REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Co dalej z Traktem Lubelskim? Przebudowa nieprędko.

  6 listopada 2012

alt='Co dalej z Traktem Lubelskim? Przebudowa nieprędko.'

Trakt Lubelski niegdyś był spokojną ulicą, z czasem jednak stał się jedną z głównych arterii Wawra. Niestety za tą nobilitacją nie nadążają nakłady inwestycyjne na poważniejszy remont, czy choćby tymczasową poprawę stanu tej drogi.

REKLAMA

A przypomnijmy, że to czwarta pod względem długości (9,7 km) ulica w Warszawie, ustępująca pola jedynie Wałowi Miedzeszyńskiemu, Puławskiej i Alejom Jerozolimskim. Niestety, wciąż coś staje na przeszkodzie, by rozpocząć na niej gruntowny remont. Ten, który został zapisany w planie inwestycyjnym miasta i przewidziany był do realizacji w latach 2011-2014, ostatecznie został przesunięty w czasie, z powodu koniecznych oszczędności w budżecie Warszawy.

W grudniu ubiegłego roku pojawił się projekt na remont i modernizację Traktu Lubelskiego na odcinku od ul. Lucerny do Zwoleńskiej. - Istotnie, swego czasu był wykonany projekt przebudowy Traktu Lubelskiego - mówi radny Sławomir Kacprowicz. - Sprawa jednak upadła, ponieważ były kłopoty z zaprojektowaniem kanalizacji deszczowej.

Co z tym remontem?

Zarząd dzielnicy podjął już działania w sprawie budowy takiej kanalizacji - zakończone zostały prace związane z budową kolektora "W" (czyli "Wawerskiego"). Było to do niedawna najważniejsze przedsięwzięcie inwestycyjne Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. Wybudowano 6-kilometrowy odcinek kolektora, w tym również w ulicy Trakt Lubelski, na odcinku od Kadetów do Zwoleńskiej. Kolektor pozwoli odprowadzić ścieki z Wawra do oczyszczalni "Czajka".

O podsumowanie zakresu prac poprosiliśmy MPWiK. - Kanały zbiorcze i przyłącza zostały wybudowane w ul. Kadetów, Zwoleńskiej i Trakt Lubelski na odcinku od ul. Bronowskiej do Zwoleńskiej - mówi rzecznik prasowy Roman Bugaj. - Na tym odcinku został przywrócony ruch samochodowy i komunikacja miejska. Zamknięty pozostaje odcinek od Kadetów do Bronowskiej. Obecnie trwają roboty związane z budową kanałów zbiorczych i przyłączy w ul. Trakt Lubelski, na odcinku od Lebiodowej do Bronowskiej.

Na razie byłoby dobrze, gdyby po zakończonym remoncie kanalizacji wykonawca uporządkował teren.
Przewidujemy, że do końca listopada zakończone zostaną wszystkie prace budowlane i nawierzchnia ulicy zostanie tymczasowo odtworzona. Docelowe odtworzenie nawierzchni ulicy Kadetów na odcinku do Traktu, ulicy Trakt Lubelski od Kadetów do Zwoleńskiej i ulicy Zwoleńskiej na odcinku Trakt - Rogatkowa, przewidujemy w roku 2013 - mówi rzecznik MPWiK.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Objazdy, objazdy, objazdy...

W związku z powyższymi pracami kierowców czeka wiele utrudnień i objazdów. - Zamknięte skrzyżowanie Trakt Lubelski/Kadetów/Lucerny można ominąć objazdem przez ulice Lucerny i Mrówczą lub Patriotów, aż do przejazdu kolejowego. Na zamkniętym dla ruchu odcinku Traktu Lubelskiego pomiędzy ul. Zwoleńską a Cylichowską możliwy jest jedynie dojazd do posesji. Proponowane objazdy prowadzą ulicami: Zwoleńska lub Borków - Juhasów i dalej Mrówcza - Lucerny, oraz: Wał Miedzeszyński - Bronowska - Trakt Lubelski - Zwoleńska - podaje Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów m.st. Warszawy.

Miejmy nadzieję, że po zakończeniu tych wszystkich zadań, kwestia remontu nawierzchni Traktu Lubelskiego stanie się sprawą otwartą, choć na ekspresowe tempo raczej nie ma co liczyć. Modernizacji możemy się chyba spodziewać nie wcześniej niż w 2014 r., gdyż póki co, we wstępnym projekcie budżetu Warszawy radni nie zarezerwowali na ten cel funduszy.

To, na co będzie można liczyć w 2013 r. na Trakcie Lubelskim, będzie efektem wykonania prac "przy okazji". I tak np. w związku z przebudową ul. Skalnicowej i rozpoczęciem robót na odcinku od ulicy Kuligowskiej w kierunku Wału Miedzeszyńskiego, nastąpi połączenie ulicy Trakt Lubelski z tym ostatnim. Podobnie rzecz się ma w związku z przedłużeniem ul. Panny Wodnej do Skalnicowej - na skrzyżowaniu z Traktem Lubelskim powstanie rondo. Rozpoczęcie prac ma nastąpić w 2013 r., a zakończenie w 2014 r.

REKLAMA

Jest remont - jest bałagan

Na razie byłoby dobrze, gdyby po zakończonym remoncie kanalizacji wykonawca uporządkował teren. - Obecnie, choć na wielu odcinkach prace zostały zakończone, nikt nie usiłuje wyrównać dziur żwirem, który jest zmagazynowany w wielkich kopcach pośrodku Traktu. A ludzie chodzący piechotą lub jeżdżący rowerami są cali "utytłani" w rozmiękłej glinie, gdyż nie zapewniono nawet na chodnikach możliwości przejścia suchą nogą - denerwuje się radny Andrzej Krasnowolski.

sb

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# miłośnik_motyk

19.12.2012 14:45

To odtworzenie nawierzchni przez wykonawcę to są jakieś jaja. Koło można sobie urwać na Zwoleńskiej w okolicach stacji auto-gazu, na Bronowskiej przy kanałku i na trakcie lubelskim od Lucerny do Bronowskiej.

# anita

06.02.2013 10:37

Skandal tak mozna okreslic te prace, ktore trwaja na. Trakcie Lubelskim.
Jak mozna nie wyremontowac tak waznej dla komunikacji centralnej ulicy Wawra?
Jesesmy w Unii a ulce Wawra dziurawe, krzywe, bez chodnikow, bez sciezek rowerowych, tona w blocie.
SKANDAL

# jonasz

06.02.2013 14:30

Problemem nie jest nawet to, że jesteśmy w UE - jak na razie "wyciągamy" najwieksze fundusze na tzw. spójość - probleme jest to, że Wawer jest w stolicy, bo nic z owych funduszy nie widzi, a jako stolica to nawet nie nie łoży. Gdyby był wsią pod Rzeszowem, miałby i chodnik, i drogę,i wszystkie media, a grunt kosztowałby " 7 TPLN za 1 ar".

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe