Co z przedłużeniem Batalionów Chłopskich? Skrót dla Chrzanowa i Jelonek
12 kwietnia 2017
Brakuje tylko pół kilometra, żeby główna Chrzanowa połączyła się z serwisówką trasy S8. To jednak bardzo droga inwestycja.
Jeszcze dziesięć lat temu wieść, że Batalionów Chłopskich stanie się główną osią dużego skupiska bloków, wzbudziłaby zdumienie. Dziś to już fakt. Odchodząca od Lazurowej ulica została gęsto zabudowana, a rano tworzą się na niej korki, tworzone przez kierowców, próbujących wydostać się z osiedla. Siatka ulic na Chrzanowie jest póki co szczątkowa; brakuje nawet połączenia Batalionów Chłopskich i Coopera, które rodzi się w wielkich bólach.
- Rozwijające się bardzo szybko osiedle powoduje, że wzrasta liczba osób korzystających z okolicznych, nieprzystosowanych do takiego obciążenia dróg - pisze radna Ewa Przychodzień-Schmidt. - Rozpoczęła się także przebudowa Lazurowej, która już obecnie jest permanentnie zakorkowana.
Zdaniem radnej odciążyć Lazurową mogłoby przedłużenie Batalionów Chłopskich do drogi serwisowej trasy S8. Dzięki niemu kierowcy mieliby możliwość szybkiego dotarcia na obwodnicę, na czym skorzystałby nie tylko Chrzanów, ale przede wszystkim Jelonki.
- Projekt planu zagospodarowania przestrzennego Chrzanowa określa szerokość pasa drogowego na 15 metrów, a długość tego odcinka to 511 metrów - odpowiada burmistrz Michał Grodzki. - Konieczny wykup gruntów to koszt ok. 8 mln zł, projekt i realizacja inwestycji to ok. 2,25 mln zł.
...co daje 10,25 mln zł. Sumy takiej nie ma ani w budżecie Bemowa, ani w wieloletniej prognozie finansowej Warszawy. Nie słychać także, by rada miasta zamierzała w najbliższym czasie przyznać dzielnicy takie pieniądze.
Na razie bemowski samorząd musi poprzestać na zapewnieniu bezpieczeństwa na istniejącym odcinku Batalionów Chłopskich, tj. objęciu ulicy ograniczeniem prędkości do 30 km/h, likwidacji bezużytecznej drogi rowerowej i budowie zamiast niej miejsc do parkowania równoległego.
(dg)