REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Budujemy most

  20 marca 2009

Nie ma protestów firm uczestniczących w przetargu. Jeżeli Urząd Zamówień Publicznych nie dopatrzy się błędów w postępowaniu przetargowym, będzie można budować most Północny.

REKLAMA

Wszystko wskazuje na to, że w kwietniu ruszą prace. Prawdopodobnie miasto otrzyma 340 mln dofinansowania z Unii. Firma Pol-Aqua zbuduje przeprawę za 977 mln. Ma na to 32 miesiące.

Przedstawiciele firmy zapewniają, że zdążą. Optymistyczny wariant zakłada od-danie mostu do użytku pod koniec 2011. Bardziej realny mówi o początku roku 2012. To już nie ma większego znaczenia dla mieszkańców. Most byłby pięknym prezentem na gwiazdkę 2011, ale jeśli pojedziemy w styczniu 2012 - też świetnie.

Mieszkańców niepokoi co innego. Zgłaszają mnóstwo uwag do rozwiązań dro-gowych, jakie przyjęli urzędnicy. Najwięcej kontrowersji budzi rondo na skrzyżowa-niu z Modlińską. - Przecież tam zawsze będzie korek - irytuje się kierowca z Nowo-dworów. - Poza tym jak można w XXI wieku w tak wielkim mieście planować skrzyżowanie jednopoziomowe na dwóch wielkich arteriach? Moim zdaniem nasi drogowcy nie mają wyobraźni.

Niestety wraz z oddaniem mostu Północnego nie zostaną rozwiązane nasze problemy komunikacyjne. Zaraz potem ruszy wielka przebudowa mostu Grota do parametrów mostu autostradowego. Trasa Toruńska po zmodernizowaniu i zbudo-waniu nowych dróg wylotowych na Bemowie, w Łomiankach i obwodnicy Marek ma przejąć cały ruch tranzytowy. Niestety to również nie gwarantuje Białołęce wyzwo-lenia się od korków. Wciąż nie wiadomo, kiedy będzie budowana trasa mostu Północnego od Modlińskiej do Płochocińskiej. O kolejnym jej odcinku do Marek nawet nie wspomina się w żadnych realnych planach.

Na domiar złego w ciągu ostatniego roku władze Łomianek kilkakrotnie wystą-piły o skreślenie z planu zagospodarowania województwa trasy mostu legionow-skiego planowanego od lat pomiędzy Jabłonną a Łomiankami. Przed wyborami obecni łomiankowscy radni mówili o alternatywnym skierowaniu ruchu z planowa-nego mostu na tereny położone na północ od ich miasta z węzłem z trasą Warsza-wa - Gdańsk w Pieńkowie.

Tymczasem rzecznik urzędu w Łomiankach Wojciech Asiński poinformował "Echo", że wniosek o skreślenie z planu województwa trasy mostowej nie zawiera żadnej alternatywy. - Chcemy, aby zrezygnowano z tych planów - twierdzi Asiński.

Nie ma wątpliwości, że dopiero zbudowanie mostu legionowskiego tak napraw-dę odciąży Białołękę. Mieszkańcy Łomianek od lat walczą o obwodnicę nad Wisłą. Gdyby wygrali, ruch z mostu zostałby skierowany na nią. Takie rozwiązanie lan-sowały poprzednie władze Łomianek. Obecne odrzuciły nadwiślańską obwodnicę, chcą trasy Warszawa-Gdańsk (S7) pod Puszczą Kampinoską, ale też nie chcą trasy mostu legionowskiego. Ostatnio wojewoda Jacek Kozłowski (PO) poparł wariant trasy S7 pod puszczą. Ostateczna decyzja nie zapadła, a mieszkańcy Łomianek wciąż walczą o referendum w tej sprawie, któremu przeciwna jest ekipa burmistrza Wiesława Pszczółkowskiego (PO). Burmistrz i jego ludzie przed wyborami propono-wali skierowanie ruchu z mostu w prawo, z węzłem z trasą S7 w okolicach Pień-kowa. Nawet taki wariant oznacza dla Białołęki wiecznie zakorkowany most Pół-nocny, bo dla mieszkańców powiatu legionowskiego most Jabłonna - Łomianki nie spełni oczekiwanych założeń. Tymczasem słyszymy, że Łomianki w ogóle nie chcą nowego mostu.

Działania Łomianek mogą przynieść zupełnie nieobliczalne zmiany w planowa-nym od lat układzie drogowym. W interesie Białołęki warto przyjrzeć się działaniom władz tej podwarszawskiej gminy i potencjalnym skutkom tych działań.

Burmistrz Jacek Kaznowski (PO) stwierdził w rozmowie z dziennikarzem "Echa", że nic nie wie o działaniach swoich partyjnych kolegów z Łomianek. Lepiej poinfor-mowany jest starosta powiatu legionowskiego Jan Grabiec, który 23 marca ma m.in. w tej sprawie spotkać się z wiceministrem infrastruktury i przedstawicielami wojewody. - Będziemy namawiać nie tylko na utrzymanie tego mostu w planach wojewódzkich, lecz także przedstawimy argumenty za zdecydowanym przyspiesze-niem tej inwestycji - powiedział "Echu" starosta legionowski. - Niestety korki nie znikną wraz z wybudowaniem mostu Północnego. Most Jabłonna-Łomianki jest nie-zbędny. Nawet jeśli miałaby wygrać opcja objeżdżania przez Pieńków do Warsza-wy, to nastąpi znaczna poprawa w układzie drogowym - podkreśla Grabiec.

bw, oko


W interesie mieszkańców Białołęki należy pilnie zareagować na poczynania władz Łomianek, któ-re wystąpiły o skreślenie trasy mostu legionowskiego z planu zagospodarowania województwa.

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA