REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Białołęka

drogi

 

Berensona: zmiany w przyszłym roku

  22 marca 2013

Berensona: zmiany w przyszłym roku

Znamy konkrety dotyczące modernizacji najbardziej niebezpiecznego odcinka ul. Berensona. Wiosną pojawi się przejście dla pieszych na ul. Kąty Grodziskie, a w następnym roku będzie dodatkowy pas ruchu i złagodzony łuk na skrzyżowaniu z ul. Zaułek.

REKLAMA

Ponad rok temu w rejonie szkoły doszło do wypadku, w którym ranny został 12-letni chłopiec. Próbował przejść do szkoły z przystanku autobusowego. Kwestia poprawy bezpieczeństwa w okolicy stała się głośna - głównie medialnie, po czym sprawa ucichła.

- W miejscu, gdzie rok temu doszło do wypadku, nie ma przejścia dla pieszych, brakuje fragmentów chodnika, a ruch pieszych i samochodów jest duży. W bliskim sąsiedztwie po obu stronach skrzyżowania znajdują się cztery przystanki autobusowe umożliwiające przesiadkę do kilku różnych linii. Jest to szlak pieszych wędrówek uczniów do szkoły podstawowej oraz bezpośrednie dojście do Centrum Handlowego Berensona - mówi radna Agnieszka Borowska i dodaje, że w sąsiednim osiedlu Derby mieszka ok. 10 tys. ludzi.

- Sprawa powstania przejścia dla pieszych w rejonie MarcPolu i modernizacja skrzyżowania trwa już zbyt długo. Mieszkańcy denerwują się i pytają, ile jeszcze może ciagnąć się zwykłe wymalowanie pasów na ulicy. Sami chcieli malować. Zajmuję się tym od co najmniej dwóch lat i denerwuję się, że raz po raz otrzymuję informację "remont już wkrótce" i nie widzę żadnych konkretów - tłumaczyła jakiś czas temu Agnieszka Borowska, która nie dała za wygraną.

Po długich bataliach w końcu doprowadzono do spotkania wszystkich stron sprawy i ustalono, kto i co powinien zmienić na ul. Berensona. W samej ulicy Berensona powstanie dodatkowy pas dla kierowców włączających się do ruchu po wyjeździe z Netto, przejście dla pieszych z azylem pośrodku i chodnik.

- Odcinek od Kątów Grodziskich do skrzyżowania z Zaułkiem będzie modernizowany głównie przez dwa podmioty: MarcPol i inwestora pawilonu handlowego położonego po przeciwnej stronie Berensona (w przyszłości Netto). Łuk na skrzyżowaniu Zaułek-Berensona ma być złagodzony, tak by mógł tam zakręcić autobus (z ul. Zaułek w prawo w Berensona). W tym celu trzeba przestawić słup i przełożyć instalacje. Niezbędne jest także pozyskanie gruntu - mówi wiceburmistrz Piotr Smoczyński. Dodaje też, że w samej ulicy Berensona powstanie dodatkowy pas dla kierowców włączających się do ruchu po wyjeździe z Netto, przejście dla pieszych z azylem pośrodku i chodnik, natomiast przy skrzyżowaniu z Kątami Grodziskimi przejście przez jezdnię obok przystanku. MarcPol zobligowany jest do tego ostatniego oraz do przebudowy łuku Zaułek-Berensona. Resztę robi Netto, a właściwie firma budująca pawilon.

- Mam nadzieję, że MPWiK uda się zsynchronizować budowę kolektora ściekowego w Berensona z tymi inwestycjami, ale z nimi - jak wiadomo - nigdy nic nie wiadomo - mówi wiceburmistrz Smoczyński.

Agnieszka Borowska nie kryje zadowolenia z sukcesu, jakim jest budowa przejścia dla pieszych na ul. Kąty Grodziskie, gdzie rok temu doszło do wypadku.

- Na spotkaniu MarcPol zobowiązał się do budowy przejścia jeszcze wiosną tego roku. Wszyscy na to czekamy - mówi radna.

REKLAMA

Bez konkretnych terminów

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji ma budować kolektor w tym roku. Czy zdąży - to się okaże, najpóźniej w przyszłym inwestycja musi być gotowa. Netto planuje otworzyć swój sklep najpóźniej w 2014 r., więc terminy wydają się zbieżne.

- Dokładnych dat nie znam, bo to nie my wykonujemy inwestycję, ale nawet gdyby to była nasza sprawa, też trudno byłoby o większą dokładność, ponieważ nie do przewidzenia są u nas ciągle terminy pozyskania gruntów czy wyniki przetargów i odwołania. Ja się cieszę, że zostanie zrobiony bardzo ważny odcinek ulicy, którego władze miasta nie miały w ogóle w planie i zaoszczędzi pewnie z pół miliona złotych. Przygotowanie sprawy i negocjacje trwały ponad dwa lata, ale nie jest łatwo przekonać inwestora do wyłożenia takich kwot, mimo że mamy już jakieś doświadczenie, bo takich porozumień zawarliśmy dotychczas prawie sto, czyli więcej niż reszta dzielnic razem wzięta - podkreśla wiceburmistrz Smoczyński.

Anna Sadowska

.
 

Komentarze (8)

# abrakadabra

22.03.2013 12:02

A czy przy tej modernizacji nie zaplanowano również złagodzenia zakrętu Berensona/Kąty Grodziskie? Czyli trasy linii 527? Przecież to dziwaczne wygięcie ulicy w tym miejscu jest totalnym absurdem i każdy większy pojad, w tym autobusy, muszą czekać aż łaskawie ktoś grzecznie im ustąpi.
Czy w tej kwestii coś jest planowane?

# stąd, nie stamtąd

22.03.2013 13:40

Nie jest planowane. Jak widzisz, dopóki czegoś nie zrobi prywatny inwestor (deweloper, sieć handlowa), dopóty inwestycji nie uświadczysz. Kolejny sukces warszawskich samorządowców!

# stąd2

22.03.2013 13:46

Nie jest planowane. Jak widzisz, dopóki czegoś nie zrobi prywatny inwestor (deweloper, sieć handlowa), dopóty inwestycji nie uświadczysz. Kolejny sukces warszawskich samorządowców!

REKLAMA

# Miejscowy

22.03.2013 22:46

Jak widać Smoczyński umie sobie poradzić nawet bez środków pochodzących z miasta mając gdzieś nierobów z Zarządu Dróg Miejskich. Tak trzymać.

# Słoikowo

26.03.2013 10:37

Tak, tak, pochwalmy Smoczyńskiego i radną-pilotkę (naczelnym pilotem pozostaje Jaworski). Chwała Bohaterom!
@abrakadabra: masz rację, ten zakręt jest idiotyczny, wystarczyłoby go "ściąć w prawo" (patrząc od strony SzG). W kwestii formalnej: to jest zakręt "Berensona/Berensona". ;-) Taki idiotyczny przebieg ulicy po zakrętach...

# mike

27.03.2013 08:25

Spokojnie. Jeszcze przejścia nie ma. Obiecanki to już od kilku lat słyszymy.

REKLAMA

# abrakadabra

29.03.2013 11:41

słoikowo - wiem, ze to cały czas jest Berensona, ale kakos trzeba było wytłumaczyć, o który zaket mi chodzi :) a przecież w lewo od tego zakrętu (jadąc od SzG) to Kąty Grodziskie :)
Nie mniej jednak, ten zakręt to totalna porażka, rodem z polnych dróg, jak było kiedyś na pastwiskach tak do tej pory zostało!

# anita30

21.12.2013 11:04

#abrakadabra-"Nie mniej jednak, ten zakręt to totalna porażka, rodem z polnych dróg, jak było kiedyś na pastwiskach tak do tej pory zostało! " zgadzam się z tobą ale to przez to że gmina chce ziemie ZA DARMO od właścicieli a oni nie chcą dać i wcale się nie dziwię bo sama bym nie oddała!!!! bo i z jakiej racji?? niech zapłacą to wtedy będzie lepsza szersza droga!!!na Głębockiej też gmina chciała od ludzi ziemie żeby poszerzyć drogę i też oczywiście ZA DARMO!!!
więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły partnerskie

REKLAMA

Wakacje wrzesień i październik 2022

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl    Stanowią one własność prawnie chronioną należącą do Wakacje.pl S.A. i/lub jej partnerów.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Helloprint Polska

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA