REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Budujemy most

  20 marca 2009

Nie ma protestów firm uczestniczących w przetargu. Jeżeli Urząd Zamówień Publicznych nie dopatrzy się błędów w postępowaniu przetargowym, będzie można budować most Północny.

REKLAMA

Wszystko wskazuje na to, że w kwietniu ruszą prace. Prawdopodobnie miasto otrzyma 340 mln dofinansowania z Unii. Firma Pol-Aqua zbuduje przeprawę za 977 mln. Ma na to 32 miesiące.

Przedstawiciele firmy zapewniają, że zdążą. Optymistyczny wariant zakłada od-danie mostu do użytku pod koniec 2011. Bardziej realny mówi o początku roku 2012. To już nie ma większego znaczenia dla mieszkańców. Most byłby pięknym prezentem na gwiazdkę 2011, ale jeśli pojedziemy w styczniu 2012 - też świetnie.

Mieszkańców niepokoi co innego. Zgłaszają mnóstwo uwag do rozwiązań dro-gowych, jakie przyjęli urzędnicy. Najwięcej kontrowersji budzi rondo na skrzyżowa-niu z Modlińską. - Przecież tam zawsze będzie korek - irytuje się kierowca z Nowo-dworów. - Poza tym jak można w XXI wieku w tak wielkim mieście planować skrzyżowanie jednopoziomowe na dwóch wielkich arteriach? Moim zdaniem nasi drogowcy nie mają wyobraźni.

Niestety wraz z oddaniem mostu Północnego nie zostaną rozwiązane nasze problemy komunikacyjne. Zaraz potem ruszy wielka przebudowa mostu Grota do parametrów mostu autostradowego. Trasa Toruńska po zmodernizowaniu i zbudo-waniu nowych dróg wylotowych na Bemowie, w Łomiankach i obwodnicy Marek ma przejąć cały ruch tranzytowy. Niestety to również nie gwarantuje Białołęce wyzwo-lenia się od korków. Wciąż nie wiadomo, kiedy będzie budowana trasa mostu Północnego od Modlińskiej do Płochocińskiej. O kolejnym jej odcinku do Marek nawet nie wspomina się w żadnych realnych planach.

Na domiar złego w ciągu ostatniego roku władze Łomianek kilkakrotnie wystą-piły o skreślenie z planu zagospodarowania województwa trasy mostu legionow-skiego planowanego od lat pomiędzy Jabłonną a Łomiankami. Przed wyborami obecni łomiankowscy radni mówili o alternatywnym skierowaniu ruchu z planowa-nego mostu na tereny położone na północ od ich miasta z węzłem z trasą Warsza-wa - Gdańsk w Pieńkowie.

Tymczasem rzecznik urzędu w Łomiankach Wojciech Asiński poinformował "Echo", że wniosek o skreślenie z planu województwa trasy mostowej nie zawiera żadnej alternatywy. - Chcemy, aby zrezygnowano z tych planów - twierdzi Asiński.

Nie ma wątpliwości, że dopiero zbudowanie mostu legionowskiego tak napraw-dę odciąży Białołękę. Mieszkańcy Łomianek od lat walczą o obwodnicę nad Wisłą. Gdyby wygrali, ruch z mostu zostałby skierowany na nią. Takie rozwiązanie lan-sowały poprzednie władze Łomianek. Obecne odrzuciły nadwiślańską obwodnicę, chcą trasy Warszawa-Gdańsk (S7) pod Puszczą Kampinoską, ale też nie chcą trasy mostu legionowskiego. Ostatnio wojewoda Jacek Kozłowski (PO) poparł wariant trasy S7 pod puszczą. Ostateczna decyzja nie zapadła, a mieszkańcy Łomianek wciąż walczą o referendum w tej sprawie, któremu przeciwna jest ekipa burmistrza Wiesława Pszczółkowskiego (PO). Burmistrz i jego ludzie przed wyborami propono-wali skierowanie ruchu z mostu w prawo, z węzłem z trasą S7 w okolicach Pień-kowa. Nawet taki wariant oznacza dla Białołęki wiecznie zakorkowany most Pół-nocny, bo dla mieszkańców powiatu legionowskiego most Jabłonna - Łomianki nie spełni oczekiwanych założeń. Tymczasem słyszymy, że Łomianki w ogóle nie chcą nowego mostu.

Działania Łomianek mogą przynieść zupełnie nieobliczalne zmiany w planowa-nym od lat układzie drogowym. W interesie Białołęki warto przyjrzeć się działaniom władz tej podwarszawskiej gminy i potencjalnym skutkom tych działań.

Burmistrz Jacek Kaznowski (PO) stwierdził w rozmowie z dziennikarzem "Echa", że nic nie wie o działaniach swoich partyjnych kolegów z Łomianek. Lepiej poinfor-mowany jest starosta powiatu legionowskiego Jan Grabiec, który 23 marca ma m.in. w tej sprawie spotkać się z wiceministrem infrastruktury i przedstawicielami wojewody. - Będziemy namawiać nie tylko na utrzymanie tego mostu w planach wojewódzkich, lecz także przedstawimy argumenty za zdecydowanym przyspiesze-niem tej inwestycji - powiedział "Echu" starosta legionowski. - Niestety korki nie znikną wraz z wybudowaniem mostu Północnego. Most Jabłonna-Łomianki jest nie-zbędny. Nawet jeśli miałaby wygrać opcja objeżdżania przez Pieńków do Warsza-wy, to nastąpi znaczna poprawa w układzie drogowym - podkreśla Grabiec.

bw, oko


W interesie mieszkańców Białołęki należy pilnie zareagować na poczynania władz Łomianek, któ-re wystąpiły o skreślenie trasy mostu legionowskiego z planu zagospodarowania województwa.

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe