Będzie buspas na Płowieckiej?
25 marca 2015
Jak małym kosztem usprawnić przejazdy ulicą Płowiecką? Wytyczyć buspas. ZTM właśnie analizuje takie rozwiązanie.
- Obecnie trwają prace przygotowawcze - mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego. - Czekamy na określenie przez Biuro Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy obszaru, jaki powinniśmy objąć analizą ruchu. Badanie to określi, w jaki sposób wytyczenie buspasa wpłynie na funkcjonowanie komunikacji na obszarze z nim sąsiadującym. Wyniki analizy ruchu będą miały istotne znaczenie przy podejmowaniu decyzji o wytyczeniu buspasa lub rezygnacji z niego.
ZTM chciałby, by półtorakilometrowy buspas rozpoczynał się przy skrzyżowaniu z Kokoryczki a kończył przy Trakcie Lubelskim, dzięki czemu autobusy szybciej pokonywałyby rondo Mościckiego i cały wielki węzeł z Trasą Siekierkowską. Po przekształceniu prawego pasa południowej jezdni Płowieckiej w buspas przepustowość w kierunku Międzylesia i Starej Miłosnej zdecydowanie by wzrosła. Szacuje się, że w Warszawie ogólnym pasem ruchu przejeżdża w ciągu godziny ok. 1800 osób, buspasem - ok. 10 tysięcy.
Na razie nie wiadomo, czy buspas powstanie. Polityka władz Warszawy w tej dziedzinie przestała być ostatnio zgodna z oficjalną strategią transportową miasta (zakładającą promowanie transportu zbiorowego kosztem indywidualnego) i poglądami specjalistów od komunikacji miejskiej. Po pożarze mostu Łazienkowskiego władze zrezygnowały z buspasa na sąsiednim moście Poniatowskiego, natomiast zapowiadany pas autobusowy na Puławskiej powstanie poprzez poszerzenie jezdni.
DG