REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Dworzec Zachodni droższy o miliard? Kosmiczna cena za remont

  21 lutego 2020

alt='Dworzec Zachodni droższy o miliard? Kosmiczna cena za remont'
źródło: materiały prasowe

Wszystko wskazuje na to, że będziemy mieć nie tylko bardziej uczęszczany, ale i najdroższy dworzec w naszej części Europy.

REKLAMA

Choć Warszawa Zachodnia to największa pod względem liczby odprawianych pasażerów stacja w kraju, jej obecny stan to "trwała prowizorka". Jedyne większe zmiany w wyglądzie stacji zaszły w 2015 roku, gdy od strony Alej Jerozolimskich powstało nowe, ciekawe architektonicznie wejście, prowadzące do niewielkiej poczekalni z barem. Przygotowania do prawdziwej przebudowy ruszyły we wrześniu, gdy PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły poszukiwania wykonawcy.

Tanio już było

Gdy jesienią ubiegłego roku rozpisywano przetarg, kolejarze byli gotowi wydać na nowy Dworzec Zachodni 1,95 mld zł. Choć wydawało się to ogromną kwotą, żaden z potencjalnych wykonawców nawet nie zbliżył się do założonego budżetu. Spośród czterech zainteresowanych firm najtańszą ofertę złożył Torpol, proponujący przebudowę dworca za... 2,83 mld zł. Zdecydowanie najwyższą cenę zgłosił Strabag, chcący przyjąć zlecenie za 4,80 mld zł.

W kolejnym etapie cztery zainteresowane firmy będą konkurować na aukcji, więc istnieje duża szansa na obniżkę cen. Trudno sobie wyobrazić, by ktokolwiek zdołał zmieścić się w kwocie 1,95 mld zł.

Wstąp do księgarni

Mnóstwo nowości

Zgodnie z zapowiedziami PKP PLK na peronach Zachodniego mają wreszcie powstać windy, schody ruchome i zadaszenie. W planach są także: dodatkowy peron po stronie Tunelowej, kładka dla pieszych łącząca Wolę z Ochotą i całkowita przebudowa głównego przejścia podziemnego.

Na Zachodnim pojawią się też nowe tory, rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem i sieć trakcyjna. Na poziomie -2 zostanie zbudowany tunel umożliwiający poprowadzenie w przyszłości linii tramwajowej z Odolan na Ochotę.

- Ogłoszenie przetargu na modernizację Warszawy Zachodniej to początek przebudowy linii średnicowej - zapowiadał w ubiegłym roku wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. - Wcześniej niezbędne było przygotowanie m.in. mostu Gdańskiego oraz linii obwodowej, z której już korzystają mieszkańcy, a także reaktywacja Warszawy Głównej.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# qvertz

22.02.2020 18:15

Ten pieprzony dworzec i tory dzielą od dziesięcioleci Wolę i Ochotę na dwie najgorzej skomunikowane ze sobą dzielnice miasta. I nie widać żadnych oznak zmian na lepsze.

# Rafał

24.02.2020 08:10

#qvertz napisał(a) 22.02.2020 18:15
Ten pieprzony dworzec i tory dzielą od dziesięcioleci Wolę i Ochotę na dwie najgorzej skomunikowane ze sobą dzielnice miasta. I nie widać żadnych oznak zmian na lepsze.

Sugerujesz likwidację dworca i torów?
;)
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024