REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Dobre przykłady: prywatni inwestorzy budują ulice

  20 stycznia 2015

alt='Dobre przykłady: prywatni inwestorzy budują ulice'

Na pewno nie rewolucyjny, ale na pewno pozytywny przykład współpracy samorządu z przedstawicielami biznesu. Ulicę Kopalnianą zbudowała sieć dyskontów, z kolei Łokuciewskiego przygotuje deweloper.

REKLAMA

Wzdłuż Kopalnianej powstało kilkanaście bloków, które zasiedlili nowi mieszkańcy. Nie było za to porządnej drogi - kierowcy i piesi musieli użerać się z popękanymi betonowymi płytami typu MON. O chodniku nie było mowy, a brak kanalizacji deszczowej powodował regularną zmianę ulicy w potok błota. Teraz to się zmieniło - fragment ulicy zbudował Lidl, który przy Kopalnianej postawił swój sklep. Powstał wodociąg, kanalizacja deszczowa, są chodniki, latarnie i równa jak blat stołu nawierzchnia. Taka była umowa między inwestorem a bemowskim ratuszem, który niedługo przejmie zarządzanie drogą. - Po przejęciu odcinka ul. Kopalnianej będziemy ponosić koszty utrzymania drogi. Budowa dalszej części ul. Kopalnianej będzie realizowana w latach 2016-17 - już przez urząd dzielnicy Bemowo - tłumaczy Tomasz Mikołajczak z bemowskiego ratusza.

Zmiana czeka również ulicę Łokuciewskiego (to dawna Narwik między Dywizjonu 303 a Obrońców Grodna). Aktualnie nie posiada ona żadnej nawierzchni i jest gruntowa. Po deszczu tworzą się tu ogromne błotne jeziora, natomiast latem każdy podmuch wiatru powoduje wznoszenie się tumanów kurzu. Dojazd do okolicznych osiedli to gehenna. Na szczęście już niedługo się to zmieni - ulicę Łokuciewskiego zbuduje deweloper, który stawia tu osiedle mieszkaniowe. - 30 kwietnia 2014 r. została zawarta umowa z firmą Dordan. Deweloper ma obowiązek wykonać fragment drogi tylko wtedy, jeżeli będzie realizować swoje przedsięwzięcie deweloperskie. Jest już pozwolenie na budowę - mówi Tomasz Mikołajczak.

(PB)

 

REKLAMA

Komentarze (7)

# marek__2

21.01.2015 21:16

Pan redaktor bardzo nieobiektywnie opisał sytuację dot. ul. Kopalnianej. Lidl faktycznie zbudował ulicę ale tylko w swoim interesie tj. poprowadził do swojego wjazdu. Miasto nie zapewniło miejsc parkingowych dla mieszkańców. Obok jest 10 bloków - 400 mieszkań a w garażach tylko 200 miejsc parkingowych. Na ulicy postawiono zakaz parkowania a zaraz dalej ledwo da się przejechać.

# marek__2

21.01.2015 21:18

Budowa dalszej części ulicy jest przekładana od 2010 - pierwszy plan budowy. Artykuł jest na państwa stronie z 12 marca 2010 - Chcemy płyty chodnikowe na Kopalnianej -
cytat" - Ulica Kopalniana jest drogą wewnętrzną. Zaplanowaliśmy przebudowę tej uli-cy wraz z odwodnieniem i oświetleniem na lata 2010-2011 - informuje nas Krzysz-tof Zygrzak z bemowskiego urzędu."
W czerwcu 2014 ówczesny burmistrz i rzecznik ratusza twierdzili że będzie to rok 2015. A tu lipa. Do d...py taki ratusz

# BeMózg

21.01.2015 23:00

Skoro w garażach jest tak mało miejsc, to nie należy kupować samochodów, by potem porzucać je gdzie popadnie albo należy kupować mieszkania z większą ilością miejsc postojowych. Prosta zasada - nie mam zapewnionego miejsca do przechowywania samochodu, to nie kupuję samochodu. A ponieważ lud w naszym kraju (w wielu innych też) nie przestrzega tej zasady, to tereny publiczne w miastach mamy zagracone poustawianymi wszędzie samochodami. I jeszcze - o ironio - uważamy to za symbol zamożności i nowoczesności. A to jest zwyczajne dziadostwo, wręcz substandard, bo człowiek zamożny potrafi zapewnić własne miejsce dla swoich samochodów.
Jeżeli kupię sobie samolot to powinienem żądać od władz miasta, by zapewniły mi na terenie publicznym miejsce do jego parkowania?

REKLAMA

# jkk

22.01.2015 10:13

Ogólnie problem można scharakteryzować następująco. Drogę do inwestycji nie drogowej buduje inwestor tej inwestycji na warunkach uzgodnionych z władzami miasta. Jeśli ma to być droga wewnętrzna to za wszystko płaci inwestor, jeśli publiczna to władze miasta powinny zapłacić za grunt pod drogę. I tutaj jest pies pogrzebany, bowiem miasto wykręca się od tego obowiązku zmuszając np. deweloperów do pokrycia kosztów odszkodowań dla dotychczasowych właścicieli za teren pod drogi. Co do miejsc postojowych, to na terenie osiedli nowobudowanych określa się przy pozwoleniach na budowę ilość miejsc postojowych określoną wcześniej w planach miejscowych lub w warunkach zabudowy. Na terenie osiedli zasady parkowania określają mieszkańcy, na terenach publicznych - władze miasta. Rzecz w tym, że szwankuje egzekucja przepisów - miasto nie jest zainteresowane aby zmusić mieszkańców osiedli do wykupienia miejsc postojowych na terenie osiedli, dopóki taki stan ma miejsce samochody mieszkańców osiedli stać będą na drogach publicznych, najczęściej w sposób niezgodny z przepisami. Do tego należy dodać pojazdy innych użytkowników dróg zagracające np. chodniki wobec braku możliwości skorzystania z legalnych parkingów. Miejsca parkingowe w miastach kosztują choćby z racji wysokich cen gruntów, dlatego ktoś chcący skorzystać z takiego miejsca musi liczyć się z koniecznością ponoszenia z tego tytułu opłat.

# PsiQs

22.01.2015 20:43

Zgadzam się z #marek_2 ulica Kopalniana nie została zaprojektowania uwzględniając potrzeby mieszkańców tylko interes developera, który zaraz obok postawił płatny parking i próbuje zarabiać na mieszkańcach. Nikt nie przewidział w ciągu ulicy od wjazdu jak na razie do połowy osiedla żadnego miejsca parkingowego, nawet dla osób niepełnosprawnych. Na drodze postawiono znaki zakazu postoju i straż miejska ma pożywkę. Trzeba zasilać przecież kasę miasta. A nasz ,,dobrodziej" Lidl postawił sklep tak blisko osiedla, że mieszkańcy, których okna wychodzą na sklep mają wrażenie, że rozładunek towaru odbywa się u nich w domu. Faktem jest to, że miasto przekazało developerowi teren pod osiedle i nie zadbało należycie o jego mieszkańców oraz nie zadbano o Fort Chrzanów, który niszczeje w oczach.

# ChGW

23.01.2015 09:09

Bhawo, kuhwa, bhawo! Rejon ul. Kopalnianej to kolejny teren, będący kompletną porażką planowania przestrzennego.

REKLAMA

# Ktos

16.04.2015 16:31

Kopalniana jest jedyną jaką znam ulicą w Warszawie na której jest ZAKAZ PARKOWANIA JAKICHKOLWIEK SAMOCHODÓW. Jest to skandal i ewidentne działanie na niekorzyść mieszkańców. O ile parkowanie samochodów od strony bloków rzeczywiście mogło powodować trudności z przejeżdżaniem, to parkowanie na poboczu po drugiej stronie ulicy nikomu nie powinno przeszkadzać. Ale dzięki temu działaniu MAKDOM kasuje grube pieniądze, co ułatwiły im władze Bemowa.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy