REKLAMA

Wola

Komentarz

 

Burmistrz: Wyrzućmy pieszych na kładkę nad Górczewską

  28 marca 2017

alt='Burmistrz: Wyrzućmy pieszych na kładkę nad Górczewską'

Kładki dla pieszych nad miejskimi ulicami wciąż nie chcą odejść do lamusa. Zbyt wielu warszawiaków patrzy na świat tylko zza kierownicy samochodu.

REKLAMA

Z perspektywy pieszego - a więc każdego mieszkańca Woli - Górczewska między trasą Prymasa Tysiąclecia a Deotymy i Elekcyjną to bariera, którą bez żadnej straty dla krajobrazu, ekologii i uszu przechodniów mógłby zastąpić mur. Ponieważ na 450-metrowym odcinku nie ma przejścia dla pieszych, dotarcie z parku Szymańskiego czy ośrodka sportowego do parku Moczydło oznacza znaczne nadrobienie drogi. Traci na tym wizerunek Woli jako dzielnicy parków, zachęcającej do weekendowych spacerów. Metro zmieni wielką ulicę. Jaka będzie nowa Górczewska? Metro zmieni wielką ulicę. Jaka będzie nowa Górczewska?
Sześć pasów czy dwa? Szerokie chodniki czy ekrany akustyczne? Trwa ważna dyskusja o ważnej ulicy.
Przede wszystkim tracą jednak najsłabsi: osoby starsze i niepełnosprawne. Co robić? Zdaniem burmistrza Krzysztofa Strzałkowskiego parki mogłaby "połączyć" kładka.

- Wspomniana kładka musiałaby spełniać wszelkiego typu wymogi np. dla osób niepełnosprawnych, rowerzystów czy osób z wózkami dziecięcymi - wyjaśnia Mariusz Gruza, rzecznik urzędu dzielnicy. - Odpowiedni projekt i architektura takiej kładki mogłyby zapewnić wygodną komunikację między dwoma parkami i jednocześnie nie powodować utrudnień komunikacyjnych na Górczewskiej. Jest to oczywiście głos w dyskusji, a konkretne rozwiązania będą musiały być skonsultowane z mieszkańcami.

Kładka z notorycznie zepsutą windą (bo taki jest warszawski standard) jako wygodna komunikacja dla 5-letnich dzieci, 80-latków o lasce i osób na wózkach? Oj, chyba nie.

- Ogromna większość kładek nie ułatwia, ale utrudnia pieszym poruszanie się po mieście - komentuje Jędrzej Puzyński z inicjatywy Piesza Wola. - Tam, gdzie to tylko możliwe, powinno się proponować przejścia naziemne, a takie już w tej okolicy są. Wydaje się jednak, że podobny efekt można by osiągnąć taniej a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na inne udogodnienia dla pieszych.

Mowa o 5 mln zł. Dwa lata temu projekt budowy kładki został zgłoszony do budżetu partycypacyjnego, ale Zarząd Dróg Miejskich uznał, że jest niezgodny z regulaminem.

- Zgłaszane projekty muszą być możliwe do realizacji w ciągu roku - czytamy w uzasadnieniu. - Ponadto koszt realizacji projektu oszacowano na ok. 5 mln zł, co przekracza kwotę przeznaczoną na realizację projektów.

Budowa sygnalizacji świetlnej kosztowałaby pięciokrotnie mniej. Czy dla pasażerów autobusów i kierowców, którzy po pokonaniu 220 metrów i tak trafiają na kolejne światła, byłoby to wielka strata?

Dominik Gadomski

.
 

REKLAMA

Komentarze (8)

# elektor

28.03.2017 13:00

Kładka nad Górczewską w połowie odległości między Elekcyjną a Prymasa to dobry pomysł i chyba bardziej zachęcający do spacerów między parkami niż przejscie ze swiatłami na przycisk , na którym pieszy czeka minutę albo i dłużej bo tak są poustawiane cykle w przyjaznej pieszym Warszawie.
Tylko dla unikniecia wind i zachęcenia do spaceru dojscie do kładki ( i podjazd dla rowerów ) powinny byc z długich prostopadałych do Górczewskiej pochylni na nasypach obsadzonych krzakami, wchodzącymi głęboko w obydwa parki. To oczywiście wyjdzie drożej , ale najtaniej jest przecież nie robic nic albo zrobic byle jak.

# mazak

28.03.2017 14:03

Elektor buraku, na miękkim chu.u próbujesz pojechać....
jak zresztą i słój burmistrz samochodzikiem służbowym, a gdzie integracja?
Może katapultę dla ludzi na wózkach i dzieci wymyślicie? Będzie taniej...

# lideksynubeka

28.03.2017 15:25

Albo zamiast katapulty eutanazję,jak w rodzinnych dla folksdojczy z PO Niemczech. A dla dzieci integrację z muzułmańskimi tzw.uchodźcami. Najlepiej zbiorową. Typu 10 "uchodźców"-jedno dziecko.

REKLAMA

# gosc

28.03.2017 16:29

Słowa "mazaka" świadczą o jego statusie społecznym, a "bogaty" dobór słów nie pozostawia złudzeń, jaki to typ człowieka.
Jeśli masz obrażać innych tylko dlatego że mają inne zdanie od twojego, to lepiej już nic nie pisz.
To samo można napisać nie ubliżając nikomu. Ale to dla naszego narodu jest rzeczą coraz bardziej niemożliwą. Pozdrawiam.

# dwapf

28.03.2017 22:32

Jestem za pomysłem kładki długiej prostopadłej ale z nasypem przy samych końcach. Aby wyglądała na lekką konstrukcję stalową.

# PiesiGórą

29.03.2017 15:51

Zbyt wielu znajomych burmistrza Strzałkowskiego z PO jeździ Górczewską do swoich domków z ogródkami i kominkiem na zachodnich przedmieściach Warszawy.Bohdan Sułczyński(były burmistrz Bemowa obecnie wiceprezes Profbud) mieszka w Kampinosie, Grzegorz Popielarz-Babice.W ogóle to Peło to jest w ciemnej d.. jeśli chodzi o tworzenie miasta dla ludzi a nie dla samochodów.Trzeba im przy urnie podziękować za takie myślenie o mieście z początku lat 70-tych.

REKLAMA

# Luk1975

03.04.2017 23:59

Kładka to pomysł idiotyczny. Po to chyba budujemy metro, by można było ucywilizować Górczewską i przekształcić ja w miejska ulicę a nie robić z niej autostradę z kładkami i estakadami.

# Gryzu

07.04.2017 16:21

To nie jest highway czy trasa wylotowa z miasta, wystarczą światła z przyciskami przejścia na żądanie.
Kładka zeszpeci dość kameralną okolicę i jest rozwiązaniem najgorszym z możliwych.
Dziwi mnie, że burmistrz proponuje takie drogie rozwiązanie problemu.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy