Autobusy pojadą Myśliborską od września
27 marca 2014
2 września południowym odcinkiem Myśliborskiej pojadą pierwsze autobusy. W sprawę zaangażowali się mieszkańcy zbierając podpisy pod wnioskiem o lepszą komunikację, o czym pisaliśmy dwa tygodnie temu. Władze dzielnicy podkreślają, że od dwóch lat starają się porozumieć w tej sprawie z Zarządem Transportu Miejskiego i innymi miejskimi instytucjami.
- Chcemy, żeby uruchomiono nową linię lub przedłużono 211 - mówił dwa tygodnie temu Marcin Kalinowski, sekretarz Inicjatywy Mieszkańców Białołęki. Mieszkańcy chcieliby uruchomienia nowej linii lub przedłużenia 211. Zarząd Transportu Miejskiego zadeklarował, że jest otwarty na pomysł i dodawał, że w jego realizację musi się jednak włączyć dzielnica.
Żerań stara się o autobus. Mieszkaniec: tutaj nie ma nic
Mieszkańcy północnego Żerania zbierają podpisy pod wnioskiem o komunikację autobusową na ulicy Myśliborskiej.
Władze Białołęki twierdzą z kolei, że akcja zbierania podpisów przez IMB niewiele zmienia, bo od dawna trzymają rękę na pulsie - o uruchomienie komunikacji na ulicach Portowej, Myśliborskiej, Laurowej i Dorodnej starają się już od 2012 r., gdy rozpoczęła się budowa kolejnych szkół podstawowych i pojawił się temat nowej rejonizacji. Na osiedlach północnego Żerania zamieszkali głównie młodzi ludzie z dziećmi w wieku szkolnym, którym należało zapewnić bezpieczny dojazd do podstawówek przy Porajów i Ceramicznej, gimnazjów przy Van Gogha i Płużnickiej oraz CV LO im. Z. Herberta. Szybkie rozwiązanie problemu utrudniały plany Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji, dotyczące budowy kanalizacji w ulicy Portowej. Dopiero w lutym stało się pewne, że prace te nie ruszą przed 2016 rokiem.
- We wrześniu nowe szkoły przyjmą uczniów - mówi radna Ilona Łącka, która brała udział w staraniach o uruchomienie nowej linii autobusowej. - Mieszkańcy zapewne ucieszą się na wieść, że już 2 września ZTM przedłuży na południe linię 211.
- Wstępne ustalenia z ZTM są takie, że 211 rozpocznie trasę z pętli Żerań FSO lub z nowej pętli na Kowalczyka - wyjaśnia wiceburmistrz Piotr Smoczyński. - Następnie pojedzie ulicami Klembowską, Dorodną, Portową, Kasztanową i Myśliborską w stronę Tarchomina.
Na nowym odcinku trasy powstaną cztery przystanki: za skrzyżowaniem Modlińskiej z Konwaliową, przy Laurowej, w okolicach Kasztanowej i przy Płużnickiej. Ostatni z tych przystanków znajdzie się nietypowo przed skrzyżowaniem, uniemożliwiając samochodom wyprzedzanie autobusów w niebezpiecznym miejscu. Następnie 211 dojedzie na Stare Świdry i dalej obecną trasą, na której pojawi się dodatkowy przystanek.
- Szczególnie cieszy mnie fakt, że udało się wygospodarować miejsce na przystanek w bezpośrednim sąsiedztwie nowej szkoły przy Ceramicznej - mówi radna Łącka. - Dzięki temu dzieci i młodzież będą mogły bezpiecznie dotrzeć do swoich szkół.
- Przedłużona linia 211 będzie służyć nie tylko naszym pociechom - zaznacza radna Łącka. - Mieszkańcy łatwiej dojadą do ratusza, przychodni, Białołęckiego Ośrodka Kultury, obiektów sportowo-rekreacyjnych czy też na codzienne zakupy. Z linii 211 będą też mogli się przesiąść do tramwaju, który przez nowy most szybko dowiezie ich do stacji metra Młociny.
Na razie linię 211 będą obsługiwać tylko ośmiometrowe autobusy.
- Czynimy starania, żeby w niedalekiej przyszłości zaczęły kursować tamtędy dłuższe, bardziej pojemne pojazdy - mówi wiceburmistrz Smoczyński. - W tym celu konieczna będzie przebudowa łuków ulic na trasie przejazdu, a także wzmocnienie nawierzchni na Portowej. Będzie to możliwe po zakończeniu inwestycji MPWiK. Jeśli uda się pozyskać wystarczające fundusze, postaramy się uregulować stan prawny gruntów w ulicy Portowej, co pozwoliłoby usytuować w tej okolicy dodatkową parę przystanków.
W porannym szczycie nowe 211 będzie kursować co 10 minut, poza nim - co 20 minut.
KG
.