REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Przestrzeń miejska

Co zmieni metro? "Plan zagospodarowania Chrzanowa nadaje się do śmieci"
REKLAMA

źródło: Wikipedia Commons / Adrian Grycuk


REKLAMA

Co zmieni metro? "Plan zagospodarowania Chrzanowa nadaje się do śmieci"

Planując przyszłość dzielnicy warszawscy urzędnicy zupełnie nie liczą się z właścicielami działek. Nawet wtedy, gdy w grę wchodzą oczywiste błędy.

REKLAMA
Tramwaj na... Szeligowskiej? To nie bajka
Tramwaj na... Szeligowskiej? To nie bajka Propozycja budowy w tym miejscu torowiska brzmi dziś jak wyjęta z opowiadania science-fiction. Za 10, 20 czy 50 lat sytuacja może się radykalnie zmienić.
czytaj
Przeglądając wykaz uwag do projektu planu zagospodarowania terenów wokół stacji metra Chrzanów nie sposób nie odnieść wrażenia, że walcząc z rzekomą "wolną amerykanką" urzędnicy stosują metody rodem z czasów głębokiego socjalizmu. Prawie wszystkie działki na Chrzanowie są w rękach prywatnych, ale warszawski ratusz masowo ignoruje uwagi i propozycje właścicieli. Choć do projektu planu złożono 354 uwagi, prawie wszystkie zostały zignorowane - także te wykazujące podstawowe błędy w planowaniu miasta.

Urząd wie lepiej

Choć budowaną obecnie linię metra wytyczono kilkanaście lat temu, obowiązujące w mieście dokumenty planistyczne nie zostały dostosowane do dziś. 7 stycznia dowiedzieliśmy się na sesji rady dzielnicy, że nowe studium uwarunkowań przestrzennych powstanie "może w roku 2022 lub 2023", ale plan zagospodarowania ma zostać przyjęty już w marcu. Co to oznacza w praktyce?

Weźmy jako przykład jedną z działek przy Szeligowskiej, w pobliżu stacji metra, na której plan zezwoli na budowę 5-piętrowego bloku. Powstaje budynek odpowiedniej wysokości. Kilka lat później urzędnicy zmieniają studium, dopuszczając w tym miejscu blok 10-piętrowy. Traci zarówno właściciel (mógłby sprzedać drożej i budować wyżej), jak i podatnicy (z ich pieniędzy opracowywano plany i wypłacano renty planistyczne, więcej pieniędzy mogłoby wpłynąć do skarbówki, metro byłoby racjonalniej wykorzystane).

Tymczasem osoby, które mogłyby zamieszkać na pięciu "brakujących" piętrach, kupiły już mieszkania z dala od metra i dojeżdżają do stacji autobusem (co zwiększa koszty samorządu) lub samochodem (co korkuje drogi i zwiększa koszty budowy parkingów). W ten sposób, w wyniku świadomej i bezmyślnej decyzji urzędników, dochodzi do "rozlewania miasta" - zjawiska, które ci sami urzędnicy potem krytykują.

Metrem na wieś

- Plan za wszelką cenę chce utrzymać charakter wiejski Chrzanowa, mimo że na Chrzanów wkrótce ma dojechać metro - powiedział na sesji rady dzielnicy jeden z mieszkańców. - Po drugiej stronie Lazurowej są bloki wysokości 15-16 kondygnacji a bliżej metra plan przewiduje 6-7 kondygnacji. Ten plan się do niczego nie nadaje.

Obecni na sesji mieszkańcy Chrzanowa zwracali uwagę na absurd, jakim jest uchwalanie planu zagospodarowania, a następnie aktualizowanie studium, z którym plan musi być zgodny. Każda zmiana dokumentów oznacza przecież wydawanie pieniędzy podatników, m.in. na wspomnianą wcześniej rentę planistyczną.

- Dzisiejsze studium nie przystaje do tego, że będziemy mieć kawał miasta zabudowany i z linią metra, zakładając jednak zabudowę w standardzie przedmiejskim, stosunkowo niską i mało intensywną - podsumował radny Łukasz Lorentowicz. - Być może nowe studium nie nadąża, a plan miejscowy może być z zasady skazany na ułomność.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo





09.01.2020 11:04 #Z Chrzanowa
Przerażające, ale z wypowiedzi radnych z klubu "Wybieram Bemowo"wynika , że NIE zapoznali się dotychczas z projektem MPZP dla Chrzanowa. Nie wspomnę , że nie złożyli żadnych uwag do tego planu... Lorentowicz i Barciński-wstyd! Zadawali pytania typu, ale co jest zaprojektowane tu a tu. Śmierdzące lenie weźcie się do roboty a nie pieprzycie głupoty na sesji.
09.01.2020 15:58 #Mieszkaniec lokals
Niestety kolejny artykul wyglądający jak pisany na zamówienie deweloperów którzy kupili lub chca kupić działki na Chrzanowie i zabetonować je wzdłuż i wszerz.

Od dawna nie czytałem większego nonsensu niż poniższe zdanie:
"Tymczasem osoby, które mogłyby zamieszkać na pięciu "brakujących" piętrach, kupiły już mieszkania z dala od metra i dojeżdżają do stacji autobusem (co zwiększa koszty samorządu) lub samochodem (co korkuje drogi i zwiększa koszty budowy parkingów)."

Ciekawe jakim cudem autor odnalazł potencjalnych nabywców mieszkań których nigdy nie było. Jeszcze ciekawsze jak ustalił ich obecne adresy. To przyjmijmy ze ja byłem jedną z tych osób które marzyły o mieszkaniu na nieistniejącym 10 piętrze i w zamian kupilem mieszkanie tuż przy Metrze Słodowiec, przy pełnej infrastrukturze której na Chrzanowie nie będzie przez dekady. I dziękuję losowi, że brakło dla mnie mieszkanek na Chrzanowie.

I co, wyssana z palca narracja się sypie?

A co do zabudowy przedmiejskiej - a jaka ma być skoro Chrzanów to przedmieścia a za jego zachodnią granicą to już nie Warszawa?
09.01.2020 16:27 #gościu
Mieszkańcy Chrzanowa domagają się wyższych bloków i gęstszej zabudowy a Ci źli urzędnicy chcą ucywilizowania dzielnicy... Co za dziennikarski gniot... Tu Stolica - wstyd... Ile Wam sypnęli?
09.01.2020 16:45 #BeMózg
Uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w Warszawie należy do kompetencji Rady Miasta. Ciekawe czy pani Ewa Dorota Malinowska-Grupińska (prominentna działaczka Platformy Obywatelskiej), pełniąca funkcję przewodniczącej tej Rady nieprzerwanie od 2007 roku, odczuwa choć trochę wstydu z powodu nieudolności kierowanego przez nią organu?
09.01.2020 17:32 #jkk
Czy ktokolwiek z optujących za zwiększeniem intensywności zabudowy na obszarze Chrzanowa zastanawiał się nad możliwymi konsekwencjami takiego kroku? Gdzie pomieszczą się wszystkie samochody przyszłych mieszkańców i ich gości? Już teraz w rejonie Batalionów Chłopskich czy Coopera totalnie nieudolni urzędnicy nie potrafią sobie poradzić z problemem parkowania, nie pomaga też im w tym np brak obowiązku wykupienia miejsc parkingowych przez mieszkańców przez co np w osiedlach przy Coopera jest mnóstwo niewykorzystanych od lat miejsc a samochody mieszkańców parkują na ulicy blokując ruch. Problem parkowania będzie narastał w miarę postępów w budowie kolejnych osiedli, wiąże się to nie tylko z komfortem zamieszkania ale także choćby ze zwykłym bezpieczeństwem. Jasne że deweloperów interesuje głównie zysk a ten łatwiej osiągnąć budując wyższe domy ale nie dajmy się zwariować.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA
oprawki-50%
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%

Ogłoszenia drobne

Sprzedam samochód
 SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY BREEZE - TANI, ŁADOWANIE W DOMU Mały, dwuosobowy samochód elektryczny o zasięgu ok. 100 km. Ładowanie jest możliwe ze zwykłego gniazdka elektrycznego. Idealny sposób na OSZCZĘDNOŚCI - koszt jazdy wynosi od 4 do 6 zł/100 km! Koniec z kłopotliwą organizacją transportu w rodzinie - minimalny wiek kierowcy to 14 lat! Kontakt email office@breeze-energies.com tel 791 322 572

1-pokojowe sprzedam
 Posiadasz tylko część nieruchomości i chcesz sprzedać swój udział? Otrzymałeś tylko ułamkową część domu/mieszkania/działki? Kupimy Twoją część w spadku lub we współwłasności nieruchomości. Tel. 571-360-354

Porady prawne
 Kancelaria Porad Kościelno-Prawnych - asystencja na każdym etapie procesu o stwierdzenie nieważności małżeństwa kościelnego dla Osób w kraju i za granicą Mail: a.bolesta@op.pl Tel. kom. 693 876 173 (do godz. 19.00) dr Arletta Bolesta adwokat kościelny zatwierdzony przez właściwą władzę kościelną (również za granicą)

Zdrowie i Uroda
 #### USŁUGI PIELĘGNIARSKIE - szeroki wachlarz usług - SZUKAJĄ PAŃSTWO FACHOWEJ POMOCY PIELĘGNIARSKIEJ ? - proszę dzwonić nr - 574-213-015 Indywidualna praktyka pielęgniarska, wieloletnie doświadczenie. Pracuję również w niedziele i święta. Dojeżdżam do pacjentów w Warszawie i okolicznych miejscowościach. W ramach pielęgniarskiej wizyty domowej udzielam również porad w zakresie pielęgnacji chorego leżącego (profilaktyka przeciwodleżynowa), pomogę w pielęgnacji stomii, wymienię cewnik, zdejmę szwy - znam się na swojej pracy. Oferuję profesjonalną pomoc medyczną, popartą wiedzą zdobytą na renomowanej uczelni i długoletnią praktyką.


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA