REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Długa droga z Zielonej Białołęki na Tarchomin

  13 kwietnia 2015

alt='Długa droga z Zielonej Białołęki na Tarchomin'
źródło: Warszawikia

Nasza dzielnica wciąż nie doczekała się linii autobusowej, łączącej dwa największe osiedla. Pasażerowie muszą przesiadać się pod wiaduktem trasy S8.

REKLAMA

Tarchomin wraz z Nowodworami stanowi bez wątpienia centrum Białołęki. To tu znajduje się ratusz, przychodnia, komisariat policji, większość szkół podstawowych i gimnazjów, jedyne w dzielnicy liceum, większość sklepów. Tu ma powstać Galeria Północna, stąd jest najlepszy dojazd do centrum Warszawy. Choć sieć tramwajowa ma w przyszłości pokrywać całą dzielnicę, pierwszy odcinek powstał na Tarchominie. Jak dojechać "na zachód" komunikacją miejską z rozbudowującej się dynamicznie wschodniej Białołęki? To skomplikowane.

Przesiadka na Żeraniu

Z głównych ulic wschodniej Białołęki (Głębockiej i Skarbka z Gór) nie kursuje do przystanków Białołęka-Ratusz ani Tarchomin żaden autobus. Najbardziej oczywistym wyborem wydaje się jazda autobusem 132 na Żerań i przesiadka do któregoś z autobusów przyspieszonych na Tarchomin (509, 518). W godzinach szczytu taka wyprawa trwa teoretycznie około pół godziny, oczywiście pod warunkiem, że na Trasie Toruńskiej nie ma korka.

Sama przesiadka na Żeraniu jest wyjątkowo niewygodna. Najpierw należy przejść przez zamkniętą dla ruchu estakadę, następnie zejść po schodach i wreszcie przekroczyć wielką "piaskownicę" pod wiaduktami. Białołęka jest najwyraźniej za duża, żeby ZTM zdołał wygospodarować autobusy na stworzenie dla naszej dzielnicy linii lokalnej, łączącej największe osiedla. Wieczorem jest tam kompletnie ciemno, a co za tym idzie - przesiadka odbywa się w towarzystwie dżentelmenów pijących piwo i opróżniających pęcherze na filary estakady.

Na szczęście tuż pod trasą S8 znajduje się nowy przystanek dla 509 i 518. Zarząd Transportu Miejskiego wyznaczył go na czas remontu trasy. Pierwotnie był to przystanek na żądanie, ale chętnych do korzystania z niego było tak dużo, że niedawno został on przekształcony w stały.

Wstąp do księgarni

Zwiedzanie Bródna

Druga możliwa trasa to 50-minutowa "podróż krajoznawcza" po Bródnie i Żeraniu - 527 do przystanku Malborska i tutaj bardzo wygodna przesiadka do 126, autobusu pokazującego swoim pasażerom wszystkie najmniej ciekawe zakątki dzielnic Białołęka i Targówek (w programie m.in. przystanki Chłodnia i Fabryka Pomp oraz wycieczki fakultatywne do Polfy i hal targowych na Marywilskiej).

- Obecnie nie planujemy uruchamiania nowego połączenia autobusowego pomiędzy wschodnią Białołęką a Tarchominem - mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka ZTM. - Przede wszystkim nie dysponujemy dodatkowymi autobusami. Od kilku lat dążymy do sytuacji, w której pasażerowie mają do dyspozycji linie autobusowe kursujące z dużą częstotliwością. Osiągnięcie tego celu jest możliwe tylko w przypadku ograniczania liczby linii, ale za to kursujących często. W efekcie zdarza się, że pasażer musi się przesiąść, ale czas oczekiwania na autobus innej linii jest krótki.

REKLAMA

Jaka jest najwygodniejsza przesiadka zdaniem ZTM?

- Część linii kursujących od strony Białołęki wschodniej zjeżdża na pętlę na Żeraniu, co pozwala na dogodną przesiadkę do linii kursujących w kierunku Tarchomina - mówi Potocka. Te linie to 104 i 134, kursujące odpowiednio Białołęcką i Ostródzką, a więc poza najbardziej zaludnionymi osiedlami Zielonej Białołęki, oraz 732 przejeżdżające Głębocką... dwa razy na godzinę.

Białołęka jest najwyraźniej za duża, żeby ZTM zdołał wygospodarować autobusy na stworzenie dla naszej dzielnicy linii lokalnej, łączącej największe osiedla. A może to po prostu problem z podziałem administracyjnym Warszawy? Z Zielonej Białołęki na Bródno jedzie się... 10 minut. Problem polega na tym, że na Bródnie jest ratusz Targówka, a nie Białołęki. Tam spraw urzędowych nie załatwimy.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (48)

# Gość

13.04.2015 08:39

Jedna linia powinna chociaż jeździć z ZB z Tarchmomina.

# Dyzmundas

13.04.2015 08:49

Nie oszukujmy się, po prostu Białołęka jest za duża i sztucznie rozdęta... Kiedy były tu wsie miało to może sens, ale dziś taka np. Zielona Białołęka powinna być dołączona do granic Targówka, bo funkcjonalnie to jest raczej część tej dzielnicy... Z Tarchodworami nic jej nie łączy - czego dowodem m.in. właśnie sytuacje opisane w tym artykule...

# ggg

13.04.2015 09:36

Dyzmundas, dokladnie tak...

REKLAMA

# drugastrona

13.04.2015 10:41

Najlepiej byłoby podzielić ten sztuczny twór. Zielonej Białołęce bliżej do Targówka. Dopóki nie powstanie przedłużenie Trasy Mostu Północnego na wschód, o dobrym połączeniu można zapomnieć. Może nasze wnuki doczekają.

# z zielonej

13.04.2015 10:42

Szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia dlaczego Białołęka została włączona do Tarchomina. Białołęka (czyli tereny na wschód od Kanału, Dworska powstała później i była powiązana ze Szlachecką) powinna być częścią Bródna-Targówka. To co na Zachodzie niech sobie będzie Tarchominem, albo nawet Zeraniem, bo to chyba najstarsza tam wioska.
A tak to powstał moloch ze sobą w ogóle nie powiązany. Nie tylko komunikacyjnie, ale w ogóle. 2 obce osiedle przedzielone lasami, pociągiem, kanałem. Na Tarchominie byłem 3 razy, żeby załatwić sprawy w urzędzie - meldunek, samochód. Wszystko co potrzebne jest u nas lub na Bródnie (2 baseny, 2 kina, domy kultury) w odległości max. 10 min samochodem, 20 min rowerem, autobusem.

# nano

13.04.2015 10:47

Fakt, przydałaby się lepsza komunikacja pomiędzy Zieloną Białołęką, a Tarchominem ale samochodem nie ma tragedii. Ta Galeria Północna to będzie dobra rzecz, wszystko będziemy mieli o wiele bliżej więc wtedy przydałaby się jakaś bezpośrednia linia.

REKLAMA

# z zielonej

13.04.2015 11:32

#nano napisał(a) 13.04.2015 10:47
Fakt, przydałaby się lepsza komunikacja pomiędzy Zieloną Białołęką, a Tarchominem ale samochodem nie ma tragedii. Ta Galeria Północna to będzie dobra rzecz, wszystko będziemy mieli o wiele bliżej więc wtedy przydałaby się jakaś bezpośrednia linia.
Nawet z najdalszego punktu wschodniej Białołęki bliżej jest i szybciej dojedziesz do Atrium na Głębockiej, M1, Factory niż do Galerii Północnej, której jeszcze nie ma. Trasy mostu też nie ma, więc nie rozumiem trochę tego wyczekiwania na Galerię Północną.

# Unkel Erwin

13.04.2015 12:08

#drugastrona napisał(a) 13.04.2015 10:41
Najlepiej byłoby podzielić ten sztuczny twór. Zielonej Białołęce bliżej do Targówka. Dopóki nie powstanie przedłużenie Trasy Mostu Północnego na wschód, o dobrym połączeniu można zapomnieć. Może nasze wnuki doczekają.

Też o tym myślałem, nawet się zastanawiałem jak dokonać podziału. Patrząc na mapę najbardziej naturalną linią podziału jest Kanał Żerański - to co na zachod do Tarchomina (czy jakby sie tam zwała nowa dzielnica), to co na wschód do Targówka. Niestety wschodnia część nie jest jeszcze w stanie funkcjonować samodzialnie - nie ma centrum dzielnicy, głownej arterii, infrastruktury i panuje architektoniczny chaos i misz-masz. Może za 10-15 lat będzie to inaczej wyglądało. A swoją drogą Białołęka w obecnym ksztalcie jest tak niejednorodną dzielnicą (wysokie budownictwo, domki, "klaustrofobiczne osiedla - getta", stare rudery, lasy, tereny przemysłowe, bocznice kolejowe, tereny rolnicze, tereny nadrzeczne), że nie zazdroszczę tym, którzy muszą nią zarządzać. Fakt jest taki, że mieszkając na Tarchominie czuje tyle samo wspólnego z Zieloną Białołąką co np. z Bemowem czy Targówkiem, czyli niewiele.

# Ber

13.04.2015 12:47

Nikt nas nie wypuści z ręki a tym bardziej pieniędzy jakie wpływają do budżetu z tytułu podatków.

REKLAMA

# nano

13.04.2015 12:51

#z zielonej napisał(a) 13.04.2015 11:32
Nawet z najdalszego punktu wschodniej Białołęki bliżej jest i szybciej dojedziesz do Atrium na Głębockiej, M1, Factory niż do Galerii Północnej, której jeszcze nie ma. Trasy mostu też nie ma, więc nie rozumiem trochę tego wyczekiwania na Galerię Północną.

Tylko zobacz jakie sklepy masz na tej Głębockiej... 5 na krzyż, nawet najpopularniejszych sieciówek brakuje więc już nie wspomnę o czymś więcej. A sklepy w Factory są tak wybrakowane, że przy okazji może i da się tam kupić coś fajnego ale jak jedziesz z konkretnym zamiarem to prawdopodobieństwo malutkie. Zresztą to jest outlet jak wiadomo, więc nie ma się co dziwić. Dlatego czekam na coś nowego, gdzie wszystko będą mogła kupić i załatwić w jednym miejscu, zamiast bujać między atrium a wolnostojącymi sklepami.

# podatek

13.04.2015 13:06

To dlatego ludzie wolą płacić podatki gdzie indziej. Nawet do urzędu dzielnicy nie ma jak dojechać bez samochodu.

# Marcin_SMT

13.04.2015 14:08

I ja się tu zgadzam całkowicie. To powinny być dwie odrębne dzielnice, których granica przebiegałaby wzdłuż linii kolejowej. ZB i tak byłaby za duża, żeby ją podpinać pod Targówek. to powinna być zupełnie osobna, jedna dzielnica, mająca swoje własne instytucje samorządowe.

REKLAMA

# z zielonej

13.04.2015 14:21

#nano napisał(a) 13.04.2015 12:51
Tylko zobacz jakie sklepy masz na tej Głębockiej... 5 na krzyż, nawet najpopularniejszych sieciówek brakuje więc już nie wspomnę o czymś więcej. A sklepy w Factory są tak wybrakowane, że przy okazji może i da się tam kupić coś fajnego ale jak jedziesz z konkretnym zamiarem to prawdopodobieństwo malutkie. Zresztą to jest outlet jak wiadomo, więc nie ma się co dziwić. Dlatego czekam na coś nowego, gdzie wszystko będą mogła kupić i załatwić w jednym miejscu, zamiast bujać między atrium a wolnostojącymi sklepami.
Takie same jak w każdej "galerii". Wszędzie jest to samo. Oczywiście w GP będzie trochę więcej, ale mnie to w ogóle obchodzi tyle, co zeszłoroczny śnieg, bo i tak do 80% sklepów nie zaglądam. Rozumiem, że są paniusie, które nie potrafią wytrzymać tygodnia bez zakupów, ale ludzie, nie dajmy się zwariować. I zgoda, galeria przyniesie trochę "cywilizacji" na Tarchomin i jestem w stanie zrozumieć to przebieranie nóżkami :)
Z Lewandowa, gdzie mieszkam, do Arkadii mam 10 km, więc jeśli będę musiał gdzieś podjechać, to na pewno tam, a nie na Tarchomin.
Ja chciałbym,żeby Zielona się wyodrębniła, ale dopiero wtedy, kiedy otrzyma taki sam zastrzyk gotówki na inwestycje co Tarchomin, co powoli się dzieje. W końcu! Jeszcze 5 lat takich jak ostatnie 2 i możemy powiedzieć urzędowi na Modlińskiej arivederci.

# zzzz

13.04.2015 14:26

Z zielonej znów pluje jadem na Tarchomin. Oczywiście dostali sie p. Nano, bo osmielila się stwierdzic, ze będzie przyjeżdżać na zakupy do Tarchomina. Jesteś strasznym prymitywem Panie z zielonej...

# z zielonej

13.04.2015 14:34

#zzzz
Skąd to przewraźliwienie?

REKLAMA

# nano

13.04.2015 15:04

#z zielonej napisał(a) 13.04.2015 14:21

Takie same jak w każdej "galerii". Wszędzie jest to samo. Oczywiście w GP będzie trochę więcej, ale mnie to w ogóle obchodzi tyle, co zeszłoroczny śnieg, bo i tak do 80% sklepów nie zaglądam. Rozumiem, że są paniusie, które nie potrafią wytrzymać tygodnia bez zakupów, ale ludzie, nie dajmy się zwariować. I zgoda, galeria przyniesie trochę "cywilizacji" na Tarchomin i jestem w stanie zrozumieć to przebieranie nóżkami :)
Z Lewandowa, gdzie mieszkam, do Arkadii mam 10 km, więc jeśli będę musiał gdzieś podjechać, to na pewno tam, a nie na Tarchomin.
Ja chciałbym,żeby Zielona się wyodrębniła, ale dopiero wtedy, kiedy otrzyma taki sam zastrzyk gotówki na inwestycje co Tarchomin, co powoli się dzieje. W końcu! Jeszcze 5 lat takich jak ostatnie 2 i możemy powiedzieć urzędowi na Modlińskiej arivederci.

Nie będę się sprzeczać ani licytować która Galeria w czym jest lepsza i dlaczego bo to nie o to chodzi. Według mnie Północna to wygoda dla ludzi i rozwój dla dzielnicy, mieszkańcy się z niej cieszą ale zawsze znajdzie się ktoś, komu wiecznie coś nie pasuje.

# dwa rozwiązania

13.04.2015 15:14

1.reaktywować starą Pragę Północ w skład której wejdzie blokowisko Tarchomińsko-Nowodworskie jak również Żeran i tzw. zielona część Derby, Olesin, Brzeziny, Kobiałka, Grodzisk, Bródno, Targówek, Zacisze,m, Elsnerów...
2.natychmiast wydłużyć linie 152 od więzienia przez Cieślewskich, mostkiem nad kanałkiem, Białołecką, Brzezinami, Ostródzką, Zdziarską, Kątami Gr, Berensona do Derbów.
obsługa "kajtkami", można to zrobić w miare szybko, tylko tym z ztmu i tym z udz B-ka się nie chce, sa zbyt leniwi na wykonanie takiej pracy.

# Taltos2

13.04.2015 15:29

Tworzenie nowych tworów dzielnicowych NIE MA sensu, bo w realiach warszawskich dzielnica JEST ciałem opiniująco-doradczym, a cała władza (czyt. kasa jest w rękach Prezydenta i Rady Warszawy, przykład budowa najmniejszej ulicy na Białołęce WYMAGA zmiany budżetu na poziomie Rady Miasta). Szkoda pieniędzy na Dzielnicę Zielona Białołęka i kolejnych radnych-bezradnych.
Dopóki NIE powstanie Trasa Mostu Północnego, żadnego dobrego połączenia Zielonej z Tarchominem nie będzie. Na dziś Zielona ma znacznie więcej wspólnego z Targówkiem....

REKLAMA

# derbix

13.04.2015 16:08

Na zieloną Białołękę jedyna słuszna tarchomińska ekipa wylała już tyle pomyj, że nie dziwię się, że ktoś się im w końcu odgryzł :-D
Taltos2, a co powiesz na Rady Osiedli i szkolne Rady Rodziców i nowy pomysł radnej Rabiczko, czyli federację wspólnot? Jedno jest pewne. Bliżej nam pod każdym względem na Targówek niż na Tarchomin, ale biorąc pod uwagę fochy Targówka, to nie wiem, gdzie byłoby nam lepiej, tzn. gdzie mniej gorzej, bo każde blokowisko ciągnie kasę do siebie.

# atom

13.04.2015 16:29

Rabiczko wspomnianym przez derbix-a pomysłem niczego nie załatwi. Pomysł pozostanie w sferze marzeń.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni