Czas na płatne parkowanie. Nowe zasady od stycznia
29 listopada 2019
Kierowcy wjeżdżają po chodniku i zostawiają auta byle gdzie. Rozwiązaniem tego problemu ma być "nowoczesny system".
Żeby przekonać się, że na parkingu przed urzędem dzielnicy coś jest nie tak, wystarczy stanąć w godzinach południowych na przystanku autobusowym i poczekać. Jeśli mamy szczęście, już po kilku minutach pojawi się pierwszy samochód wjeżdżający na chodnik po przejściu dla pieszych. Chwilę później wysiądzie z niego kierowca, który uda się do ratusza.
- Na terenie ograniczonym szlabanami istnieją 82 ogólnodostępne miejsca parkingowe, w założeniu przeznaczone dla interesantów, jednak w praktyce wykorzystywane są m.in. przez mieszkańców, którzy przyjeżdżają samochodami pod urząd, aby dalej jechać komunikacją miejską - pisze radny Wojciech Tumasz. - Stąd interesanci zmuszeni są parkować na każdej wolnej przestrzeni wokół urzędu, często łamiąc przepisy.
Parkujesz? Zapłać
Jak zauważa radny, przy skrzyżowaniu Modlińskiej ze Światowida już dawno powstał "nieformalny", czyli po prostu dziki parking mieszczący według jego obliczeń 16 aut, ale nawet on nie jest wystarczający. Jak rozwiązać problem? Tumasz proponuje rozwiązanie sprawdzone m.in. przy marketach: wprowadzenie opłat za parkowanie powyżej trzech godzin.
- Przykładem może być uregulowanie korzystania z parkingów wokół ośrodka sportu przy Potockiej - czytamy w interpelacji. - Tam postój pojazdu do 100 minut jest bezpłatny pod warunkiem korzystania z usług OSiR. Przy przekroczeniu tego czasu postój jest już płatny, nawet gdy korzysta się z usług ośrodka. W ten sposób zawsze znaleźć miejsce parkingowe.
Trzy godziny gratis
Okazuje się, że urzędnicy już wcześniej zajęli się problemem. - Analizowaliśmy możliwości techniczne oraz organizacyjne zamontowania nowoczesnego systemu parkingowego niezależnie od interpelacji radnego - odpowiada burmistrz Grzegorz Kuca. - Wstępnie planujemy czas bezpłatnego parkowania na trzy godziny. Celem jest zwiększenie dostępności miejsc parkingowych przed Urzędem Dzielnicy Białołęka dla faktycznych interesantów.
13 listopada białołęcki ratusz podpisał umowę na remont szlabanów i montaż systemu opłat. Prace powinny potrwać do 15 grudnia, zaś nowe zasady mają obowiązywać od stycznia.
Parking bez serca
Nasi czytelnicy regularnie pytają, czy parkingu przed ratuszem nie dałoby się rozbudować na zachód. Na niewielkiej sąsiedniej działce od lutego stoi neon z czerwonym sercem i białym napisem Białołęka.
Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, urzędnicy już kilka lat temu myśleli o budowie w tym miejscu kolejnej części parkingu. Ostatecznie doszli do wniosku, że w dzielnicy są pilniejsze wydatki i zrezygnowali z budowy. Co ciekawe, plan zagospodarowania przestrzennego najbliższej okolicy urzędu powstaje w warszawskim ratuszu od... czerwca 2004 roku.
(dg/oko)