REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Drogi

Buspas na Człuchowskiej do likwidacji? "Fatalny pomysł"
REKLAMA

Fot. Jarosław Oborski


REKLAMA

Buspas na Człuchowskiej do likwidacji? "Fatalny pomysł"

- Jakiś czas temu ZDM wprowadził buspas na ul. Człuchowskiej. Jak się sprawdza? - zapytał mieszkańców na Facebooku radny Jarosław Oborski.

REKLAMA

- Pomysł buspasów jest bez sensu, gdyż droga nie posiada prawo- i lewoskrętów, przez co tworzą się korki. Buspasy są wytyczone odcinkowo po 200-300 metrów, co również przyczynia się do dodatkowych korków przy zmianach pasa ruchu. Dodatkowych linii autobusowych nie ma, ruch autobusowy jest bez zmian. Jak buspasów nie było, to i korków nie było, czyli autobusy w korku też nie stały - zauważa w dyskusji pan Michał. - Patrząc na liczbę linii autobusowych (trzy dzienne i nocna) to raczej słabe rozwiązanie. Zwiększył się ruch na małych uliczkach pomiędzy domkami, gdzie dużo dzieci chodzi do szkoły - komentuje pani Marta.



REKLAMA

"Pomysł generuje jedynie korki"

Choć znaleźli się też obrońcy nowego rozwiązania, to jednak zdecydowana większość komentujących jest przeciwna wprowadzonym zmianom. - Jak buspasów nie było, to na prawym pasie parkowały samochody. Obecny ruch spowodowany jest raczej budową metra i utrudnieniami na Górczewskiej - argumentuje pan Janusz. - Bezsensowny pomysł. Człuchowska nie jest aż tak zakorkowana, aby wymagała buspasa. Właśnie jego wydzielenie powoduje korki i zagrożenia kolizją, ponieważ wiele samochodów w ostatniej chwili włącza kierunkowskaz skręcając w lewo - dodaje pani Agnieszka. - Pomysł generuje jedynie korki na Człuchowskiej (których wcześniej nie było). Autobusów na Człuchowskiej nie ma zbyt wiele, prawy pas pusty a lewy stoi, bo wystarczy, że ktoś skręca w Karabeli i już tarasuje przejazd prosto. Nie wiem co to za nadgorliwiec wymyślił, dramat - podsumowuje pani Magdalena.



REKLAMA

Rozwiązanie tymczasowe

Wsłuchując się w głosy mieszkańców radni z klubu "Wybieramy Bemowo" wystąpili do władz dzielnicy z prośbą o podjęcie starań w sprawie likwidacji buspasa na całej długości Człuchowskiej, tj. na odcinku od ul. Świetlików do ul. Lazurowej.

- Buspas powoduje korki i bardzo zaburza płynność ruchu - przekonują radni Marta Sylwestrzak i Jarosław Oborski. Ich interpelacja została przesłana do Zarządu Dróg Miejskich.

Na razie nic się nie zmieni. - ZDM nie decyduje o lokalizacji buspasów a ten konkretny jest wprowadzony jedynie na czas budowy metra - informuje Mikołaj Pieńkos z wydziału komunikacji ZDM.

(DB)


  • Poleć
  • Polub Tu Bemowo
  • Udostępnij





22.10.2020 21:10 #Crt
Biuro Mobilności decyduje. Pomysł okazał się chybiony. Trzeba umieć przyznać się do błędu. O co chodzi, że trzeba Wykonawcy zapłacić i odkręcić to co zostało skopane? To trzeba. Dlaczego koszty mają ponosić codziennie ci, którzy jeżdżą to drogą jednym pasem w każdą stronę.
23.10.2020 10:21 #Bemiś
Myślę, że powinno się zaczekać na kolejną fazę budowy metra na Bemowie. W mojej ocenie, gdyby budowa rozpoczęła się zgodnie z planem to buspas byłby przydatny. Poczekajmy do wiosny.
23.10.2020 12:34 #zjelonek
Jedyny korek jaki widziałem na Człuchowskiej to przy Hali do skrętu w lewo w Powstańców.
A spowolnienia ruchu powodują ortodoksyjni rowerzyści jadąc lewym pasem , no bo przecież ani po chodniku ani po buspasie nie wolno.
Najbardziej irytująca jest długość cyklu świateł - czekają i pojazdy i piesi - ci ostatni często przebiegają na czerwonym żeby autobus zdąrzyć bo na zielone dla Człuchowskiej pali stanowczo za długo , chyba tylko po to tylko żeby samochody rozpędziły się do setki - a potem gwałtowne hamowanie prze tymi co chcą w lewo skręcić...
23.10.2020 16:20 Lukasz321a
Na 3 pasmowej górczewskiej też nie było korków dopóki debile z ratusza tuż przed wyborami nie wyznaczyły buspasa.
24.10.2020 07:21 #Pik
Byś pas powinien zostać kto to jest Oborski że decyduje za wszystkich.
REKLAMA
24.10.2020 08:43 #Pan M
Miesiąc temu, na tym portalu napisałem - przy okazji publikacji materiału dotyczącego kuriozalnego pomysłu malowania ścieżki rowerowej na chodniku ulicy Człuchowskiej - kilka słów odnośnie buspasa:

Panie Oborski, odczep się Pan do cholery od tej ulicy. Kolejna chodniko-ścieżka rowerowa obniżająca poziom bezpieczeństwa pieszych i ograniczająca rowerzystów dla poprawy komfortu jazdy kierowców? Ruch pieszy jest na Człuchowskiej ogromny i wypchanie rowerzystów na chodnik niczym na tranzytowej Połczyńskiej jest fatalnym pomysłem. W pierwszej kolejności należałoby zlikwidować kretyński buspas, który nie pracuje. Kongestia ma miejsce jedynie przed skrzyżowaniem z Powstańców Śląskich i potrafi sięgać do Świetlików, a tam paradoksalnie buspasa nie ma. Jeśli autorowi tego głupiego rozwiązania obca była ta oczywista oczywistość, to Pan Panie Oborski aspirując już kolejny raz do roli organizatora ruchu na Bemowie - powinien to wiedzieć. Najprostszym rozwiązaniem problemu tkwiących w korku przy Hali autobusów komunikacji miejskiej, jest dopuszczenie lewoskrętu dla autobusów z pasa środkowego stanowiącego przed samym skrzyżowaniem kontynuację pasa prawego. (cdn...)
24.10.2020 08:44 #Pan M
(cd.) Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem które wiele lat temu forsowałem, było możliwe do zrealizowania przy przebudowie puszczenie pasa prawego zygzakiem w zatokę do prawoskrętu, lewego zygzakiem na środkowy, zaś na pasie lewym wyznaczenia od miejsca rozszerzenia jezdni buspasa odkreślonego od lewej krawędzi jezdni w sposób analogiczny do azylu autobusowego na sąsiedniej jezdni. Niestety udało się tylko to ostatnie, dzięki czemu nie ma durnej zatoczki jak przy bemowskim urzędzie odsuwającej do absurdu przystanek od przejścia. Udało się zachować szeroki chodnik na przystanku gdzie ruch pieszych potęgują oczekujący na autobusy, a nie jak przy idiotyczne zaprojektowanym po ostatniej przebudowie przy wymienionym skrzyżowaniu koło bemowskiego ratusza - gdzie szerokość chodnika i ustawienie wiaty pozostawały w sprzeczności ze zdrowym rozsądkiem i przepisami. Gdyby na południowej jezdni ulicy Człuchowskiej wyznaczono buspas do lewoskrętu przy lewej krawędzi, autobusy skręcające w kierunku Górczewskiej miałyby wjechać na wspólny przystanek tramwajowo autobusowy na Powstańców. Dzięki przerzuceniu powrotnego z miasta przystanku tramwajowego za skrzyżowanie, przy Hali w miejscu starej wysepki miała być poszerzona do dwóch pasów zatoka do lewoskrętu. Dlaczego tak się nie stało? Bo zabrakło lobbingu. Bo radni wolą zaszumieć medialnym bzdetami, poidełkami, karmidełkami, stacjami dla rowerów na każdym rogu itp. Jeśli chodzi o rowery na Człuchowskiej też był pomysł. Wystarczyło w czasie przebudowy zwęzić środkowy pas zieleni o jakiś metr z jednej i o tyle samo z drugiej strony, przesunąć pasy ruchu dla samochodów bliżej osi ulicy i wygospodarować w ten sposób przy prawej krawędzi obu jezdni miejsce na pas dla rowerów bez konieczności przerzucenia instalacji wodnych i energetycznych. Takie niskobudżetowe a modelowe rozwiązanie można wdrożyć nawet i teraz. Tak Panie Oborski, a nie zarzucać przestrzeń publiczną kolejną pieprzoną tandetą w duchu demokratycznego populizmu.

W świetle podjętej inicjatywy na rzecz likwidacji bzdurpasa, tym razem napiszę - dziękuję Panie Radny! Oby tylko udało się doprowadzić sprawę do końca...
24.10.2020 21:42 #AlejąGwiazDoNieba!
Ej ! Odwalcie się od tego buspasa :). Super się nim jeździ, nikt mi nie przeszkadza, wskakuje sobie z Lazurowej na ten buspas i myk... aż do Powstańców:). Policja i tak ma to w düpie, bo wiedzą ze to durnota.
26.10.2020 09:49 #QAZ
#AlejąGwiazDoNieba! napisał(a) 24.10.2020 21:42

Ej ! Odwalcie się od tego buspasa :). Super się nim jeździ, nikt mi nie przeszkadza, wskakuje sobie z Lazurowej na ten buspas i myk... aż do Powstańców:). Policja i tak ma to w düpie, bo wiedzą ze to durnota.
Słuszna uwaga. Buspas ma swoje zalety :)
28.10.2020 17:44 drugastrona
Buspas przyczynia się do kolizji, bo kierowcy w ostatniej chwili włączają kierunkowskaz :D Poziom logiki w społeczeństwie szybuje w kosmos.
REKLAMA

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA