Forum › Bemowo
# Crt 22.10.2020 21:10 |
|
Biuro Mobilności decyduje. Pomysł okazał się chybiony. Trzeba umieć przyznać się do błędu. O co chodzi, że trzeba Wykonawcy zapłacić i odkręcić to co zostało skopane? To trzeba. Dlaczego koszty mają ponosić codziennie ci, którzy jeżdżą to drogą jednym pasem w każdą stronę.
|
# Bemiś 23.10.2020 10:21 |
|
Myślę, że powinno się zaczekać na kolejną fazę budowy metra na Bemowie. W mojej ocenie, gdyby budowa rozpoczęła się zgodnie z planem to buspas byłby przydatny. Poczekajmy do wiosny.
|
# zjelonek 23.10.2020 12:34 |
|
Jedyny korek jaki widziałem na Człuchowskiej to przy Hali do skrętu w lewo w Powstańców.
A spowolnienia ruchu powodują ortodoksyjni rowerzyści jadąc lewym pasem , no bo przecież ani po chodniku ani po buspasie nie wolno. Najbardziej irytująca jest długość cyklu świateł - czekają i pojazdy i piesi - ci ostatni często przebiegają na czerwonym żeby autobus zdąrzyć bo na zielone dla Człuchowskiej pali stanowczo za długo , chyba tylko po to tylko żeby samochody rozpędziły się do setki - a potem gwałtowne hamowanie prze tymi co chcą w lewo skręcić... |
Lukasz321a 23.10.2020 16:20 |
|
Na 3 pasmowej górczewskiej też nie było korków dopóki debile z ratusza tuż przed wyborami nie wyznaczyły buspasa.
|
# Pik 24.10.2020 07:21 |
|
Byś pas powinien zostać kto to jest Oborski że decyduje za wszystkich.
|
# Pan M 24.10.2020 08:43 |
|
Miesiąc temu, na tym portalu napisałem - przy okazji publikacji materiału dotyczącego kuriozalnego pomysłu malowania ścieżki rowerowej na chodniku ulicy Człuchowskiej - kilka słów odnośnie buspasa:
Panie Oborski, odczep się Pan do cholery od tej ulicy. Kolejna chodniko-ścieżka rowerowa obniżająca poziom bezpieczeństwa pieszych i ograniczająca rowerzystów dla poprawy komfortu jazdy kierowców? Ruch pieszy jest na Człuchowskiej ogromny i wypchanie rowerzystów na chodnik niczym na tranzytowej Połczyńskiej jest fatalnym pomysłem. W pierwszej kolejności należałoby zlikwidować kretyński buspas, który nie pracuje. Kongestia ma miejsce jedynie przed skrzyżowaniem z Powstańców Śląskich i potrafi sięgać do Świetlików, a tam paradoksalnie buspasa nie ma. Jeśli autorowi tego głupiego rozwiązania obca była ta oczywista oczywistość, to Pan Panie Oborski aspirując już kolejny raz do roli organizatora ruchu na Bemowie - powinien to wiedzieć. Najprostszym rozwiązaniem problemu tkwiących w korku przy Hali autobusów komunikacji miejskiej, jest dopuszczenie lewoskrętu dla autobusów z pasa środkowego stanowiącego przed samym skrzyżowaniem kontynuację pasa prawego. (cdn...) |
# Pan M 24.10.2020 08:44 |
|
(cd.) Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem które wiele lat temu forsowałem, było możliwe do zrealizowania przy przebudowie puszczenie pasa prawego zygzakiem w zatokę do prawoskrętu, lewego zygzakiem na środkowy, zaś na pasie lewym wyznaczenia od miejsca rozszerzenia jezdni buspasa odkreślonego od lewej krawędzi jezdni w sposób analogiczny do azylu autobusowego na sąsiedniej jezdni. Niestety udało się tylko to ostatnie, dzięki czemu nie ma durnej zatoczki jak przy bemowskim urzędzie odsuwającej do absurdu przystanek od przejścia. Udało się zachować szeroki chodnik na przystanku gdzie ruch pieszych potęgują oczekujący na autobusy, a nie jak przy idiotyczne zaprojektowanym po ostatniej przebudowie przy wymienionym skrzyżowaniu koło bemowskiego ratusza - gdzie szerokość chodnika i ustawienie wiaty pozostawały w sprzeczności ze zdrowym rozsądkiem i przepisami. Gdyby na południowej jezdni ulicy Człuchowskiej wyznaczono buspas do lewoskrętu przy lewej krawędzi, autobusy skręcające w kierunku Górczewskiej miałyby wjechać na wspólny przystanek tramwajowo autobusowy na Powstańców. Dzięki przerzuceniu powrotnego z miasta przystanku tramwajowego za skrzyżowanie, przy Hali w miejscu starej wysepki miała być poszerzona do dwóch pasów zatoka do lewoskrętu. Dlaczego tak się nie stało? Bo zabrakło lobbingu. Bo radni wolą zaszumieć medialnym bzdetami, poidełkami, karmidełkami, stacjami dla rowerów na każdym rogu itp. Jeśli chodzi o rowery na Człuchowskiej też był pomysł. Wystarczyło w czasie przebudowy zwęzić środkowy pas zieleni o jakiś metr z jednej i o tyle samo z drugiej strony, przesunąć pasy ruchu dla samochodów bliżej osi ulicy i wygospodarować w ten sposób przy prawej krawędzi obu jezdni miejsce na pas dla rowerów bez konieczności przerzucenia instalacji wodnych i energetycznych. Takie niskobudżetowe a modelowe rozwiązanie można wdrożyć nawet i teraz. Tak Panie Oborski, a nie zarzucać przestrzeń publiczną kolejną pieprzoną tandetą w duchu demokratycznego populizmu.
W świetle podjętej inicjatywy na rzecz likwidacji bzdurpasa, tym razem napiszę - dziękuję Panie Radny! Oby tylko udało się doprowadzić sprawę do końca... |
# AlejąGwiazDoNieba! 24.10.2020 21:42 |
|
Ej ! Odwalcie się od tego buspasa :). Super się nim jeździ, nikt mi nie przeszkadza, wskakuje sobie z Lazurowej na ten buspas i myk... aż do Powstańców:). Policja i tak ma to w düpie, bo wiedzą ze to durnota.
|
# QAZ 26.10.2020 09:49 |
|
#AlejąGwiazDoNieba! napisał(a) 24.10.2020 21:42 Ej ! Odwalcie się od tego buspasa :). Super się nim jeździ, nikt mi nie przeszkadza, wskakuje sobie z Lazurowej na ten buspas i myk... aż do Powstańców:). Policja i tak ma to w düpie, bo wiedzą ze to durnota. Słuszna uwaga. Buspas ma swoje zalety :) |
drugastrona 28.10.2020 17:44 |
|
Buspas przyczynia się do kolizji, bo kierowcy w ostatniej chwili włączają kierunkowskaz :D Poziom logiki w społeczeństwie szybuje w kosmos.
|
LINKI SPONSOROWANE
Matura przed Tobą? Poznaj sprawdzone
Kursy Maturalne w Warszawie
Znajdź najlepszy kredyt samochodowy online w Finanse.rankomat.pl
Wstąp do księgarni
Najnowsze informacje na TuBemowo
Misz@masz
Artykuły sponsorowane
Kup bilet
Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.