REKLAMA

Legionowo

inwestycje »

 

Czy uda się połączyć wiadukt z peronem?

  15 listopada 2011

alt='Czy uda się połączyć wiadukt z peronem?'
Obecnie na przeszkodzie w utworzeniu punktu przesiadkowego stoją: niewystarczająca długość peronu i brak zatok dla autobusów na wiadukcie.

Podczas ostatniej sesji rady miasta Henryk Matuszewski, w imieniu pasażerów, przedstawił propozycję rozbudowy wiaduktu, która pozwoliłaby na połączenie trasy 61 z peronem nr 2.

REKLAMA

Jako przykład stawiał budowany obecnie wiadukt w Płudach.

- Pragnę zauważyć, że powstający właśnie wiadukt w Warszawie nad stacją Płudy posiada zejście na perony. Tego typu połączenie jest oczywiste z punktu widzenia wygody pasażera. Budowa nie wymaga dodatkowej przestrzeni, a PKP określiło już tę możliwość w piśmie z ubiegłego roku kierowanym do prezydenta - podkreśla Matuszewski.

Według oceny mieszkańca koszt tej inwestycji wahałby się w granicach 2-3 mln zł. - Kwota więc nie jest duża, porównując z planowaną budową centrum komunikacyjnego, a w kosztach budowy powinny partycypować starostwo powiatu legionowskiego i marszałek województwa mazowieckiego, ponieważ to mieszkańcy tych jednostek samorządowych będą beneficjentami tego rozwiązania komunikacyjnego - uważa.

PKP się zgodzi, jeśli koszty pokryje miasto

Stacja w Legionowie przeszła modernizację w ostatnich dwóch latach. PKP Polskie Linie Kolejowe nie widzą przeszkód, aby legionowski samorząd dobudował około 100 metrów peronu, żeby pasażerowie mogli na niego bezpośrednio zejść schodami.

- To jest potężna inwestycja. Wątpliwe, aby Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zgodziła się na dorobienie schodów. Poza tym to nie jest zbyt bezpieczne, aby autobusy zatrzymywały się na szczycie wiaduktu. Wiadukt jest świeżo wybudowany i objęty gwarancjami. Choć idea jest słuszna - mówi prezydent Roman Smogorzewski.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

GDDKiA nie wybuduje

Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA, instytucji odpowiedzialnej za przebudowę legionowskiej krajówki i wiaduktu, mówi, że wybudowanie zejścia na perony wiąże się z wieloma zmianami konstrukcyjnymi. Wiadukt jest nowy, ma jeszcze gwarancję.

- Jeśli cokolwiek miałoby być zmienione, to najpierw musi być projekt. Poza tym blisko jest sieć trakcyjna, co związane jest z niebezpieczeństwem dla pasażerów. Chcielibyśmy się teraz skupić na zrobieniu trzeciego odcinka drogi krajowej prowadzącej przez Legionowo, to jest dla nas priorytet - kwituje rzeczniczka.

Ewelina Kurzak

REKLAMA

Nasz komentarz:

Szkoda, że na etapie projektowania obu inwestycji (wiaduktu i remontu linii kolejowej) miasto nie wynegocjowało połączenia krajówki z peronami. Brak tego rozwiązania pokazuje także jasno, jak słabo nagłaśniane są i przeprowadzane konsultacje społeczne wielkich inwestycji na etapie ich projektowania. Powyższy zarzut nie dotyczy wyłącznie władz samorządowych. W tym wypadku dotyczy także PKP PLK i GDDKiA. Schody z wiaduktu, jeśli powstaną w przyszłości, będą kosztowały dodatkowo parę milionów złotych, a mogły być zbudowane w ramach już zakończonych działań obu inwestorów.

Bartek Wołek

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# bukowiec

16.11.2011 12:05

takie samo zaniedbanie jak z przejazdem na kwiatowej. wiecznie zamknięty bo nie chciało się negocjować o budowę tunelu

# Tomek Janiszewski

16.11.2011 14:09

Niech GDAKA nie gdaka głupot, sieć trakcyjna jest nie od dziś w takich miejscach, i jakoś nikomu się nic od tego nie stało.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy