REKLAMA

Wawer

Rewolucja komunikacyjna w Wawrze

 

Autobusowe roszady

  10 maja 2011

alt='Autobusowe roszady'
Linia zapewni połączenie Starej Miłosny z Międzylesiem i dalej z Gocławiem i Dworcem Wschodnim, przez nową ulicę Nowoborkowską

Zarząd Transportu Miejskiego szykuje zmiany w wawerskiej komunikacji. Istniejący od lat w niezmienionym kształcie układ komunikacyjny nie przewidywał rozwoju, jaki dokonał się na terenie dzielnicy. Teraz ma się to zmienić.

REKLAMA

Nowy projekt, jaki w połowie kwietnia pokazał się na stronach internetowych ZTM, zakłada zastępowanie długich linii jeżdżących rzadziej - krótszymi, na których autobusy będą kursować częściej. Długie, nieefektywne połączenia do centrum miasta zostaną zastąpione częstymi liniami dowozowymi do kolei i/lub tramwajów w ciągu ulicy Grochowskiej. Pasażerowie będą krócej czekać na przystankach, a autobusy mają jeździć bardziej regularnie i punktualnie. W efekcie zmiany mają być korzystne dla mieszkańców tych rejonów, których będzie dotyczyć likwidacja niektórych połączeń bezpośrednich. Chociaż trzeba będzie się przesiadać, to do celu - według zamierzeń ZTM - pasażerowie mają dotrzeć szybciej. Co więcej, zmiany mają mieć wymiar podobny jak na Bielanach, gdzie większość komunikacji zbiorowej podporządkowana jest metru - w przypadku Wawra projekt zakłada lepszy dojazd do linii kolejowej oraz do wspominanych wcześniej tramwajów.

Poniżej propozycje zmian

Linie 113 i 521: przekształcenie linii 521 w linię 113 kursującą na trasie Falenica - Bysławska - Patriotów - Widoczna - Płowiecka - Grochowska - Wiatraczna.

Linia 113 będzie kursowała w godzinach szczytu co 10 minut, a poza szczytem i w dni świąteczne co 15 minut. Połączy Wawer (ciąg ul. Patriotów) z Grochowem i komunikacją tramwajową na Pradze Południe (podstawowym środkiem transportu z rejonu ul. Patriotów do Śródmieścia pozostanie kolej).

Linie 115 i 215 zostaną połączone w jedną linię 215, która zapewni nowe bezpośrednie połączenie pomiędzy Rembertowem i Wawrem na trasie Mokry Ług - al. Sztandarów - al. gen. Chruściela - Marsa - Ilskiego - al. Komandosów - Grzybowa - Szosowa - Wspólna - Korkowa - Kościuszkowców - Pożaryskiego - Kajki - Żegańska - Patriotów (jezdnia wschodnia) - Izbicka - Zagórzańska - Złotej Jesieni - Podkowy - Aleksandrów.

Planowana w projekcie częstotliwość to 20 minut w szczycie, 30 minut poza szczytem i w dni świąteczne. Na odcinku pomiędzy Marysinem i Radością zastąpi linię 115, a w ciągu ulic: Izbicka-Zagórzańska - linię 213. Linia 115 pomiędzy Marysinem i pętlą Wiatraczna zostanie zastąpiona przez kursującą częściej linię 137.

Linia 142 będzie kursować co 15 minut i zapewni podstawową komunikację dla osiedli powstających wzdłuż ul. Przewodowej.

Linia 119 pojedzie na skorygowanej trasie Rakowiecka Sanktuarium - Rakowiecka (powrót: Rakowiecka - al. Niepodległości - Batorego - Boboli) - Puławska - Dolna - Chełmska - Bobrowiecka - Beethovena - Trasa Siekierkowska - Wał Miedzeszyński - Bronowska - Trakt Lubelski - Zwoleńska - Żegańska - al. Dzieci Polskich - Międzylesie.

Autobusy będą kursować ze zwiększoną częstotliwością - co 15 minut w dni powszednie i co 20 minut w święta (obecnie co 20 minut w godzinach szczytu, co 30 minut poza szczytem i w dni świąteczne). Linia zapewni połączenie Wawra z Mokotowem (przez most Siekierkowski) i dojazd do linii metra na stacji Pole Mokotowskie. Dzięki wycofaniu ze ścisłego Śródmieścia autobusy będą kursować bardziej regularnie i punktualnie.

Linie 173 i 315 zostaną połączone w jedną linię 137, kursującą na trasie Dw. Wschodni (Lubelska) - Bliska - Żupnicza - Chodakowska - Mińska - Podskarbińska (powrót: Stanisławowska) - Dwernickiego - Wiatraczna - Grochowska - Marsa - Okularowa - Stepowa - Korkowa - Wspólna - Narutowicza - 1 Praskiego Pułku - al. Armii Krajowej - Wola Grzybowska.

W wybranych kursach zastąpi linię 173, obsługując połączenie ze Starą Miłosną przez Sulejówek, na trasie: Moraczewskiego - Piłsudskiego - al. Jana Pawła II - Stara Miłosna. Zastąpienie dwóch linii o niskich częstotliwościach jedną kursującą częściej poprawi połączenie centrum Wesołej i Marysina z Grochowem - z komunikacją tramwajową i kolejową z Dworca Wschodniego. Na przystanku Okularowa pasażerowie będą mieli zapewnioną jednoperonową przesiadkę do linii 520 kursującej z dużą częstotliwością przez buspas na Trasie Łazienkowskiej.

Linia 142 zapewni podstawową komunikację dla nowych osiedli mieszkaniowych powstających wzdłuż ul. Przewodowej - połączenie w kierunku Grochowa, dojazd od linii tramwajowej na Gocławku i rondzie Wiatraczna. Jej trasa zostanie skorygowana: Wiatraczna - Grochowska - Płowiecka - Trakt Lubelski - Wał Miedzeszyński - Przewodowa - Patriotów (jezdnia zachodnia) - Bysławska - Falenica.

Wzrośnie częstotliwość kursów. Obecnie autobusy przez cały tydzień jeżdżą co 30 minut. Po zmianach będzie to co 15 minut przez cały dzień w dni powszednie i co 20 minut w święto. Na odcinku trasy do Aleksandrowa linia zostanie zastąpiona przez linię 213, kursującą częściej.

Linia 146 będzie kursować częściej - co 15 minut w dni powszednie i co 20 minut w święto (obecnie co 20 minut w godzinach szczytu oraz co 30 minut poza szczytem i w dni świąteczne). Większa częstotliwość przyczyni się do poprawy obsługi komunikacyjnej osiedli wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego.

Linia 147 pojedzie na wydłużonej trasie Dw. Wschodni (Kijowska) - ... - al. Dzieci Polskich - Nowoborkowska - Macierówka.

Częstotliwość kursów wzrośnie do 15 minut przez cały dzień w dni powszednie i 20 minut w święta (obecnie - co 20 minut w szczycie oraz co 30 minut poza godzinami szczytu i w dni świąteczne). Większa częstotliwość poprawi komunikację dla znacznej części Wawra. Linia zapewni połączenie Starej Miłosny z Międzylesiem i dalej z Gocławiem i Dworcem Wschodnim, przez nową ulicę Nowoborkowską. Z powodu wykorzystania przez inne linie miejsc postojowych na pętli Stara Miłosna trasa autobusów 147 będzie kończyć się przy skrzyżowaniu ulic Jana Pawła II, Nowoborkowskiej i Torfowej.

Linia 161 zostanie skierowana na skorygowaną trasę Zbójna Góra - Podmokła - Cygańska - Izbicka - Panny Wodnej - Zasadowa - Przewodowa - Patriotów - Bysławska (powrót: Bysławska - Poezji - Olecka - Michalinki - Patriotów) - Wał Miedzeszyński - Błotna.

Częstotliwość kursowania - co 30 minut przez cały tydzień - nie zmieni się. Linia 161 zastąpi linię 213 na odcinku trasy do Błot.

Linie 183 i 216 zostaną połączone w jedną linię 183, która będzie kursować na trasie Wiatraczna - Grochowska - Płowiecka - Marsa - Ilskiego - al. Komandosów - Grzybowa - Szosowa - Wspólna - Brata Alberta - Zielona.

Autobusy pojadą co 10 minut w godzinach szczytu oraz co kwadrans poza szczytem i w święto. Jedna linia o dużej częstotliwości poprawi połączenie Zielonej i Nowego Rembertowa. Na przystanku Okularowa pasażerowie będą mogli przesiąść się do linii 520 kursującej Trasą Łazienkowską.

Linia 213 pojedzie na skorygowanej trasie Gocław - Umińskiego - Fieldorfa - Wał Miedzeszyński - Kadetów - Lucerny - Mrówcza - Panny Wodnej - Patriotów (jezdnia wschodnia) - Walcownicza - Bystrzycka - Ochocza - Narcyzowa - Techniczna - Złotej Jesieni - Podkowy - Aleksandrów.

ZTM czeka na opinie i komenta-
rze dotyczące projektowanych zmian.

Częstotliwość kursów wzrośnie do 12 minut w szczycie oraz 15 minut poza szczytem i w święto (obecnie 20 minut - szczyt, 30 minut - poza szczytem i w dni świąteczne). Linia poprawi komunikację w Wawrze i zapewni podstawową obsługę Aleksandrowa (połączenie ze stacją kolejową w Falenicy). W ciągu ulic: Izbicka - Zagórzańska linię 213 zastąpi linia 215, a na odcinku trasy do Błot - linia 161.

Linia 305 będzie miała zmienioną trasę: Strusia - ... - Trakt Lubelski - Zwoleńska - Żegańska - al. Dzieci Polskich - Międzylesie.

Autobusy będą kursować tylko w dni powszednie - przez cały dzień co godzinę. Zostanie utrzymany bezpośredni dojazd do przychodni przy ul. Strusia i szpitali w Międzylesiu z północnej części Wawra.

Linia 342 będzie nową linią, kursująca w dni powszednie co 30 minut na trasie PKP Wawer - Widoczna - Lucerny - Trakt Lubelski - Przewodowa - Zasadowa - Panny Wodnej - PKP Radość.

Zapewni dojazd do kolei z osiedli zlokalizowanych wzdłuż ulic: Lucerny, Trakt Lubelski, Przewodowej, Zasadowej, Panny Wodnej. Jej rozkład będzie zsynchronizowany z pociągami linii S1 Szybkiej Kolei Miejskiej.

Linia 411 we wszystkich kursach zostanie skierowana na trasę Metro Politechnika - ... - Gocław, będzie kursować w godzinach szczytu - co 10 minut. W Starej Miłośnie zostanie zastąpiona przez kursującą częściej linię 502, a na trasie Stara Miłosna - Gocław przez linię 147 na wydłużonej trasie.

Linia 502: Częstotliwość kursowania tej linii zostanie zwiększona do 10-12 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza szczytem i 20 minut w święto (obecnie autobusy jeżdżą przez cały tydzień co 30 minut). Linia poprawi komunikację w Starej Miłośnie przez zastąpienie kursujących z niską częstotliwością linii 502 i 411.

Linia 514 zostanie zastąpiona przez linie 137, 183 i 520 kursujące z dużą częstotliwością. Połączenie z Grochowem i komunikacją tramwajową umożliwiającą dojazd do Śródmieścia i innych dzielnic zapewnią: 137 (z Woli Grzybowskiej i centrum Wesołej) oraz 183 (z Zielonej i Nowego Rembertowa). Podstawowym środkiem transportu z Woli Grzybowskiej, centrum Wesołej i Nowego Rembertowa do Śródmieścia będzie kolej. Linia 514 na odcinku trasy przez ul. Ostrobramską i Trasę Łazienkowską zostanie podstawowo zastąpiona przez linię 520, kursującą z dużą częstotliwością. Pasażerowie będą mogli przesiąść się do niej z linii 137 i 183 na przystanku Okularowa.

Linie 515 i 415 będą przekształcone w linię 143, kursującą co 10 minut w szczycie oraz co kwadrans poza szczytem i w święta. Jej trasa to Rembertów - Kolonia - Czerwonych Beretów - Frontowa - Republikańska - al. gen. Chruściela - Strażacka - Żołnierska - Marsa - Grochowska - rondo Wiatraczna - Trasa Łazienkowska - GUS.

Znacznie większa częstotliwość w porównaniu z linią 515, kursującą przez cały tydzień co 30 minut, zapewni sprawniejsze połączenie Rembertowa z Grochowem, z komunikacją tramwajową oraz z linią metra (podstawowym środkiem transportu pomiędzy Rembertowem i Śródmieściem pozostanie kolej).

Zapraszamy na zakupy

Inne zmiany:

Zmiany na Trasie Łazienkowskiej:

Linia 502 - zwiększenie częstotliwości z 30 do 10 minut.

Linie 415 i 515 - zastąpiono jedną linią 143, kursującą w godzinach szczytu co 10 minut (linie 415 i 515 obecnie jeżdżą co 30 minut, a więc średnio - co 15 minut).

Do 19 maja ZTM czeka na opinie i komentarze dotyczące projektowanych zmian. Można je zgłaszać telefonicznie: 22 19484, pocztą elektroniczną: konsultacje@ztm.waw.pl bądź też przez komentarze na portalu Facebook: www.facebook.com/ztm.warszawa. Jak zapewnia zarząd, wszystkie opinie i postulaty zostaną przeanalizowane. Pasażerowie muszą jednak pamiętać, że do ZTM napływają rozbieżne wnioski, a często liczba głosów za i przeciw jest wyrównana. W efekcie żadne rozwiązanie nie zadowoli wszystkich zainteresowanych. ZTM szuka takich zmian, które przyniosą korzyści zdecydowanej większości, uwzględniając w miarę możliwości racje mniejszości. Musi brać przy tym pod uwagę dodatkowe czynniki, takie jak dostępność i optymalne wykorzystanie taboru czy stan infrastruktury.

Na opinie czytelników czekamy także i my: echo@gazetaecho.pl. Wszystkie przekażemy Zarządowi Transportu Miejskiego.

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024