REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

Tramwaj na... Szeligowskiej? To nie bajka

  16 listopada 2019

alt='Tramwaj na... Szeligowskiej? To nie bajka'

Propozycja budowy w tym miejscu torowiska brzmi dziś jak wyjęta z opowiadania science-fiction. Za 10, 20 czy 50 lat sytuacja może się radykalnie zmienić.

REKLAMA

Linie tramwajowe na Lazurowej, przedłużeniu Człuchowskiej i Szeligowskiej? Przy dzisiejszej gęstości zaludnienia taka propozycja brzmi absurdalnie, ale planując miasto trzeba przewidywać jego rozwój na możliwie wiele lat do przodu. Tramwaje Warszawskie zaproponowały, by w planie zagospodarowania przestrzennego Chrzanowa znalazły się zapisy, umożliwiające budowę torowisk. Co najważniejsze, zostały one zaakceptowane przez urzędników.

Rezerwa na przyszłośćTramwaje Warszawskie zaproponowały, by w planie zagospodarowania przestrzennego Chrzanowa znalazły się zapisy, umożliwiające budowę torowisk.

- Gdyby ratusz zdecydował się budować torowisko na Człuchowskiej, najtańszym i najprostszym rozwiązaniem byłoby zbudowanie rozjazdu przy Hali Wola - pisaliśmy w lutym ubiegłego roku. - Tramwaje skręcałyby tam z Powstańców Śląskich, a następnie zatrzymywały na przystankach Raginisa, Rozłogi i Człuchowska. Następnie mogłyby jechać w głąb Chrzanowa w rezerwie terenu pod przedłużenie Człuchowskiej.

Dokładnie tak samo widzą to Tramwaje. Rezerwa terenu miałaby zostać pozostawiona zarówno na istniejących odcinkach Lazurowej i Człuchowskiej, jak też na planowanej Nowo-Człuchowskiej (do Szeligowskiej). Przy skrzyżowaniu z Rayskiego tramwaj umożliwiałby przesiadkę do metra, a następnie jechał dalej na zachód. Składy przejeżdżałyby za trasę Obrońców Grodna (S8) i zawracały na pętli zbudowanej przy węźle obwodnicy z Szeligowską, na jego południowo-zachodnim narożniku.

Kup bilet

Tramwaj jak metro

Jak łatwo zauważyć, linia tramwajowa na Szeligowskiej biegłaby śladem planowanej pod koniec lat 70. linii metra. Pierwotnie M2 miała przebiegać przez Śródmieście, Wolę i Jelonki w najprostszy możliwy sposób: pod Świętokrzyską, Prostą, Kasprzaka i Człuchowską do skrzyżowania z Lazurową oraz ewentualnie dalej, w stronę Chrzanowa i Starych Babic. Dopiero ekipa prezydenta Lecha Kaczyńskiego i jego komisarycznych następców zmieniła plan i zdecydowała o budowie linii metra w dzisiejszym kształcie, wielkim zakolem omijającym Jelonki.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (10)

# lideksynubeka

17.11.2019 17:39

Wizja śmiała, godna prezydenta Starzyńskiego. Tyle, że Rafalala jej nie zrealizuje. Bo za śmiała. Za rządów Bufetowej zaproponowałem też wizję uwzględniającą jej mały rozumek: poniważ korki na Połczyńskiej tworzą się na zachód od Lazurowej, to tam należałoby dociągnąć tramwaj od Powstańców i tam też postawić parking P+R. Co wyszło? To co wyszło, czyli pusty parking i dodatkowy przystanek tramwajowy.

# ktoś

18.11.2019 08:55

dobrze jest jak jest aktualnie.Tramwaje na tym odcinku są zbędne tylko spowodują większy hałas-jest już wystarczająco głośno przez latające nad Jelonkami samoloty

# aaa

18.11.2019 09:58

#lideksynubeka
pusty parking? ja tam widzę pełny parking.

REKLAMA

# Tramwaje są potrzebne

18.11.2019 23:52

Ekipa LechKacza nie zmieniła planów, lecz wybrała jeden z kilku wariantów planowanego przebiegu linii metra. Konsekwencją dawnego niezdecydowania planistów i decydentów co do przebiegu tej linii jest dzisiejszy brak tramwajów zarówno na Górczewskiej (nie licząc dojazdówki do pętli na Górcach) jak i na Człuchowskiej.

# qaz

19.11.2019 01:18

Powinien jechać z pętli przy Górczewskiej- Lazurowa- Połczyńska- Powstańców Śląskich

# lideksynubeka

19.11.2019 12:32

@Tramwaje są potrzebne
Toteż przed wojną posuwał Lesznem i Górczewską tramwaj aż do Księcia Janusza. Po wojnie torów na Górczewskiej nie odbudowano,tramwaje z Leszna zjeżdżały na pętlę przy Staszica w latach 60 tych. Dziś byłby to świetnu dojazd do centrum. Przez Górczewskie i Leszno.

REKLAMA

# zjelonek

19.11.2019 14:08

#aaa napisał(a) 18.11.2019 09:58
#lideksynubeka
pusty parking? ja tam widzę pełny parking.
Ja tam stacji SKM nadal nie widzę.

# Gimmama

19.11.2019 16:09

Jestem za, ponieważ komunikacja miejska na ul. Lazurowej (odcinek Człuchowska - Połczyńska) to jakiś dramat
Jedna kursująca lina w stronę centrum. Rano bardzo trudno wejść do zatłoczonego autobusu, który kursuje napewno nie wg rozkładu.

# dddd

19.11.2019 18:29

#lideksynubeka napisał(a) 17.11.2019 17:39
Wizja śmiała, godna prezydenta Starzyńskiego. Tyle, że Rafalala jej nie zrealizuje. Bo za śmiała. Za rządów Bufetowej zaproponowałem też wizję uwzględniającą jej mały rozumek: poniważ korki na Połczyńskiej tworzą się na zachód od Lazurowej, to tam należałoby dociągnąć tramwaj od Powstańców i tam też postawić parking P+R. Co wyszło? To co wyszło, czyli pusty parking i dodatkowy przystanek tramwajowy.

Od jakiegoś czasu parking jest raczej zapełniony, a nie pusty

REKLAMA

# qvertz

23.11.2019 13:57

Kąśliwa uwaga, że winą Kaczyńskiego jest, że metro ominęło rzekomo Jelonki - nie jest zgodna z prawdą. Docelowo, to osiedle będzie kiedyś połączone drogą szynową w kierunku Dworca Zachodniego za pomocą już istniejącej odnogi kolejowej zwanej czasem kolejową obwodnicą Warszawy. Musi tylko powstać specjalny tor dla SKM jadących ze Śródmieścia, tak by mogły obsługiwać Odolany a następnie skręcić w prawo w obwodnicę i jechać dalej w kierunku Wola Parku. Na to potrzebne są jednak miliardy do wydania. Miasto pod rządami lewaków jest już zadłużone i prace ruszą, ale w perspektywie 10-25 lat. Podobnie jak brakujący odcinek miejski trasy N-S. Warto zobaczyć jego projekt na mapach miejskich - portal oficjalny Ratusza. Wciąż jest w planach miejscowych i studiach zagospodarowania.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy