REKLAMA

Targówek

drogi »

 

Buspas na Kijowskiej. TAK czy NIE?

  15 listopada 2018

alt='Buspas na Kijowskiej. TAK czy NIE?'

Z osiedla Wilno i Targówka Fabrycznego płyną głosy, że najmłodszy w mieście pas dla autobusów zakorkował drogę do Śródmieścia. Spytaliśmy ZTM, co o tym sądzi.

REKLAMA

Namalowany w lipcu na Kijowskiej buspas w stronę Targowej jest szczególny z dwóch powodów. Zarząd Transportu Miejskiego unika wyznaczania pasów autobusowych wzdłuż torów tramwajowych. Tym razem zrobił wyjątek, choć niemal wszystkie autobusy i tramwaje jadą Kijowską obok siebie (wyjątkiem jest kursujące co pół godziny 156, które wjeżdża na ulicę już z Zabranieckiej). Drugim zaskoczeniem było ekspresowe tempo, w jakim powstał buspas, bo od zapowiedzi do jego wyznaczenia minęło kilka dni zamiast zwyczajowych kilku lat. Dziś w porannym szczycie korzysta z niego 17 autobusów na godzinę, zaś cały ruch prywatny musi zmieścić się na jednym pasie ogólnym.

- Po co było budować taką szeroką ulicę z Targówka Fabrycznego, skoro za dworcem i tak jest zwężenie? - dziwią się kierowcy. - Rano korek potrafi sięgać do Objazdowej, więc korzystanie z nowego odcinka, zbudowanego za grubą kasę, w zasadzie nie ma sensu.

Jak działanie nowego buspasa ocenia ZTM? Czy zostanie on na Kijowskiej na stałe?

- Aktualnie jesteśmy na etapie prowadzenia analizy funkcjonowania pasa autobusowego na Kijowskiej - odpowiada Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. - Ze wstępnych badań ruchu wynika, że obecnie średni czas przejazdu autobusów na odcinku pomiędzy przystankiem Dw. Wschodni (Kijowska) a zjazdem ze skrzyżowania Kijowskiej z Targową wynosi nieco ponad półtorej minuty, natomiast maksymalny zmierzony czas jazdy wyniósł 2 minuty. Przed uruchomieniem buspasa czas przejazdu autobusów na tym odcinku wynosił średnio 3-4 minuty, przy czym maksymalny zmierzony czas przejazdu wyniósł 9 minut. Widać więc, że uruchomienie buspasa spowodowało skrócenie czasu przejazdu autobusów, a tym samym poprawę funkcjonowania komunikacji publicznej w tym rejonie.

- Nadal będziemy prowadzili obserwację tego buspasa i jeśli dotychczasowe wyniki potwierdzą się w dłuższym okresie, wystąpimy do Biura Polityki Mobilności i Transportu z wnioskiem o pozostawienie go na stałe - podsumowuje Kunert.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# ewka

16.11.2018 13:14

zgadzam sie. zbudowano piękną trasę, w strone centrum jedzie sie szybko i przyjemnie i nagle na wysokoci wschodniego robi sie waskie gardło.. pytam sie po co ta trasa skoro i tak swoje trzeba odczekac przy wschodnim? rozumiem potrzebe płynnego ruchu autobusów ale przy budowie takiej trasy powinni przebudowac całkowiecie okolice wschodniego bo tak naprawde nic sie tam nie zmieniło oprócz małej kosmetyki... jadac w strone targówka fabrycznego zostaje tylko jedna nitka bo nie zmieniono miejsc postoju autobusów jadac do cetrum wbijam sie gigantyczny korek.. ja juz tamtędy nie jezdze - szkoda nerwów.. dla mnie kasa wyrzucona w błoto.

# gosc

18.11.2018 07:57

Nie umiecie zadawać pytań urzędnikom i pozwalacie prowadzić się za nos.
Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. - "Ze wstępnych badań ruchu wynika, że obecnie średni czas przejazdu autobusów na odcinku pomiędzy przystankiem Dw. Wschodni (Kijowska) a zjazdem ze skrzyżowania Kijowskiej z Targową wynosi".
Dlaczego nie autor nie dopytał:
- Ile autobus czeka, żeby teraz dojechać do buspasa?
- Jak się zmienił całkowity czas podróży autobusem od początku korka do końca buspasa?
- Jaki jest koszt busapsa uwzględniając w tej sytuacji zupełnie niepotrzebną budowę dwóch pasów ruchu na wcześniejszym odcinku (o ile taniej można było zbudować tą trasę)?

# qvertz

28.11.2018 21:24

I właśnie o to chodzi! Zamiast żmudnych, nikomu nieznanych "badań" ewentualnych skutków stworzenia buspasa - przyjęto w tym przypadku właściwą metodę działania, czyli "rozpoznania bojem". Od razu widać to, co i tak by było widoczne nawet bez tych, pożal się Boże, analiz oddziaływania. Pozostałe decyzje na temat sieci buspasów w Wawie powinny zostać podjęte w podobnym trybie. Mimo rozpaczliwych głosów "kierykantów" zawsze w takim przypadku poprawia się przepustowość linii komunikacyjnych i wreszcie pasażerowie autobusów widzą, że naprawdę opłaca się (czas!!!!) korzystać z transportu publicznego. Miejmy nadzieję, że takie właśnie będą kierunki działań nowego prezydenta Warszawy. Szybkie i spektakularne decyzje - dla dobra ludzi, a nie lobbystów, lgbt i czyścicieli kamienic.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024