REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Autobus dla Szamocina, Tomaszewa i części Białołęki Dworskiej? Kiedy?

  22 listopada 2013

alt='Autobus dla Szamocina, Tomaszewa i części Białołęki Dworskiej? Kiedy?'
Ulica Wilkowiecka

Mieszkańcy okolic osiedla Słoneczna, ulic Wilkowieckiej i Orneckiej nie mają bezpośredniego dostępu do komunikacji miejskiej. I jest to dla nich duży problem. Co da się zrobić?

REKLAMA

- Mieszkańcy Szamocina, Tomaszewa, Marcelina i części Białołęki Dworskiej nie mają dostępu do komunikacji miejskiej, co jest ogromnym problemem dla ludzi starszych w dotarciu do przychodni, apteki, kościoła, ale także dla dzieci uczęszczających do szkół podstawowych i gimnazjów - zgłaszał niedawno problem radny Marek Sztorc. Nie on pierwszy. Walka o autobus dla Szamocina trwa od lat. Szamocin od lat bez autobusu Szamocin od lat bez autobusu
Mieszkańcom ulicy Orneckiej i okolic puszczają już nerwy. Od lat domagają się autobusu, ale zawsze kończy się na obietnicach. Problem jest tak stary, że nawet sami mieszkańcy nie potrafią określić, kiedy w tej sprawie po raz pierwszy zwracali się do władz. Na pewno był to wiek XX.
Połączenia autobusowe w tej części Białołęki nie ułatwiają mieszkającym tam ludziom poruszania się po mieście. A warto zauważyć, że jest to obszar porównywalny z powierzchnią Żoliborza. Czy można sobie wyobrazić Żoliborz bez autobusu? Nie. A na Szamocinie, Marcelinie i części Białołęki Dworskiej długi spacer do autobusu lub pociągu to codzienność. Miejsce to jest oddalone od głównej trasy, a jedyne przystanki autobusowe (których również nie jest dużo) są położone daleko. Mieszkańcy oczekują nowej linii autobusowej, która połączyłaby rejony: Marywilska, Marcelin, Białołęka Dworska i Szamocin z Modlińską.

Co proponują?

Proponowany przebieg linii to: osiedle Słoneczna - Wilkowiecka - Ornecka - Wałuszewska - Bohaterów - Majorki - Waligóry - Borecka - Jeżowa - Smugowa - Marywilska - Płochocińska - Modlińska - Żerań FSO. W ten sposób zostałyby połączone wszystkie osiedla i mieszkańcy mieliby łatwy dojazd do głównej ulicy Modlińskiej. - Nawet prosty dojazd do sklepu jest dla mnie problemem, dojście pieszo jest niemożliwe. Jest duża grupa ludzi, która ma tego typu problemy - skarży się mieszkanka okolic osiedla Słoneczna. Omawiany obszar był już przez nas objeżdżany autobusem pomiarowym. Przejazd wykazał, że obecnie nie jest możliwe skierowanie autobusu do obsługi tych ulic - mówi Igor Krajnow z ZTM.

Autobusu jednak nie będzie. - Problemem w tym przypadku jest nieprzystosowanie jezdni. Drogi dla krótkich autobusów muszą spełniać konkretne wymagania dotyczące m.in. nośności nawierzchni, szerokości jezdni, braku progów zwalniających czy odpowiedniej szerokości chodnika lub wysepki w miejscu przystanków - tłumaczy Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. - Omawiany obszar był już przez nas objeżdżany autobusem pomiarowym. Przejazd wykazał, że obecnie nie jest możliwe skierowanie autobusu do obsługi tych ulic - mówi.

Zapraszamy na zakupy

Linia może kiedyś powstać, ale...

Kolejny krok w tej sprawie należy więc do urzędu dzielnicy Białołęka. - Obecnie oczekujemy na odpowiedź ZTM-u, zawierającą szczegółowe wytyczne związane z technicznymi możliwościami stworzenia opisanej trasy autobusowej - twierdzi Sylwia Ciszyńska z wydziału promocji. - Jednocześnie pragnę zaznaczyć, że trzeba liczyć się z koniecznością gruntownej przebudowy tych ulic i tym samym zabezpieczenia funduszy przekraczających w sposób zdecydowany limit na inwestycje dzielnicowe w latach 2013-2019 - dodaje. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że za część znajdujących się tam dróg odpowiada Zarząd Dróg Miejskich. Kiedy pojawią się już wytyczne ZTM-u, ewentualne dostosowanie dróg do potrzeb kursowania autobusu wymagać będzie podjęcia kroków także przez tę instytucję.

Co to oznacza? Codzienny, długi spacer do obecnych przystanków. I dużo zdrowia przez długi jeszcze czas.

DZ

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (29)

# vidal

22.11.2013 12:23

Masę kasy dostosowanie będzie kosztować.Choćby asfalt na Majorki na dawnej drodze technicznej podczas budowy kryminału, także sprawa odłożona na najmniej 20 - 30 lat.

# KaKa

22.11.2013 15:03

w tych rejonach konieczna jest komunikacja autobusowa
do przystanków na ul. Marywilskiej niektórzy pasażerowie pokonują dystans 2 km
są wśród nich dzieci, osoby w starszym wieku, kobiety z wózkami
nie przekonuje mnie argument, że brakuje pieniędzy - należy je tylko właściwie wydawać
w XXI wieku, przebudować i zmodernizować ulicę dla potrzeb komunikacji autobusowej, umie w naszej ojczyźnie wiele tysięcy budowlańców
ale tych problemów nie zrozumie ten, kto porusza się własnym samochodem

# ZIUTEK

22.11.2013 17:25

Sprawa jest prosta: Wystarczy jedynie przetrasować linię 326 od kanału (Płochocińska/Cieślewskich) poprzez wycofanie z odcinka Płochocińskiej i wprowadzenie na wymienione ulice tak aby nadal linia obsługiwała relację Olesin - Żerań FSO, ucałodziennić i ucałotygodniowić (czyli zmienić oznakowanie linii).
Opór na tę propozycję może jedynie zaistnieć z indolencji władz dzielnicy i typowy dla ZTMu "niedasizm" czyli wyszukiwanie różnych kontrargumentów tzw. przysłowiowe "szukanie dziury w całym" - a to że brak taboru, a to że brak frekwencji, a to że brak chęci do wprowadzenia tak prostej zmiany.
Nie, o braku chęci nie napiszą, zawsze będą wyszukiwać innych bardziej "inteligentych" wymówek.
Przecież ZTM zawsze frontem do pasażera. ;-)

REKLAMA

# Zegarynka

22.11.2013 19:35

Odcinek Marywilska - Wałuszewska na proponowanej przez artykuł trasie może obsługiwać linia 176

# Białołęka Dworska

22.11.2013 22:59

Coraz wyraźniej widać, że dzielnica Białołęka powinna być oddzielona od Tarchomina. Inwestycji w rejonie Białołeki (nie Tarchomina) jest jak na lekarstwo. Przyczyna jest prosta - wyborcy z tego rejonu nie mają prawie żadnego znaczenia w podziale mandatów. Wobec czego są regularnie olewani przez Radnych Białołęki (a właściwie Tarchomina). Sytuację zmieniłoby rozdzielenie Białołęki oraz Tarchomina. Dzięki temu udałoby się w krótkim czasie zrealizować najważniejsze potrzeby Białołęki, takie jak:
1. Trasa Olszynki Grochowskiej na zielonej Białołęce (TOG)
2. Trasa Mostu Północnego na odcinku od Modlińskiej do Płochocińskiej i dalej do TOG
3. Ulica Marywilska na odcinku od Toruńskiej do Choszczówki (obiecane kilka lat temu przez prezydent!)
4. Dwupasmowa Płochocińska
5. Metro na zielonej Białołęce
6. Komunikacja miejska w rejonie Szamocina, Białołęki Dworskiej, Marcelina i Tomaszewa
7. Kanalizacja dla rejonu całej Białołęki (obiecane kilka lat temu przez prezydent!)

# TamMasz

23.11.2013 18:05

Lokalne priorytety sa dużo ważniejsze niż globalny rozgardiasz panie Tumasz

REKLAMA

# arti

23.11.2013 22:29

Jest Was garstka - co z was by była za dzielnica ? Proponuje Wam oddzielić się od miasta stołecznego i utworzyć sołectwo z radą wsi i sołtysem na czteroletnią kadencje. Będzie prościej i taniej.
Apropo Tarchomina nie jest już największy na Białołęce teraz najwięcej ludzi mieszka na Nowodworach.

# TamMasz

23.11.2013 23:03

do "arti"
1. Błąd: powinno być A propos
2. Tarchomin i Nowodwory potocznie zwane "Tarchomin" stanowią zintegrowany organizm.
3. Najkorzystniejszy układ dla faktycznej Białołęki (i innych wsi) istniał przed wcieleniem w organizm Warszawy.
Ponieważ jednak obecnie jest tak jak jest, w tym "tarchodworskim" rozgardiaszu lokalne priorytety powinny być przez "władców" uwzględniane.
A to oznacza w temacie tego artykułu, iż komunikacja miejska w rejonie Szamocina, Białołęki Dworskiej, Marcelina i Tomaszewa powinna od dawna funkcjonować.
Podobają mi się propzycje "ZIUTEK"a i "Zegarynka"a i te propozycje należy błyskawicznie wprowadzić w czyn.
Popieram.

# tak

24.11.2013 07:40

jak wybierzecie mnie na radnego obiecuję spełnić wszystkie życzenia nawet te nierealne a wiec proponuję oprócz autobusu jeszcze tramwaj

REKLAMA

# kurs1974

24.11.2013 14:14

Do tej listy dołożyłabym rozbudowę szkoły przy Bohaterów o świetlice i cześć sanitarną dla sali gimnastycznej.

# TamMasz

24.11.2013 21:33

do "kurs1974"
A co masz do napisania na właściwy temat czyli o komunkiacji dla Szamocina, Białołęki Dworskiej, Marcelina i Tomaszewa ?

# TRiddle

25.11.2013 10:41

#TamMasz napisał(a) 24.11.2013 21:33
do "kurs1974"
A co masz do napisania na właściwy temat czyli o komunkiacji dla Szamocina, Białołęki Dworskiej, Marcelina i Tomaszewa ?

Ja mam do napisania. Chodzicie na wybory? Wybieracie? Płacicie podatki? Interesujecie się sprawami dzielnicy i miasta? To macie. A jak nie to nie macie. Proste.

REKLAMA

# TamMasz

25.11.2013 13:27

TRiddle swoim powyższym wpisem nic nie wniosło do tego tematu oprócz własnego egoizmu.

# TRiddle

25.11.2013 14:26

#TamMasz napisał(a) 25.11.2013 13:27
TRiddle swoim powyższym wpisem nic nie wniosło do tego tematu oprócz własnego egoizmu.

To ja może bardziej prosto napiszę.
Do tego tematu trzeba wnieść nie wpis na forum tylko pieniądze i zaangażowanie.

# TamMasz

25.11.2013 15:01

TRiddle, podoba mi sie Twój wpis zarówno w tym temacie gdy piszesz o zaangażowaniu i pieniądzach (zaangażowanie jak widzisz jest, vide powyżej priopozycje, tylko czy władze dzielnicy są zaangażowane ?) jak również to z tematu o zaradnym śeiętym mikołaju" gdzie walisz do Helki prosto z mostu:
#TRiddle napisał(a) 25.11.2013 14:22
Radni szastają publicznymi pieniędzmi i dostają za to sowite wynagrodzenia. Szkoda, że przy głosowaniach nie myślą o biednych...
i dodam - nie myślą tak jak trzeba o mieszkańcach omawianego rejonu.
Zastanów się jak mają sie wybory do późniejszej działalności wybranych.
Mozana napisać, że tylko Tumasz jest w jakiś sposób zaangażowany, w jakis bo przecież on tez ma swoje priorytety niekoniecznie zgodne z naszymi.

REKLAMA

# Zegarynka

27.11.2013 16:39

Czyli pomimo dobrych propozycji będziemy tak jak dotychczas wędrować zdrowo i pieszo ponieważ ta część dzielnicy jest traktowana inaczej niż bogate jej centrum.

# tutreszy

28.11.2013 08:56

#TRiddle napisał(a) 25.11.2013 10:41
Ja mam do napisania. Chodzicie na wybory? Wybieracie? Płacicie podatki? Interesujecie się sprawami dzielnicy i miasta? To macie. A jak nie to nie macie. Proste.
Triddle, pieprzysz. Chodzę na wybory, interesuję się sprawami miasta i dzielnicy, płacę podatki, a chodnik przy naszym osiedlu na wschodniej Białołęce musieliśmy zbudować sami, bo "miasto nie ma pieniędzy". Koszt 40.000 zł. Koszt kibla nad Wisła 5 mln.

# Zegarynka

28.11.2013 20:24

Jakiego kibla ?

REKLAMA

# TRiddle

29.11.2013 09:01

#tutreszy napisał(a) 28.11.2013 08:56
Triddle, pieprzysz. Chodzę na wybory, interesuję się sprawami miasta i dzielnicy, płacę podatki, a chodnik przy naszym osiedlu na wschodniej Białołęce musieliśmy zbudować sami, bo "miasto nie ma pieniędzy". Koszt 40.000 zł. Koszt kibla nad Wisła 5 mln.

Ja robię tak samo, ale jest nas za mało. Jeśli wybrałeś takich przedstawicieli co cię olali to miej pretensje do nich nie do mnie i innych na forum. Jeśli wybrali inni uszanuj ich wybór i zaakceptuj sytuację.
Widząc ostatnią frekwencję w referendum wnioskuję, że większości osób to pasuje. Rozumiem, że możesz być zły z tego powodu, bo ja też jestem. Jednak ja się nie poddaję i chodzę na wybory nadal. Wybieram tych co coś dla mnie robią. Jak nie robią zróbmy to sami, a im podziękujmy w kolejnych wyborach.

# Zegarynka

29.11.2013 09:44

Wybierajmy tych, którzy nie tylko obiecują lecz tych, którzy zrobili kawał dobrej roboty na rzecz mieszkańców nawet tak zapyziałych osiedli jak (bez obrazy) Olesin.
A więc sprawdzonych w działalności ludzi.
I nie tych, którzy robią "coś" bo "coś" jest pojęciem bylejakim i "coś" to nawet TRiddle umie robić. ;-)
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025

REKLAMA

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni