskiego Transportu Publicznego na Białołęce - informuje ZTM. - Trasa połączyłaby wschodnią Białołękę z linią metra M1 oraz Żoliborzem i Bielanami.

Autobusy linii 134 już nie dojeżdżałyby do stacji metra Marymont, co oznaczałoby dodatkową przesiadką dla osób korzystających z pierwszej linii metra. Linia kursowałyby po Bródnie naokoło: trasą S8, Łabiszyńską, Kondratowicza, Wincentego, Głębocką i znów trasą S8, dając możliwość przesiadki do jednej z dwóch stacji metra. Z Olesina autobusy odjeżdżałyby co kwadrans w szczycie, ale z Zielonej Doliny dwukrotnie częściej.

REKLAMA

SKM już niemodna

Skrócona zostałaby nawet linia 204, reklamowana dotychczas jako świetny dojazd do stacji kolei miejskiej Praga. ZTM proponuje jej skierowanie do stacji metra Bródno. Jaką nową rolę miałby autobusy tej linii?

- Dowiozą one do stacji Bródno pasażerów z Białołeckiej na odcinku: Ostródzka - Berensona - Oknicka - Lewandów - Grodzisk, zastąpią linię 132 zachowując połączenie poprzeczne rejonu ulicy Ostródzkiej z Grodziskiem i Lewandowem - pisze ZTM. - Do obsługi tej linii skierujemy dłuższe autobusy, zwiększona będzie częstotliwość kursowania.

Wszyscy do metra

To nie koniec. ZTM proponuje skrócenie również linii 256 do najbliższej stacji linii metra M2, czyli Kondratowicza. Miałoby temu towarzyszyć zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu oraz przywrócenie funkcjonowania w weekendy. Na Głębockiej rozkład zostałby skoordynowany z linią 120 i autobusy zawoziłyby pasażerów do stacji Kondratowicza co 7-8 minut w godzinach szczytu.

Wisienką na torcie projektu jest nowe 314, które już ostatecznie zostałoby linią-widmem. Autobusy kursowałyby co pół godziny, tylko w szczycie i tylko na odcinku Olesin - Żerań Wschodni. Zachodnią część trasy przejęłoby 126, kursujące z Tarchomina przez Porajów, Światowida i Modlińską, a nie z Nowodworów przez Mehoffera.

Konsultacje trwają

Po raz pierwszy od początku stanu epidemii ZTM zaprasza mieszkańców na otwarte spotkania konsultacyjne, które będą miały formę dyskusji przy stolikach oraz zbierania opinii i wniosków. Dla mieszkańców Białołęki zaplanowano dwa spotkania:

- 11 kwietnia (poniedziałek), Szkoła Podstawowa nr 368, ulica Ostródzka 175, w godz. 18.00-20.30,

- 26 kwietnia (wtorek), Szkoła Podstawowa nr 356, ulica Głębocka 66, w godz. 18.00-20.30.

Opinie można też przesyłać do 7 maja na adres konsultacje@ztm.waw.pl.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (13)

# Czytelnik

24.03.2022 19:59

"Dziękujemy" władzom Warszawy, ale tak właściwie to niczego dobrego od nich się spodziewaliśmy, zwłaszcza dla Białołęki.

# Pit ból

24.03.2022 20:07

#Czytelnik napisał(a) 24.03.2022 19:59
"Dziękujemy" władzom Warszawy, ale tak właściwie to niczego dobrego od nich się spodziewaliśmy, zwłaszcza dla Białołęki.
Nie marudź, zgredzie.

# xxx

25.03.2022 07:07

I tak Białołęka zagłosuje na "dobroczyńców" byle zrobić na złość.

REKLAMA

# kate

25.03.2022 10:05

i po raz kolejny wschodnia Białołęka traktowana jest po macoszemu :( ... wcześniej skrócono kursy 527 które bezpośrednio dowoziły nas w okolice Starego Miasta, do Centrum i I linii metra (pl. Bankowy, Jana Pawła i ciut dalej) ale ok jakoś daliśmy radę dostając w zamian 160. A teraz kolejne cięcie 527 i zabranie 160 :(. Proponuję władzom miasta przejechać się kilka razy w godzinach szczytu porannego z okolic Skarbka/Berensona do pl. Bankowego - do swojej pracy w Ratuszu przesiadając się co chwila. Tylko pogratulować tych durnych pomysłów. Nie wspomnę już o porannej jeździe trasą S8 i mostem Grota żeby dostać się do I linii metra, bo kto chociaż raz jechał tamtędy to wie że przeprawa na drugą stronę Wisły mocno ćwiczy cierpliwość :(

# 134

25.03.2022 10:47

Bardzo trafna decyzja ZTM w sprawie przekierowania lini 134 do stacji M2 na kondratowicza. Obecnie dojazd do metra zajmuje ok godziny z powodu korków na moście i trasie S8. Większość pasażerów i tak wysiada na przystanku toruńska by przesiąść się do tramwaju, który nie stoi w korku. To skrócenie przejazdu dojazdu do pracy i szkoły oraz częstotliwość co 7,5 minuty! Dziękujemy :)

# Czytelnik

25.03.2022 10:47

#kate napisał(a) 25.03.2022 10:05
i po raz kolejny wschodnia Białołęka traktowana jest po macoszemu :( ... wcześniej skrócono kursy 527 które bezpośrednio dowoziły nas w okolice Starego Miasta, do Centrum i I linii metra (pl. Bankowy, Jana Pawła i ciut dalej) ale ok jakoś daliśmy radę dostając w zamian 160. A teraz kolejne cięcie 527 i zabranie 160 :(. Proponuję władzom miasta przejechać się kilka razy w godzinach szczytu porannego z okolic Skarbka/Berensona do pl. Bankowego - do swojej pracy w Ratuszu przesiadając się co chwila. Tylko pogratulować tych durnych pomysłów. Nie wspomnę już o porannej jeździe trasą S8 i mostem Grota żeby dostać się do I linii metra, bo kto chociaż raz jechał tamtędy to wie że przeprawa na drugą stronę Wisły mocno ćwiczy cierpliwość :(

Logika iście białołęcka. Będzie bardzo częste (co 4 minuty) 527 do najbliższej stacji metra na Bródnie, skąd dalej już bez żadnych korków można dojechać do miejsca docelowego.
Lepiej stać w masakrycznych korkach niż się raz - dwa razy przesiąść i szybciej być u celu?

REKLAMA

# agnieszka

25.03.2022 13:18

E-9 najlepszy i najszybszy dojazd na Żoliborz. Szkoda, że nie będzie.

# EvilD

25.03.2022 21:10

Mam radę dla ZTM - jak się zlikwiduje wszystkie linie, to nikt nie będzie jeździł i nie będzie problemów.

# Slawek

25.03.2022 22:30

Dalej głosujcie na Trzaska. Podwyżki za parkowanie, powiększenie strefy, likwidacja autobusów. Brawo. Tylko z Platformo domy rade. Taki Prezydent miasta to szczęście. Nikt takiego nie ma. Proponuję jeszcze zasypać metro i ogłosić pełen sukces. Warszawiacy nie będą spóźniać się do pracy, bo po prostu do niej nie dojadą

REKLAMA

# etch

30.03.2022 15:00

#Slawek napisał(a) 25.03.2022 22:30
Dalej głosujcie na Trzaska. Podwyżki za parkowanie, powiększenie strefy, likwidacja autobusów. Brawo. Tylko z Platformo domy rade. Taki Prezydent miasta to szczęście. Nikt takiego nie ma. Proponuję jeszcze zasypać metro i ogłosić pełen sukces. Warszawiacy nie będą spóźniać się do pracy, bo po prostu do niej nie dojadą

Zwłaszcza, że Warszawa pod rządami PO ma jedną z najlepszych i bodajże najtańszą komunikację miejską nie tylko w Polsce. Trolu.

# Białołęcki skrzat***

01.04.2022 16:49

CHCIELIŚCIE WYDYMAĆ FREDA TO TERAZ FRED WYDYMA WAS. TEN RATUSZ PRZY MODLIŃSKIEJ POWINNO SIĘ ZAORQĆ I POSADZIĆ TAM DRZEWA PONIEWAŻ NIE PEŁNI ŻADNEJ FUNKCJI OBYWATELSKIEJ (NIEROBY I NIEUDACZNIKI POCIOTEK).

# Rob

21.04.2022 14:49

idiotyczny pomysł wycofania autobusu 132 z ul. Ostródzkiej odetnie mieszkańcom jedyne połączenie z Bielanami i Żoliborzem; co za kretyn to wymyślił???

REKLAMA

# Rob

21.04.2022 14:53

Przekierowanie 134 do M2 jest OK, ale ten autobus powinien jechać dalej do M1, żeby zachować połączenie dalekiej Białołęki z Bielanami i Żoliborzem, czy mieszkańcy Olesina mają jechać na Wawrzyszew przez Śródmieście???
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA