REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

Tramwaj na... Szeligowskiej? To nie bajka

  16 listopada 2019

alt='Tramwaj na... Szeligowskiej? To nie bajka'

Propozycja budowy w tym miejscu torowiska brzmi dziś jak wyjęta z opowiadania science-fiction. Za 10, 20 czy 50 lat sytuacja może się radykalnie zmienić.

REKLAMA

Linie tramwajowe na Lazurowej, przedłużeniu Człuchowskiej i Szeligowskiej? Przy dzisiejszej gęstości zaludnienia taka propozycja brzmi absurdalnie, ale planując miasto trzeba przewidywać jego rozwój na możliwie wiele lat do przodu. Tramwaje Warszawskie zaproponowały, by w planie zagospodarowania przestrzennego Chrzanowa znalazły się zapisy, umożliwiające budowę torowisk. Co najważniejsze, zostały one zaakceptowane przez urzędników.

Rezerwa na przyszłośćTramwaje Warszawskie zaproponowały, by w planie zagospodarowania przestrzennego Chrzanowa znalazły się zapisy, umożliwiające budowę torowisk.

- Gdyby ratusz zdecydował się budować torowisko na Człuchowskiej, najtańszym i najprostszym rozwiązaniem byłoby zbudowanie rozjazdu przy Hali Wola - pisaliśmy w lutym ubiegłego roku. - Tramwaje skręcałyby tam z Powstańców Śląskich, a następnie zatrzymywały na przystankach Raginisa, Rozłogi i Człuchowska. Następnie mogłyby jechać w głąb Chrzanowa w rezerwie terenu pod przedłużenie Człuchowskiej.

Dokładnie tak samo widzą to Tramwaje. Rezerwa terenu miałaby zostać pozostawiona zarówno na istniejących odcinkach Lazurowej i Człuchowskiej, jak też na planowanej Nowo-Człuchowskiej (do Szeligowskiej). Przy skrzyżowaniu z Rayskiego tramwaj umożliwiałby przesiadkę do metra, a następnie jechał dalej na zachód. Składy przejeżdżałyby za trasę Obrońców Grodna (S8) i zawracały na pętli zbudowanej przy węźle obwodnicy z Szeligowską, na jego południowo-zachodnim narożniku.

Wstąp do księgarni

Tramwaj jak metro

Jak łatwo zauważyć, linia tramwajowa na Szeligowskiej biegłaby śladem planowanej pod koniec lat 70. linii metra. Pierwotnie M2 miała przebiegać przez Śródmieście, Wolę i Jelonki w najprostszy możliwy sposób: pod Świętokrzyską, Prostą, Kasprzaka i Człuchowską do skrzyżowania z Lazurową oraz ewentualnie dalej, w stronę Chrzanowa i Starych Babic. Dopiero ekipa prezydenta Lecha Kaczyńskiego i jego komisarycznych następców zmieniła plan i zdecydowała o budowie linii metra w dzisiejszym kształcie, wielkim zakolem omijającym Jelonki.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (10)

# lideksynubeka

17.11.2019 17:39

Wizja śmiała, godna prezydenta Starzyńskiego. Tyle, że Rafalala jej nie zrealizuje. Bo za śmiała. Za rządów Bufetowej zaproponowałem też wizję uwzględniającą jej mały rozumek: poniważ korki na Połczyńskiej tworzą się na zachód od Lazurowej, to tam należałoby dociągnąć tramwaj od Powstańców i tam też postawić parking P+R. Co wyszło? To co wyszło, czyli pusty parking i dodatkowy przystanek tramwajowy.

# ktoś

18.11.2019 08:55

dobrze jest jak jest aktualnie.Tramwaje na tym odcinku są zbędne tylko spowodują większy hałas-jest już wystarczająco głośno przez latające nad Jelonkami samoloty

# aaa

18.11.2019 09:58

#lideksynubeka
pusty parking? ja tam widzę pełny parking.

REKLAMA

# Tramwaje są potrzebne

18.11.2019 23:52

Ekipa LechKacza nie zmieniła planów, lecz wybrała jeden z kilku wariantów planowanego przebiegu linii metra. Konsekwencją dawnego niezdecydowania planistów i decydentów co do przebiegu tej linii jest dzisiejszy brak tramwajów zarówno na Górczewskiej (nie licząc dojazdówki do pętli na Górcach) jak i na Człuchowskiej.

# qaz

19.11.2019 01:18

Powinien jechać z pętli przy Górczewskiej- Lazurowa- Połczyńska- Powstańców Śląskich

# lideksynubeka

19.11.2019 12:32

@Tramwaje są potrzebne
Toteż przed wojną posuwał Lesznem i Górczewską tramwaj aż do Księcia Janusza. Po wojnie torów na Górczewskiej nie odbudowano,tramwaje z Leszna zjeżdżały na pętlę przy Staszica w latach 60 tych. Dziś byłby to świetnu dojazd do centrum. Przez Górczewskie i Leszno.

REKLAMA

# zjelonek

19.11.2019 14:08

#aaa napisał(a) 18.11.2019 09:58
#lideksynubeka
pusty parking? ja tam widzę pełny parking.
Ja tam stacji SKM nadal nie widzę.

# Gimmama

19.11.2019 16:09

Jestem za, ponieważ komunikacja miejska na ul. Lazurowej (odcinek Człuchowska - Połczyńska) to jakiś dramat
Jedna kursująca lina w stronę centrum. Rano bardzo trudno wejść do zatłoczonego autobusu, który kursuje napewno nie wg rozkładu.

# dddd

19.11.2019 18:29

#lideksynubeka napisał(a) 17.11.2019 17:39
Wizja śmiała, godna prezydenta Starzyńskiego. Tyle, że Rafalala jej nie zrealizuje. Bo za śmiała. Za rządów Bufetowej zaproponowałem też wizję uwzględniającą jej mały rozumek: poniważ korki na Połczyńskiej tworzą się na zachód od Lazurowej, to tam należałoby dociągnąć tramwaj od Powstańców i tam też postawić parking P+R. Co wyszło? To co wyszło, czyli pusty parking i dodatkowy przystanek tramwajowy.

Od jakiegoś czasu parking jest raczej zapełniony, a nie pusty

REKLAMA

# qvertz

23.11.2019 13:57

Kąśliwa uwaga, że winą Kaczyńskiego jest, że metro ominęło rzekomo Jelonki - nie jest zgodna z prawdą. Docelowo, to osiedle będzie kiedyś połączone drogą szynową w kierunku Dworca Zachodniego za pomocą już istniejącej odnogi kolejowej zwanej czasem kolejową obwodnicą Warszawy. Musi tylko powstać specjalny tor dla SKM jadących ze Śródmieścia, tak by mogły obsługiwać Odolany a następnie skręcić w prawo w obwodnicę i jechać dalej w kierunku Wola Parku. Na to potrzebne są jednak miliardy do wydania. Miasto pod rządami lewaków jest już zadłużone i prace ruszą, ale w perspektywie 10-25 lat. Podobnie jak brakujący odcinek miejski trasy N-S. Warto zobaczyć jego projekt na mapach miejskich - portal oficjalny Ratusza. Wciąż jest w planach miejscowych i studiach zagospodarowania.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA